درود مهمان گرامی! ثبت نام

ساخت بازی

کلمات کلیدی
نویسنده: A.r.SH - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 1895
نگاهی اجمالی بر گیم میکر و تفاوت های دو نسخه ی آن
همانگونه که می دانید یکی از محبوبترین انجین های بازی سازی در دنیا ، انجین گیم میکر است .
در این مطلب مروری کوچک بر این انجین داریم .
گیم میکر: ,Game Makerنرم‌افزاری برای بازی سازی در سیستم عامل ویندوز و مکینتاش است که توسط مارک اٌورمارس با زبان برنامه‌نویسی دلفی ارائه شده است. این نرم‌افزار در حال حاضر توسط یویوگیمز توسعه و ارائه می‌شود . یویوگیمزیک شرکت نرم‌افزار سازی است. گیم میکر به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بازی‌های رایانه‌ای خود را به سادگی ارائه دهند .آخرین ورژن این برنامه ورژن 8.1 می
نویسنده: ارشیا - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 847
سوال در باره اسپرایت سازی بر روی کاغذ
سلام یک سوال داشتم میشه ادم اسپرایت یا بک گراند بازیش رو توی کاغذ بکشه و بعدش هم با پرینتر اسکن کنه و بعد داخل بازیش بیاره؟
نویسنده: N___F___T - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 3489
سورس تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بر عکس
سلام.
سورس تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و میلادی به شمسی.(البته بعضی وقتا 1روز عقب جلو میشه)
اگه اعتبار هم بدین بد نیستwink
نویسنده: B45oo1 - پاسخ‌ها: 18 - بازدید‌ها: 2065
بر سر دو راهي : نسخه دمو
سلام

يه بازي خيلي وقت پيش داشتم روش كار ميكردم كه يهو حسش رفت ديگه روش كار نكردم teeth
امروز سورسشو برداشتم يخورده بهترش كردم اومدم بزارم
فقظ يه چيزي : آنتي ديكامپليرم خيلي بچه بديه اصلا كار نميكنه دوباره دان كردم هنوزم نميشه بنابرين يه چيزي ميگم :
هر كي ديكامپيل كنه حرومش بشه x(
بازي نسخه دمو هست و 5 مرحله داره
بيشتر گرافيكش كار خودمه كه وقتي حوصبه داشتم با فتوشاپ ميساختم و وقتي حوصله نداشتم با اديتور خود گيم ميكر

راهنما بازي:
با كليك تير ميزن
نویسنده: batavm - پاسخ‌ها: 7 - بازدید‌ها: 952
چک کردن وجود آبجکت بر اساس tag ها
سلام.می خواستم ببینم چطور میشه وجود چند آبجکت رو بر اساس tag آنها چک کرد.و اینکه چطور میشه این آبجکت ها رو بر اساس tag اشان حذف کرد.به زبان ساده تر می خوام چک کنم اگر آبجکت x با tag مثلا player در بازی وجود داره حذف بشه.این آبجکتی که ازش صحبت می کنم prefab هست و زبان برنامه نویسی هم جاوا است.
نویسنده: امیرحسین گیمر - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 635
آموزش اعمال متریال بر روی مدل سه بعدی Irish در بتلفیلد4
با سلام این هم آموزش ساخت و اعمال متریال به مدل سه بعدی Irish که در بتلفیلد 4 بود امیدوارم از دانلود آموزش خوشتون بیاد.

با تشکر.

لینک دانلود:از اینجا دانلود کنید

این هم کاری که در آخر آموزش میبینید! wink

resim
نویسنده: HADIp - پاسخ‌ها: 3 - بازدید‌ها: 702
حذف یک اسپرایت با کلیک بر روی اسپرایت دیگر
سلام.
خوب بازم مثل همیشه سوالات ما آغاز میشه.
میخواستم بدونم آیا کدی هستش که بگه زمانی که موس روی یک آبجکت0 کلیک کرد آبجکت1 حذف بشه؟
و یه کد دیگه که به همین صورت باشه فقط باعث بشه آبجکت1 به وجود بیاد.
نویسنده: شبگرد - پاسخ‌ها: 6 - بازدید‌ها: 1280
سوال در مورد سرعت بر حسب فاصله
درود
فرض کنید تعداد 6 تا از یک ابچکت پشت سر هم قرار گرفتن و با یک سرعت معین حرکت میکنن ، چکار بکنم که اکر فاصله یکی از ابجکت ها با ابجکت روبه رویی کمتر از حد معین شد بایسته و وقتی ابجکت جلویی کمی دور شد دوباره حرکت کنه ؟
نویسنده: fp42001 - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 1296
انجام عملیات متداول بر رشته ها
حذف تمامی whiteSpace ها :

کد php:
//STRIPS WHITE SPACES FROM BOTH START + FINSIHE
string Name " String Manipulation " ;
string NewName Name.Trim(); 

حذف whiteSpace ها (یا حروفی خاص) از آخر رشته :

کد php:
//STRIPS CHRS FROM THE END OF THE STRING
string Name " String Manipulation " ;
//SET OUT CHRS TO STRIP FROM END
char MyChar = {' ','n'};
string NewName Name.TrimEnd(MyChar); 

حذف whiteSpace ها (یا حروفی خاص) از ابتدای رشته :

[php]
//STRIPS CHRS FROM THE START OF THE STRING
s
نویسنده: sajjad3011 - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 968
تنظیم مقیاس ابعاد بر حسب متر و سانتی متر
شاید بعضی اوقات شما بخوای واسه یه کارخونه یا یه شرکتی یا جایی یک مدل رو دقیقا طبق اندازه ها ی مهندسی و مقیاس واقعی شبیه سازی/مدلسازی کنید.
در بلندر ابعاد یا dimensions در کادر خصوصیات(برای ظاهر شدن این کادر توی صحنه ماوس رو ببرید و N بزنید)،می تونیم در قسمت های X و Y و Z ابعاد رو تایپ کنیم.
می تونیم مثلا برای X بدیم 2 یا 2m که هر دوشون معادل 2 متر هستن.
اگه بخوایم بدیم 2 متر و 5 سانتی متر می تونیم بنویسیم 2.5m یا 2.5 که خودش معادل 2 متر و 5 سانتی متر در نظر می گیره.
اگه بخوایم جداگانه بدیم 2
نویسنده: mjalali1996 - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 708
سرعت پلیر بر حسب دلتا تایم
سلام به همه
من برا جلو رفتن پلیر این کد رو نوشتم
توی خود یونیتی درست کار میکنه اما توی گوشی که میشه خیلی خیلی کند کار میکنه در حدی که حتی متوجه نمیشی داره حرکت میکنه . حالا باید چیکار کنم که درست بشه .
ohnoohnoohno
کد:
HSpeed = Speed * Time.deltaTime;
transform.Translate(Vector3.right * HSpeed);
نویسنده: programmer - پاسخ‌ها: 9 - بازدید‌ها: 1010
موتور مبدل زبان بر نامه نویسی
من وقتی میخوام یه بازی با گیم میکر بسازم اسکریپت وقتی میخوام بنویسم زبانش vb هست در حالی که زبان تخصصی من ++c هست /;d' میخواستم بدونم یک نرم افزار یا موتور مبدل وجود داره که برای مثال من ++c بنویسم vb تحویل بگیرم what فک نکنم همچین چیزی باشه ولی گفتم شاید کسی سراغ داشته باشه what angel/ depressed
نویسنده: kabood - پاسخ‌ها: 6 - بازدید‌ها: 738
بر سر دوراهی : دمو 2
سلام
بیشتر از یک سال پیش من یه بازی داشتم میساختم به اسم بر سر دوراهی این بازی مال زمانی بود که بن شده بودم teeth
به هر حال ، بعد از انتشار اون دمو ، یکم بازی رو کامل کردم و یه مرحله اضافه کردم و بعد دوباره بن شدم و کلا ضد پرومیکرزی شدم sad (میتونید ماجراشو تو صندلی داغ ازم بپرسید)
حالا سورسشو پیدا کردم و خروجی گرفتم

راستی هر کی خواست دیکامپیل کنه ، چیز خواصی توش نیست ، 3 تا اسپرایت خوب توشه که با فتوشاپ زدم و بقیش با اسپرایت ادیتور خود گیم میک
نویسنده: programmerfunny - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 568
کار بر روی پروژه بصورت گروهی؟
سلام
چه جوری میشه با یونیتی بصورت گروهی بازی طراحی کرد؟
نویسنده: FARDIN1378 - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 945
ایجاد تغییرات بر روی تعداد زیادی عکس[سوال]
سلام
من الان نود تا عکس دارم و میخوام همه ی اونا رو سیاه و سفید و ی تصویر کوچیک هم روشون بزارم
اینکار رو چجوری انجام بدم؟؟
لطفا نگید تک تک اینکارو تو فتوشاپ بکن

البته اگر برنامه ی دیگه ای هم هست معرفی کنید.
نویسنده: Amirns - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 813
مشکل در کامپایل کردن بازی بر روی گوشی
سلام دوستان خسته نباشید.
یدونه سوال داشتم:
مشکل کامپایل کردن گیم توی گیم میکر استودیو چیه؟
resim
جالبیش اینه که قبل از اینکه آیکون ها رو برای تایل های بازی از تنظیمات ویندوزفون قرار بدم رو خود گوشی خیلی خوب کامپایل می شد. اما بعدش نه.
نویسنده: HAWRE - پاسخ‌ها: 3 - بازدید‌ها: 914
پخش صدا بر روی GUI
سلام دوستان چطوری در یونیتی وقتی با استفاده از GUI یک دکمه ساختیم بهش بگیم اگه موس روش اومد یک صدا پخش بشه واگه کلیک شد یک صدای دیگه من از OnMousEnter استفاده کردم نمیشه ازتون درخاست دارم تا به این مشکل بزرگ رسیدگی کنید ممنون میشم.
نویسنده: alinux - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 598
کمک در مورد چرخش بر اساس زاویه
سلام دوستان
فرض می کنیم من یه تانک دارم که می خوام بگم بر اساس زاویه ایی که تعریف می کنم
همون مقدار بچرخه تا تانک واقعی تر به نظر بیاد
کسی می تونه منو کمک کنه؟
نویسنده: sajjad3011 - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 954
تولید n عددی تصادفی بدون تکرار_بر زدن اعداد
من قبلا یه سورس واسه گیم میگر و همچنین VB6 ساختم که اعداد بین 0 تا n رو بر می زد و به صورت رندوم در می آورد.
الان همون کد رو تغییر دادم به b4a اما نمی دونم باگش کجاست ؟
وقتی از حلقه ی تکرار می یایم بیرون به مقدار شمارنده یکی اضافه باید بشه واسه همین در ته حلقه ی داخلی یکی از شمارنده کم کردم تا عدد تولید شده ی رندوم فعلی(توسط تاس) تو خونه های نباشه(چک می کنه خونه های قبل از خونه ی جاری رو (یعنی از صفر تا i-1 رو چک می کنیم اگه تکراری بود دوباره تاس می اندازیم و نمی ذاریم شمارنده i بالا بره)
مشک
نویسنده: aliheadari - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 651
منوی پیروزی-ستاره گرفتن بر اساس امتیاز یا شرایط در یونیتی
سلام دوستان من دارم دنبال همچین چیزی میگردم کسی آموزشش رو نداره؟
لینک ویدیو
ممنون میشم اگه آموزشی درین باره سراغ دارید بهم معرفی کنید منهم به جستجو ادامه میدم در صورتی که آموزشی درین باره پیدا کنم در همین پست قرارش میدم