کلمات کلیدی
نویسنده: A.r.SH - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 1832
نگاهی اجمالی بر گیم میکر و تفاوت های دو نسخه ی آن
همانگونه که می دانید یکی از محبوبترین انجین های بازی سازی در دنیا ، انجین گیم میکر است .
در این مطلب مروری کوچک بر این انجین داریم .
گیم میکر: ,Game Makerنرم‌افزاری برای بازی سازی در سیستم عامل ویندوز و مکینتاش است که توسط مارک اٌورمارس با زبان برنامه‌نویسی دلفی ارائه شده است. این نرم‌افزار در حال حاضر توسط یویوگیمز توسعه و ارائه می‌شود . یویوگیمزیک شرکت نرم‌افزار سازی است. گیم میکر به کاربرانش اجازه می‌دهد تا بازی‌های رایانه‌ای خود را به سادگی ارائه دهند .آخرین ورژن این برنامه ورژن 8.1 می
نویسنده: ارشیا - پاسخ‌ها: 1 - بازدید‌ها: 826
سوال در باره اسپرایت سازی بر روی کاغذ
سلام یک سوال داشتم میشه ادم اسپرایت یا بک گراند بازیش رو توی کاغذ بکشه و بعدش هم با پرینتر اسکن کنه و بعد داخل بازیش بیاره؟
نویسنده: N___F___T - پاسخ‌ها: 4 - بازدید‌ها: 3406
سورس تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و بر عکس
سلام.
سورس تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و میلادی به شمسی.(البته بعضی وقتا 1روز عقب جلو میشه)
اگه اعتبار هم بدین بد نیستwink
نویسنده: B45oo1 - پاسخ‌ها: 18 - بازدید‌ها: 1948
بر سر دو راهي : نسخه دمو
سلام

يه بازي خيلي وقت پيش داشتم روش كار ميكردم كه يهو حسش رفت ديگه روش كار نكردم teeth
امروز سورسشو برداشتم يخورده بهترش كردم اومدم بزارم
فقظ يه چيزي : آنتي ديكامپليرم خيلي بچه بديه اصلا كار نميكنه دوباره دان كردم هنوزم نميشه بنابرين يه چيزي ميگم :
هر كي ديكامپيل كنه حرومش بشه x(
بازي نسخه دمو هست و 5 مرحله داره
بيشتر گرافيكش كار خودمه كه وقتي حوصبه داشتم با فتوشاپ ميساختم و وقتي حوصله نداشتم با اديتور خود گيم ميكر

راهنما بازي:
با كليك تير ميزن
نویسنده: batavm - پاسخ‌ها: 7 - بازدید‌ها: 929
چک کردن وجود آبجکت بر اساس tag ها
سلام.می خواستم ببینم چطور میشه وجود چند آبجکت رو بر اساس tag آنها چک کرد.و اینکه چطور میشه این آبجکت ها رو بر اساس tag اشان حذف کرد.به زبان ساده تر می خوام چک کنم اگر آبجکت x با tag مثلا player در بازی وجود داره حذف بشه.این آبجکتی که ازش صحبت می کنم prefab هست و زبان برنامه نویسی هم جاوا است.
نویسنده: امیرحسین گیمر - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 579
آموزش اعمال متریال بر روی مدل سه بعدی Irish در بتلفیلد4
با سلام این هم آموزش ساخت و اعمال متریال به مدل سه بعدی Irish که در بتلفیلد 4 بود امیدوارم از دانلود آموزش خوشتون بیاد.

با تشکر.

لینک دانلود:از اینجا دانلود کنید

این هم کاری که در آخر آموزش میبینید! wink

resim
نویسنده: HADIp - پاسخ‌ها: 3 - بازدید‌ها: 677
حذف یک اسپرایت با کلیک بر روی اسپرایت دیگر
سلام.
خوب بازم مثل همیشه سوالات ما آغاز میشه.
میخواستم بدونم آیا کدی هستش که بگه زمانی که موس روی یک آبجکت0 کلیک کرد آبجکت1 حذف بشه؟
و یه کد دیگه که به همین صورت باشه فقط باعث بشه آبجکت1 به وجود بیاد.
نویسنده: شبگرد - پاسخ‌ها: 6 - بازدید‌ها: 1219
سوال در مورد سرعت بر حسب فاصله
درود
فرض کنید تعداد 6 تا از یک ابچکت پشت سر هم قرار گرفتن و با یک سرعت معین حرکت میکنن ، چکار بکنم که اکر فاصله یکی از ابجکت ها با ابجکت روبه رویی کمتر از حد معین شد بایسته و وقتی ابجکت جلویی کمی دور شد دوباره حرکت کنه ؟
نویسنده: fp42001 - پاسخ‌ها: 2 - بازدید‌ها: 1241
انجام عملیات متداول بر رشته ها
حذف تمامی whiteSpace ها :

کد php:
//STRIPS WHITE SPACES FROM BOTH START + FINSIHE
string Name " String Manipulation " ;
string NewName Name.Trim(); 

حذف whiteSpace ها (یا حروفی خاص) از آخر رشته :

کد php:
//STRIPS CHRS FROM THE END OF THE STRING
string Name " String Manipulation " ;
//SET OUT CHRS TO STRIP FROM END
char MyChar = {' ','n'};
string NewName Name.TrimEnd(MyChar); 

حذف whiteSpace ها (یا حروفی خاص) از ابتدای رشته :

[php]
//STRIPS CHRS FROM THE START OF THE STRING
s
نویسنده: sajjad3011 - پاسخ‌ها: 0 - بازدید‌ها: 917
تنظیم مقیاس ابعاد بر حسب متر و سانتی متر
شاید بعضی اوقات شما بخوای واسه یه کارخونه یا یه شرکتی یا جایی یک مدل رو دقیقا طبق اندازه ها ی مهندسی و مقیاس واقعی شبیه سازی/مدلسازی کنید.
در بلندر ابعاد یا dimensions در کادر خصوصیات(برای ظاهر شدن این کادر توی صحنه ماوس رو ببرید و N بزنید)،می تونیم در قسمت های X و Y و Z ابعاد رو تایپ کنیم.
می تونیم مثلا برای X بدیم 2 یا 2m که هر دوشون معادل 2 متر هستن.
اگه بخوایم بدیم 2 متر و 5 سانتی متر می تونیم بنویسیم 2.5m یا 2.5 که خودش معادل 2 متر و 5 سانتی متر در نظر می گیره.
اگه بخوایم جداگانه بدیم 2