نظرسنجی: آموزش چطوره ؟
عالی
خیلی خوب
خوب
متوسط
ضعیف
[نمایش نتایج]
 
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
اموزش ساخت هوش مصنوعی در یونیتی قسمت 2

اموزش ساخت هوش مصنوعی در یونیتی قسمت 2
#11
طبق پیشنهاد یکی از دوستان دیگه فقط الگوریتمو میگم و کد رو شرح نمیدم . واسه ی تیر اندازی در قسمت آخری که دشمن بازیکن رو میبینه باید بگید یه اسکریپت هم فعال شه . بعد یه اسکریپت با همون اسمی که گفتین بسازین و یه کد تیر زدن توش بذارید . کد تیر زدن هم به این صورته که مثلا اگه رگبار باشه بعد از هر وقفه ی زمانی مثلا 0.25 ثانیه یه ray ایجاد میشه که از موقعیت بازیکن به سمت جلو هست و فاصله ی اون هم متناسب با برد اسلحه تنظیم میشه .

یه سری کارای دیگه هم هست مثل کم شدن جون بازیکن که بعدا توضیح میدم .
پاسخ
#12
یه سوال :
کد:
direction = player.transform.position - transform.position;
چکار میکنه ؟
فاصله بدست میاره ؟
پاسخ
#13
ببخشید ندیدم جواب دادید .

بله فاصله رو بدست میاره که بر حسب مثبت و منفی بودن ارقام جهت پلیر نسبت به دشمن هم سنجیده میشه .
[url=http://promakers.ir/showthread.php?tid=13846]اولین کاراکتر من در زیبراش[/url]
پاسخ
#14
دو تا سوال کوچولو دیگه:

1_ چرا player از نوع Transform قرار ندادی ؟؟

2_ چرا از تابع Distance برای مقداردهی به متغیر direction استفاده نکردی ؟ اگه استفاده میکردی چی میشد ؟
پاسخ
#15
1 - سلیقه ایه .

2 - اونوقت دیگه کامپیوتر واسه تشخیص جهت دچار مشکل میشد .
[url=http://promakers.ir/showthread.php?tid=13846]اولین کاراکتر من در زیبراش[/url]
پاسخ
#16
سوال :
چطوری با تفریق دو موقعیت ، جهت بدست میاد و این فرمول از کجا اومده و direction رو خوب تعریف کنید:
کد php:
direction player.transform.position transform.position
مگه از تفاضل دو نقطه قرار نیست فاصله ی بینشون بدست بیاد ؟
ضمنا اصلا تفریق به چه صورت انجام میشه که عدد منفی نمیاره ؟
آیا این کد رو کامل خودتون نوشتید یا از جایی الهام گرفتید؟ اگه میشه منبع رو ذکر بفرمایید جهت مطالعه ی بیشتر . با سپاس فراوان.
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
#17
کد کاملا مال خودمه . جهت هم فقط از تفریق بدست نمیاد دستور شرطی Vector3.Angle هم نقش داره .
پاسخ
#18
بسیار عالی بود دوست عزیز خسته نباشی
ممنون
پاسخ
#19
چرا تایپک های قدیمی با پست هایی که فقط توش سپاس گذاری هست میاد بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟surprised
کاربرا Zz...
فک کنم نیان دیگه.
جوابامون داده نمیشه.
اینجا خلوت میشه.
کسی دیگه بازی سازی یاد نمیگیره.
هر روز میام میبینم اینجا خالیه.
قبلنا خوب بود.
ولی همه رفتن.
بابا بیایید.
بیایید.
برگردید.
لطفا...
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان