درود مهمان گرامی! ثبت نام


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rigging یا خم شدن مدل ،توسط استخوان بندی
#1
resim
با این آموزش PDF، اساس Rig کردن mesh(منظور از مش همون مدل هست) رو یادتون خواهم داد.smiley

لینک دانلود :
http://www.mediafire.com/download/fer1aq...ad3011.zip

آموزش بسیار خوبی هست و از خیلی از سایت های دیگه سعی کردم بهتر و راحت تر آموزش بدم و حجم فایلش هم زیر 500 کیلو بایت هست و کیفیت آموزش هم عالی هست.

مطمئن باشید اگه blender نصب دارید با این آموزش یاد خواهیدگرفت که یک مدل رو خم کنید.

این آموزش تقریبا همه چیزو از صفر گفته و واسه کسی که تقریبا هیچی نمی دونی از blender ساخته شده.

اگه جایی مشکل داشتین پ.خ کنید.

تشکر یادتون نرهsmiley
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط arix ، Majid ، hemmattby ، mohamadi.sepehr ، sajad gm ، f_kh ، supermario ، moien1 ، تور110 ، emadmax ، tirnam ، yasa ، spark
#2
یعنی به درد هیچکس نخورد این مطلب به این مهمی؟ همه ام که نعوذ با... خدان تو این مباحث',}
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط emadmax ، moien1
#3
لینک های کمکی:
---
http://project3011.persiangig.com/blende...ng/rig.gif
http://project3011.persiangig.com/blende...p/download

---
توی unity3d.ir هم گذاشتم:
http://forum.unity3d.ir/blender/7248-%D8...D8%B1.html
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#4
سلام.
بابت آموزش هایی که در انجمن می زارید ازتون ممنونم.
هرچند چون من مایا کار می کنم؛ این مقاله، چندان به درد من نخورد.

ماشاالـ... همه کاره هم هستید؛ مدلسازی، برنامه نویسی، ریگ، انیمیت، بازی سازی و... smiley
___ღلا اله الا الله–––•(-•♥♥•-)•–––محمد رسول اللهღ___

غزلی از خودم برای حضرت مهدی (ع):

_آوا_
الا صاحب دلا بازآ که محفل بی تو غم دارد * نظر باری به دنیا کن که یاری بی تو کم دارد

حبیبا التفاتی کن به این آوا نگاهی کن * که عاشق زیر لب هایش چه آهی دم به دم دارد

بکن یارا مدد مارا دراین راه پر از سختی * به لطفی از سر مهرت که دامی هر قدم دارد

"محبا" درد هجرانت دمی دیگر به سر آید * بدین اصلم که معشوقت دلی صاحب کرم دارد
__________________***__________________
شب بود و خورشید می تابید. پیرمردی خردسال، قدم زنان نشسته بود و در حالی که
به سرعت می دوید، روی زمین ایستاده بود. در نزدیکی همانجا، هندوانه ای در دوردست
ها از شاخه ی یک درخت تنومند بسیار کوچک گلابی، آویزان بود و روی زمین می غلتید.
پاسخ
 سپاس شده توسط mohamadi.sepehr ، sajjad3011
#5
با تشکر از آموزش های خوب تون .
راهی هست که خود بلندر به صورت اتماتیک یک شی (مثلا بدن انسان) ریگ کنه .
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#6
اتوماتیک ریگ کردن محدود هست. یعنی ما استخون هایی رو با روش motion capture و نرم افزار یا هر وسیله ای یا دوربین فیلم برداری متصل به دستگاه و .... به هر روشی از قبل ریگ می کنیم.
حالا اینم چیز خاصی نداره فقط استخون رو بعد از متحرک کردن و انیمیشن دار کردن انتقال میدیم یا save می کنیم یا export می کنیم به هر فرمتی که دوست داریم به شرطی که انیمیشن رو داشته باشه(لازمم نیست صرفا fbx باشه. fbx یه اسم سادست چیز زیاد شاخی نیست که ازش می ترسن خیلیا )
به اینا معمولا می گن فایل های موشن کپچری اماده که توی اینترنت می شه پیداشون کرد. بعضی هاشون پسوند bvh دارن.
مثلا لیستی از فایل های موشن کپچری اماده که شامل عملیات ورزشی مثل دویدن پرش راه رفت به راست بالا رفتن از پله ، وارو ، نیم وارو، پشتک، پرواز یا .... هستن رو میشه پیدا کرد بعدش فقط این فایل ها رو import کرد(اگه بلد نیستید این چیزا رو حفظ نکنید فقط روش ایمپورت و این چیزای اصلی رو با جستجو یاد بگیرید ) بعدش مدل رو ایمپورت و استخون ها رو توی مدل دقیق قرار بدید و ابتدا هر قسمت بدن مثل دست رو انتخاب کرده و سپس استخون دست رو انتخاب کرده و مثلا توی بلندر ctrl+p می زنیم و bone releative(استخون نسبت به بخش انتخابی) رو می زنیم تا استخون دست بشه parent دست.
در مورد انگشتان و استخون انگشتان و بقیه هم همینطوری عملیات رو جدا جدا انجام میدیم تا وقتی استخون حرکت می کنه یا rotate(چرخونده) میشه مدل چسبیده به اون هم باهاش به حرکت در بیاد و در اصطلاح سوارش بشه یا یه جور skin بشه(skin به معنی پوست هست و اینجا منظورش سوار شدن پوست و گوشت یا همون مدل روی استخون ها هست مثل بدن واقعی ادم)
کلا به متحرک سازی استخون و سوار کردن مدل روی این استخون های متحرک شده ی انیمیشن دار رو می گیم Rigging یا ریگینگ
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#7
اینم بخون :
promakers.ir/showthread.php?tid=8679&pid=97018#pid97018
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#8
دانلود فیلم آموزشی CG Cookie Blender Animation Toolkit:

http://download.ir/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9...n-toolkit/
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#9
resim
resim
برای نرم کردن هم در آخر مدل رو انتخاب کردم و ctrl+1 و ctrl+2 و .... (یا می تنید مدیفایر sub surface بندازید)
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط King of Power ، moien1
#10
دوستان در زمینه ی ریگینگ هر چیز جدیدی یاد می گیرید از قبیل ik و اسم گذاری استخون ها یا هر نکته ای می تونید به این تاپیک اضافه کنید.از درج اسپم در صورت امکان خودداری کنید.wink
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.



پاسخ
 سپاس شده توسط King of Power ، moien1 ، mosafer133


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  Basic Rigging & Animation sajjad3011 12 4,341 31/3/1393، 05:17 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  ساخت استخوان یا bone با ابزار armature در بلندر sajjad3011 0 951 8/7/1392، 11:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان