درود مهمان گرامی! ثبت نام

جشنواره بازیسازی پرومیکرز

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 1
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کم شدن خون با الارم
#1
سلام
میخاستم بدونم چطور وقتی پلیر با دشمن برخورد میکنه هر 2 ثانیه 10 تا از خونش کم بشه . پلیر ما 100 تا خون داره و نمیخام در هنگام برخورد خونش یکنواخت کم بشه میخام هر 2 ثانیه فقط 10 در صد خونش کم بشه اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی ام کنه
ممنون
پاسخ
#2
تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن
پاسخ
#3
(16/10/1395، 03:40 صبح)mehdiyg نوشته است: تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن

اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه
پاسخ
#4
یه سوال دارم، درست فهمیدم که برای یه بازیه fighting میخوای اینو؟ 
اگه اینطوره بهتره به فکر یه الگوریتم بهتر باشی، اگه مبارزه ایه بگو کمک کنم...
امضا:

STICK-MAN

رسیدن به هدف مساوی است با یک درصد نبوغ و نود و نه درصد عرق ریختن. (توماس ادیسون)

_____________

به نظرم یه گرافیک فوق العاده میتونه بازی هایی با برنامه نویسی های تکراری که بقیه همیشه دارن مثل اون میسازن رو خیلی زیبا تر کنه smiley
پاسخ
#5
(16/10/1395، 08:01 صبح)sina2000 نوشته است:
(16/10/1395، 03:40 صبح)mehdiyg نوشته است: تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن

اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه

احتمالا یه مشکلی توی کدهات هست، اگه دوست داشتی کدهای مربوط به تایمر رو بزار اینجا ببینیم چیکار کردی، به نظر من از تابع place_meeting استفاده کن
پاسخ
#6
(16/10/1395، 06:29 عصر)mehdiyg نوشته است:
(16/10/1395، 08:01 صبح)sina2000 نوشته است: اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه

احتمالا یه مشکلی توی کدهات هست، اگه دوست داشتی کدهای مربوط به تایمر رو بزار اینجا ببینیم چیکار کردی، به نظر من از تابع place_meeting استفاده کن

اصلا ببینید واسه خون که تو ایونت create میزاریم health=100  و تو ایونت برخورد هم کد زیر رو میزاریم

health -= 1;
if(health <= 0)
    instance_destroy()
---------------------------------------------------------------------------------------
این واسه یه برخورد معمولی هست که یکنواخت خون کم میکنه حالا واسه اینکه در هر 2 ثانیه 10 تا خون کم بشه باید چکار کرد تو خیلی از بازیها این حالت دیده میشه مثلا پلیر افتاده تو اتیش
پاسخ
#7
از همه دوستان بابت پاسخ ممنونم ولی هر راهی رو رفتم نشد
اصلا واضح بگم
ببینید واسه خون که تو ایونت create میزاریم health=100  و تو ایونت برخورد هم کد زیر رو میزاریم

health -= 1;
if(health <= 0)
    instance_destroy()
---------------------------------------------------------------------------------------
این واسه یه برخورد معمولی هست که یکنواخت خون کم میکنه حالا واسه اینکه در هر 2 ثانیه 10 تا خون کم بشه باید چکار کرد تو خیلی از بازیها این حالت دیده میشه مثلا پلیر افتاده تو اتیش
پاسخ رو مثل کد بدید ممنون
پاسخ
#8
خب چی شد کسی پاسخی نداره
پاسخ
#9
دوستم ، من که جوابت رو دادم ، چرا انجام ندادی !!
کد:
if place_meeting(x,y,Enemy)
{
alarm[1]=30;
}
else
{
alarm[1]=0;
}
پاسخ
#10
کد:
//in event collision
if(hit)
{
health-=1;
hit=false
alarm[0] = 30;
}
//in event alarm
hit = true
.I just don't know it yet
.But I will know
,Tomorrow
,Next week
,Next Month
...Next year
,I continue
...to know what I DON'T
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  الارم parsa.maker 2 405 8/12/1394، 03:04 عصر
آخرین ارسال: parsa.maker



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان