درود مهمان گرامی! ثبت نام

ساخت بازی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
کد برخورد از چهار طرف

کد برخورد از چهار طرف
#1
سلام
میخوام بدونم چطوری میشه ابجکت A وقتی از بالا به پایین میاد و با ابجکت B  برخورد میکنه مثلا سرعتش بشه 4 و وقتی از پایین به بالا میره و با اون برخورد کنه سرعتش بشه 8 و از راست بهش برخود کنه بشه 10 و از چپ برخورد کنه بشه 12
لطفا اگه کسی میدونه پاسخ بده ممنون
پاسخ
#2
من فقط میدونم از این تابع استفاده کنی.
حالا نمیدونم درسته یا نه
کد:
place_meeting();

توی پرانتز هم یه سری ورودی داره که از پایین IDE میتونید اونارو ببینید.

حالا نمیدونم درست میگم یا نه.
من اینو توی یه سورس دیدم.
گفتم حالا شاید بشه.
بیش‌ترین تعداد کاربرانی که به طور همزمان در انجمن حضور داشته‌اند: 225 کاربر در تاریخ 15/9/1395 و ساعت 12:23 صبح بوده است

چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کی (چه زمانی) که من نبودم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
پاسخ
#3
سلام
کد زير رو امتحان کن و اسپرايتهاي تو کد رو بسازواسه ابجکت A  تو قسمت ايونت برخورد با ابجکت B  اين کد رو بزار و بجاي اسپرايت ها تو کد هرچي ميخاي ميتوني بزاري مثلا سرعت يا عمق و غيره
اينم کد
---------------------------------------
if y < other.y-0
{

sprite_index=spr_ghermaz
}
if y > other.y+0

{

sprite_index=spr_zard
}
if x > other.x+0

{

sprite_index=spr_sabz
}
if x < other.x-0

{

sprite_index=spr_abi
}
----------------------------------------------------
واسه برخورد از قسمت زاويه ها هم اينو در ادامه بهش اضافه کنی کافیه

--------------------------------------------------------
if(y < other.y-0 &&x > other.x+0 >0)
{
sprite_index=spr_ghermaz
}

if(y > other.y+0 &&x < other.x-0 >0)
{
sprite_index=spr_zard
}

-------------------------------------------------
بازی من

عمو وارد می شود

http://gaming1.persianblog.ir/post/235

----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
#4
(10/9/1395، 10:22 صبح)mamali me نوشته است: من فقط میدونم از این تابع استفاده کنی.
حالا نمیدونم درسته یا نه
کد:
place_meeting();

توی پرانتز هم یه سری ورودی داره که از پایین IDE میتونید اونارو ببینید.

حالا نمیدونم درست میگم یا نه.
من اینو توی یه سورس دیدم.
گفتم حالا شاید بشه.
من که ازش چیزی سر در نیاوردم . اما بهرحال ممنون
پاسخ
#5
(14/9/1395، 07:53 صبح)ahmadreza59 نوشته است: سلام
کد زير رو امتحان کن و اسپرايتهاي تو کد رو بسازواسه ابجکت A  تو قسمت ايونت برخورد با ابجکت B  اين کد رو بزار و بجاي اسپرايت ها تو کد هرچي ميخاي ميتوني بزاري مثلا سرعت يا عمق و غيره
اينم کد
---------------------------------------
if y < other.y-0
{

sprite_index=spr_ghermaz
}
if y > other.y+0

{

sprite_index=spr_zard
}
if x > other.x+0

{

sprite_index=spr_sabz
}
if x < other.x-0

{

sprite_index=spr_abi
}
----------------------------------------------------
واسه برخورد از قسمت زاويه ها هم اينو در ادامه بهش اضافه کنی کافیه

--------------------------------------------------------
if(y < other.y-0 &&x > other.x+0 >0)
{
sprite_index=spr_ghermaz
}

if(y > other.y+0 &&x < other.x-0 >0)
{
sprite_index=spr_zard
}

-------------------------------------------------
آقا دستت درد نکنه دقیقا همون کدی هست که میخاستم . عالیه . سپاس
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشکل منعکس شدن دو آبجکت در برخورد به هم ( گیم میکر) yasa 4 455 7/4/1394، 01:27 صبح
آخرین ارسال: yasa
  چیجوری ماوس در برخورد با آبجکت اثر کنه؟ javid78 1 606 11/6/1393، 12:21 عصر
آخرین ارسال: what
  چهار مسئله در (draw event (game maker 8.0 SULIM 4 1,057 9/3/1392، 12:34 عصر
آخرین ارسال: SULIM



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان