ارسالها: 205
موضوعها: 37
تاریخ عضویت: تير 1395
سپاس ها 87
سپاس شده 33 بار در 25 ارسال
سلام
میخوام بدونم چطوری میشه ابجکت A وقتی از بالا به پایین میاد و با ابجکت B برخورد میکنه مثلا سرعتش بشه 4 و وقتی از پایین به بالا میره و با اون برخورد کنه سرعتش بشه 8 و از راست بهش برخود کنه بشه 10 و از چپ برخورد کنه بشه 12
لطفا اگه کسی میدونه پاسخ بده ممنون
ارسالها: 423
موضوعها: 27
تاریخ عضویت: شهريور 1395
سپاس ها 59
سپاس شده 92 بار در 75 ارسال
من فقط میدونم از این تابع استفاده کنی.
حالا نمیدونم درسته یا نه
توی پرانتز هم یه سری ورودی داره که از پایین IDE میتونید اونارو ببینید.
حالا نمیدونم درست میگم یا نه.
من اینو توی یه سورس دیدم.
گفتم حالا شاید بشه.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
ارسالها: 250
موضوعها: 25
تاریخ عضویت: دي 1394
سپاس ها 52
سپاس شده 86 بار در 53 ارسال
سلام
کد زير رو امتحان کن و اسپرايتهاي تو کد رو بسازواسه ابجکت A تو قسمت ايونت برخورد با ابجکت B اين کد رو بزار و بجاي اسپرايت ها تو کد هرچي ميخاي ميتوني بزاري مثلا سرعت يا عمق و غيره
اينم کد
---------------------------------------
if y < other.y-0
{
sprite_index=spr_ghermaz
}
if y > other.y+0
{
sprite_index=spr_zard
}
if x > other.x+0
{
sprite_index=spr_sabz
}
if x < other.x-0
{
sprite_index=spr_abi
}
----------------------------------------------------
واسه برخورد از قسمت زاويه ها هم اينو در ادامه بهش اضافه کنی کافیه
--------------------------------------------------------
if(y < other.y-0 &&x > other.x+0 >0)
{
sprite_index=spr_ghermaz
}
if(y > other.y+0 &&x < other.x-0 >0)
{
sprite_index=spr_zard
}
-------------------------------------------------
چی بگم
----------------------------------------------
خدایا شکرت