درود مهمان گرامی! ثبت نام


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال - زاویه در بازی های دوبعدی
#1
Question 
در بازی های دوبعدی ، احتیاج میشه که بعضا برای دشمن یا پلیر زاویه تعریف کنی .

توی گیم میکر برای ابجکت ها   direction تعریف میکردیم . مثل  :


Direction = 45 ;



یا مثلا شرط میذاشتیم :



if direction = 45
 }


یک عملی رو انجام بده.

{

حالا توی یونیتی چطوری باید یه همچین کدی مثل کد بالا تعریف کنی ؟
از اونجایی که کارمون با اسپرایت هاست ، میخوام مثلا بگم اگر در فلان جهت حرکت کرد ، اسپرایتش تغییر کنه . مثلا اگر در جهت مایل حرکت کرد ، اسپرایت مخصوص به مایل اجرا بشه .
دانلود بازی افسانه سیاه چال تاریک

http://promakers.ir/showthread.php?tid=12644

پاسخ
#2
سوال خوبیه.
خب من با سیشارپشو میگم.
در ضمن فقط محور زد نیستا.
کد در قالب تکست
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#3
مرسی از کمکت . هر چند در عین سادگی کد ، یکم پیچیده شد ، مثلا محور های مختلف مثل x  و z ، که مثلا 45 درجه در اون ها متفاوت با هم هستن ، باعث میشه یونیتی یه جورایی قاطی کنه . باز هم سعی میکنم بتونم نحوه درستش اجرا کنم .
دانلود بازی افسانه سیاه چال تاریک

http://promakers.ir/showthread.php?tid=12644

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش دوبعدی یونیتی amir1383 4 458 6/3/1395، 08:06 عصر
آخرین ارسال: amir1383



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان