درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش مدل سازی با 3ds Max آموزش مدل سازی در Maya آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش ساخت بازی با C#‎ آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش یونیتی Unity – ساخت منو آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
مجموعه آموزش های ساخت بازی ●  آموزش های رایگان تبلیغات دیجیتال هوشمند

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در نحوه کد نویسی انیمیشن شلیک و تعویض خشاب
#1
سلام

یک پروژه جدید در unity5 اضافه کردم و یک مدل اول شخص به همراه انیمیشن های ایستادن و شلیک و تعویض خشاب وارد صحنه کردم و شلیک گلوله به همراه آتش دهانه اسلحه و صدای شلیک هم ایجاد کردم. حالا می خوام که به هنگام شلیک گلوله انیمیشن shoot اجرا بشه و در حالت عادی هم انیمیشن ide .

کد هایی که نوشتم به صورت زیر هست:

برای افزودن این انیمیشن ها به این کد چکار باید بکنم؟

resim
[/url]

[url=http://uupload.ir/]

اینم تصویر محیط بازی هست:

resim
پاسخ
#2
من سی شارپ مینویسم ولی یه چیزایی درباره جاوا هم میدونم.
توی یونیتی هر انیمیشنی که درست میکنی یه انیمانور هم براش درست میشه.
ولی اگر مدل درست کردی و انیمشنی تو خود انجین درست نکردی باید روی آبجکت کلیک کنی بعد 
توی پنجره Animator باید Condition از نوع Boolean درست کنی و توی کدت هم یه متغیر از نوع Animator تعریف کنی که به کامپوننت انیماتور آبجکت اشاره کنه.
بعد ما توی سی شارپ این جوری مینویسیم حالا نمیدونم توی جاوا باشه یا نه.
در ضمن توی این کد من مثلا اسم متغیری که گفتم تعریف کنی رو animObj گذاشتم. مثلا...
animObj.SetBool("Condition",true or false)
توی اونجایی که نوشتم Condition باید اسم متغیری که توی پنجره انیماتور تعریف کردی رو بنویسی در قالب استرینگ.
اون true or false هم بسته به transition ها هستش.
بخوام توضیح بدم خیلی طول میکشه ولی این رو ببینی و قسمت انیماتور ها رو مخصوصا متوجه میشی.
ببخشید ولی به زبان سی شارپه ولی باز توی یکی از قسمتا درباره animator توضیح داده.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#3
مرسی مشکل حل شد. یه کد سی شارپ در کنار کد جاوا اسکریپت بالا به صورت جداگانه به اسلحه نسبت دادم و مشکل حل شد.

resim

منتها می تونید بهم کمک کنید که کد بالا رو به سی شارپ تبدیل بکنم و کدها رو یکی کنم؟
یه سوال دیگه چطوری باید برای اجرای انیمیشن shoot سرعت تعیین کنم؟
پاسخ
#4
برای تبدیل کردن کد ها...
نصف بیشتر کد های جاوا شبیه به سی شارپ هستش.
وقتی توی پنجره انیماتور روی هر کدوم از انیمیشنا کلیک میکنیم تو پنجره Inspector مشخصات اونو نشون میده مثل Speed یا همون سرعت.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#5
داداش سی شارپ کار کن - هم سادس هم کاربردی - تازه تو کل انجمن ها هم میتونن کمکت کنن
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  delay داشتن در عوض شدن انیمیشن در یونیتی شهابم 3 88 3/8/1396، 06:29 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  راهنمایی برای برنامه نویسی c# ayynjafari 3 93 3/8/1396، 05:36 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  کلیک روی button پخش انیمیشن mrs76 6 120 8/5/1396، 10:42 صبح
آخرین ارسال: mrs76
Question ارتباط کد نویسی با مکانیم moien1 5 1,275 10/3/1395، 03:37 عصر
آخرین ارسال: rafael
  سوال سیستم انیمیشن در یونیتی tmnttnmt 0 431 3/3/1395، 08:04 عصر
آخرین ارسال: tmnttnmt



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان