درود مهمان گرامی! ثبت نام


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر
#1
سلام
من میخوام بدوم چطوری میشه از اسپرایت 360 درجه تو گیم میکر استفاده کرد مثلا دشمن یا پلیر چطور در مسیر درست از این اسپرایت استفاده میکنن
و در همه جهات حرکت میکنن عکسشو میزارم
لطفا راهنمایی ام کنید


فایل‌(های) پیوست شده
.png   spr_move_strip40.png (اندازه: 239.56 KB / تعداد دفعات دریافت: 17)
.png   spr_at_strip16.png (اندازه: 122.11 KB / تعداد دفعات دریافت: 9)
پاسخ
#2
اونجور که  من تو عکسا دیدم باید یه اسپرایت دیگه براش درست کنی‌
با این کد هم میتونی عکس اسپرایت ابجکتتو توی یه ایونت مشخص غیر از دراو عوض کنی:
کد:
sprite_index()

توی پرانتز هم اسم اسپرایت رو باید بنویسی.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#3
(15/8/1395، 01:08 عصر)mamali me نوشته است: اونجور که  من تو عکسا دیدم باید یه اسپرایت دیگه براش درست کنی‌
با این کد هم میتونی عکس اسپرایت ابجکتتو توی یه ایونت مشخص غیر از دراو عوض کنی:
کد:
sprite_index()

توی پرانتز هم اسم اسپرایت رو باید بنویسی.

خیلی ممنون ولی شما متوجه منظور من نشدید
تو بازی های مثلا استراتژیک پلیر و دشمن در تمام جهات حرکت میکنند با یه اسپرایت شبیه این .
میخوام بدونم چطوری در تمام جهات حرکت میکنن و دقیقا از همون بخش از اسپرات که لازمه استفاده میکنن
پاسخ
#4
سلام.
باید image_index رو برابر با direction تقسیم بر تعداد فریم ها قرار بدید تا اون اتفاقی که میگید بیافته.
ینی اینطوی:
کد php:
image_indexdirection/fn 

smiley
فکر میکنم مشکل اصلی تازه کارای گیم تو پرومیکرز اینه که حوصله ندارن بخونن.
فقط اینو بگم، که تا یاد نگیرید مقاله های 100 صفحه ای رو به زبون فارسی و انگلیسی بخونید، چیزی یاد نمیگیرید.
!!کسی نمیتونه جواب رو اونقدر براتون ساده کنه!!
پاسخ
#5
(17/8/1395، 09:42 عصر)TNT نوشته است: سلام.
باید image_index رو برابر با direction تقسیم بر تعداد فریم ها قرار بدید تا اون اتفاقی که میگید بیافته.
ینی اینطوی:
کد php:
image_indexdirection/fn 

smiley

سلام
بابت پاسخی که دادید ممنون .خاستم از کلید سپاس استفاده کنم اما فعلا در دسترس نیست امیدوارم زودتر درست بشه . بهرحال سپاس.
این کد کار میکنه ولی مشکل داره هم بعد حرکت رو مثلا 5 فرم در یک مسیر رو تصویر 5 میمونه و قدم نمیزنه هم تو مسیر حرکت تصویر درست نمیاد با اینکه تصاویر رو جابجا کردم تا درست بشه باز هم نشد
حالا سوالم رو اسونتر میکنم شاید جواب اسونتری پیدا بشه . این اسپرایت 360 درجه رو بخش به بخش از هم جدا میکنم و میخوام دشمن در هر مسیری که حرکت میکنه از یکی استفاده کنه
چپ و راست و بالا و پایین رو میدونم . اما باقیشو که به طرفین میره رو نمیدونم . تو عکس زیر تصاویر به همراه کد هست ببینید و اگه پاسخی دارید بذارید . ممنون


فایل‌(های) پیوست شده
.png   sssdsd.png (اندازه: 226.01 KB / تعداد دفعات دریافت: 3)
پاسخ
#6
باید از دستورات شرطی دو پارامتره استفاده کنی.
مثل این: 
کد:
if(vspeed<4 &&hspeed >5)

اون دو تا & همون و هستش.
کد میگه اگر وی اسپید کوچیک تر از چهار بود و اچ اسپید بزرگ تر از پنج بود ...
با و مشکلت حل میشه
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#7
(20/8/1395، 04:11 عصر)mamali me نوشته است: باید از دستورات شرطی دو پارامتره استفاده کنی.
مثل این: 
کد:
if(vspeed<4 &&hspeed >5)

اون دو تا & همون و هستش.
کد میگه اگر وی اسپید کوچیک تر از چهار بود و اچ اسپید بزرگ تر از پنج بود ...
با و مشکلت حل میشه

آقا بابت کدی که دادید واقعا ممنونم دستت درد نکنه کد کار میکنه ولی زمانی که کد رو رو دشمن میزارم و دشمن داره دنبالت میکنه کد کار نمیکنه
سورسشو میزارم ببین تو روم دوم دشمن پلیر رو دونبال میکنه پلیر موسه . لطفا هر کس میدونه پاسخ بده . ممنونم

http://uplod.ir/tiiosj4097od/sprite_360.gm81.htm
پاسخ
#8
آقا بابت کدی که دادید واقعا ممنونم دستت درد نکنه کد کار میکنه ولی زمانی که کد رو رو دشمن میزارم و دشمن داره دنبالت میکنه کد کار نمیکنه
سورسشو میزارم ببین تو روم دوم دشمن پلیر رو دونبال میکنه پلیر موسه . لطفا هر کس میدونه پاسخ بده . ممنونم

http://uplod.ir/tiiosj4097od/sprite_360.gm81.htm
پاسخ
#9
دوستان من رو سورس اسپرایت 360 درجه کار کردم درستش کردم حالا رو فرم تصاویر موندم فرمش کار نمیکنه .
دشمن بصورت خودکار با زاویه درست تصویر بسمت پلیر میره اما فرمش ثابت مونده و حرکت نمیکنه
سورسشو میزارم ببینید

http://uplod.ir/ie7au2c91eoq/sprite_360_3.gm81.htm

منتظر پاسخ دوستان هستم weak
پاسخ
#10
(6/9/1395، 01:57 صبح)sina2000 نوشته است: دوستان من رو سورس اسپرایت 360 درجه کار کردم درستش کردم حالا رو فرم تصاویر موندم فرمش کار نمیکنه .
دشمن بصورت خودکار با زاویه درست تصویر بسمت پلیر میره اما فرمش ثابت مونده و حرکت نمیکنه
سورسشو میزارم ببینید

http://uplod.ir/ie7au2c91eoq/sprite_360_3.gm81.htm

منتظر پاسخ دوستان هستم weak

راه حلشو فهمیدم.
عکس spr_player رو که داری؟
برای هر جهت یه اسپرایت درست میکنی.
بعد تو ایونت استپ اینو مینویسی:
کد:
direction = point direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

بعد با استفاده از دستورات شرطی میگی اگر دایرکشن این بود این اسپرایت رو بهش بده.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال چرخیدن اسپرایت YASIN GIME 4 92 19/5/1396، 12:24 عصر
آخرین ارسال: YASIN GIME
  حرکت اسپرایت در نقاط مشخص شده close.css 1 130 15/4/1396، 03:00 عصر
آخرین ارسال: close.css
  استفاده از اسپرایت های آماده برای بازی javid78 2 612 16/12/1395، 07:17 عصر
آخرین ارسال: TNT
  چگونگی استفاده از دوربین گوشی همراه در بازی ؟؟ h_reza_P 0 285 10/7/1395، 12:01 صبح
آخرین ارسال: h_reza_P
  در خواست اموزش استفاده از سایت ایران اپس ahmadreza59 1 363 27/5/1395، 06:03 صبح
آخرین ارسال: ahmadreza59



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان