درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش مدل سازی با 3ds Max آموزش مدل سازی در Maya آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش ساخت بازی با C#‎ آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش یونیتی Unity – ساخت منو آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
مجموعه آموزش های ساخت بازی ●  آموزش های رایگان تبلیغات دیجیتال هوشمند

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال:rotate یک ابجکت
#1
کسی چرخش یک ابجکت در محور y رو بلده


اگر بلده ممنون میشم بگه
پاسخ
#2
کد php:
function Update() {
        
// Y axis
        
transform.Rotate(Vector3.up Time.deltaTimeSpace.World);
    } 
تخصص:ریگ سه بعدی و دو بعدی بازی_آماده همکاری
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط Microsoft2
#3
(22/2/1394، 08:55 عصر)sajjad3011 نوشته است:
کد php:
function Update() {
        
// Y axis
        
transform.Rotate(Vector3.up Time.deltaTimeSpace.World);
    } 
اول از همه ممنون

ببخشید که انقدر سوال میپرسم

میشه توضیش بدید مثلا چرا Vector3.up یا مثلا کارایی Space.World چیه؟؟
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#4
با کمی امتحان کردن فهمیدم
دارم یه بازی مشین سواری ساده سه بعدی میسازم

فقط سوالی که داخل ذهنمه اینه که چجوری direction رو تعریف کنم تا ماشین به طرفی بره که rotate شده
پاسخ
#5
transform.forward : جهت روبروی آبجکت
پاسخ
 سپاس شده توسط Microsoft2
#6
پارامتر آخر RelativeTo هست . این پارامتر نسبت چرخش رو از ما میخواد و دو مقدار می تونیم بدیم بهش.
Space.Self برای چرخش روی سیستم مختصات Self یا Localیا محلی هست و Space.World برای سیستم مختصات جهانی یا World.

Self یعنی چرخش حول خودش
World یعنی چرخش پیرامون مرکز محیط یا صحنه.
در مورد چرخش هم اینجا گفتم :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=10204
اینجا هم بخون:
چرخش ابجکت با فلش چپ و راست با استفاده از تابع lookAt حول محور فلش بالا یا Vector3.up:
http://promakers.ir/showthread.php?mode=...&pid=91424
تخصص:ریگ سه بعدی و دو بعدی بازی_آماده همکاری
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط Microsoft2
#7
(23/2/1394، 05:11 عصر)sajjad3011 نوشته است: پارامتر آخر RelativeTo هست . این پارامتر نسبت چرخش رو از ما میخواد و دو مقدار می تونیم بدیم بهش.
Space.Self برای چرخش روی سیستم مختصات Self یا Localیا محلی هست و Space.World برای سیستم مختصات جهانی یا World.

Self یعنی چرخش حول خودش
World یعنی چرخش پیرامون مرکز محیط یا صحنه.
در مورد چرخش هم اینجا گفتم :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=10204
اینجا هم بخون:
چرخش ابجکت با فلش چپ و راست با استفاده از تابع lookAt حول محور فلش بالا یا Vector3.up:
http://promakers.ir/showthread.php?mode=...&pid=91424

ممنون ولی معنی self و world رو بلد بودم فقط میخواستم بدونم که معنی space چیه که بعد از باز کردن یک لشکر سایت بالا خره فهمیدم
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال در مورد جایگزین کردن ابجکت ها در یونیتی hamidrezasaeedi 6 1,121 14/10/1394، 12:15 صبح
آخرین ارسال: aliheadari
  زاویه ابجکت Ali-reza8448v2 9 1,113 16/9/1394، 04:36 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  سوال:بررسی برخورد ابجکت ها با یکدیگر Microsoft2 5 1,252 3/3/1394، 11:37 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  سوال:فاصله ی بین دو ابجکت Microsoft2 2 719 31/2/1394، 07:17 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
Wink برخورد ابجکت و پلیر zbaziedit 4 899 9/4/1393، 05:45 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان