امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 4.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
برنامه نویسی و راهکارهایی در یونیتی

برنامه نویسی و راهکارهایی در یونیتی
#1
بسیاری از آموزش های بنده پولی هستن ولی واسه پرومیکرز رایگان تقدیم می کنم.
==
در این تاپیک سعی می کنم مباحث جالبی که جمع آوری می کنم در قالب pdf و متن و تصویر تقدیم دوستان کنم.

با توجه به فقر علمی بسیاری از کاربران مبتدی در امر طراحی اسکریپت،سعی دارم قدرت بچه های مختلف رو بیارم بالا.

دوستان دیگه هم اگه میل داشتن حقه هاشونو میتونن در قالب PDF بذارن.
اگه تشکر خواستید کنید فقط دکمه ی تشکر رو بزنید و سوالات خودتون رو پ.خ کنید یا در بخش پرسش و پاسخ بذارید.

حقه ی ایجاد دیوار با استفاده از یک آجر

resim
http://s5.picofile.com/file/8151245626/divar.pdf.html
هرچند من گدای پست های مدرن شما نیستم ولی اگه استقبال بره بالا قول میدم تعداد آموزش های من هم بره بالا.
علت ملق زدن یا واژگونی ماشین در car controller ها

ضعف اصلی خیلی از برنامه نویسان اینه که زبان انگلیسی شون ضعیف هست.

هر ماشین نیاز به یک مرکز ثقل در زیرش داره که معمولا در نقطه ی وسط و کمی پایین تر از سطح لاستیک ها با استفاده از یک ابجکت empty اونو باید بسازید و اونقدر اونو جابجا کنید که دقیقا در مرکز ماشین قرار بگیره و چون اینکار از لحاظ تئوری کمی دشوار هست با آزمون و خطا ماشین رو تست کنید تا ماشین از عقب یا جلو یا پهلو ها تک چرخ نزنه.

در ساخت کنترلرهای ماشین و وسایل نقلیه معمولا با پارامترهای زیادی روبرو هستیم.

بعضی از این پارامتر های اصلی در کامپوننت wheel collider قرار داره که به تک تک چرخ ها نسبت میدیم:
resim

mass: (جرم یا وزن و سنگینی لاستیک) یکی از مهمترین پارامترهاست که اگه کم باشه لاستیک ها سنگینی لازم برای ایجاد تعادل ماشین رو نخواهند داشت. بقیه پارامترها رو خودتون ترجمه کنید سادست (مربوط به ترمز و اصطکاک پهلو ها و جلو و مسافت تعلیق میشه و ...)

radius: بهش عدد بدید و در صحنه نگاه کنید تا دقیقا دایره ای هم اندازه با لاستیک ایجاد بشه.(البته با scale خود گیم ابجکت های empty ای که واسه تکتک چرخ ها ساختید هم می تونید بازی کنید. rotation هم واسه تنظیم زاویه دقیقا هم زاویه با لاستیک به منظور فرمون دادن درست لاستیک ها و نداشتن حالت غیر عادی)

از جمله پارامترهای دیگه ای که می تونید به ماشین نسبت بدید دو یا چد لامپ هست که می تونید با اسکریپ اونها رو کنترل کنید و همینطور دود و غیره که البته من دود برای هر چهار چرخ رو توصیه نمی کنم چون particle محاسبات زیادی می بره و cpu میخوره و optimize(بهینه) نیست.

resim
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#2
کوچ مبتدیان از گیم میکر به یونیتی و راهکار درک اولیه:
دوستای که میخوان از گیم میکر(استادیو) به unity کوچ کنن شاید ابتدا دنبال اکشن و رویداد و چیزای ساده باشن و فکر کنن یونیتی سخته. برای راحتی این مطالب مختصر رو بدونید(سوالی بود فقط پ.خ کنید من آموزش رو ادامه میدم همینجا ) :

گیم میکر اگه event داره یونیتی هم داره.

اگه توی گیم میکر رویداد کلیک داریم توی یونیتی می گیم رویداد های onMouseDown و غیره داریم:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=8...3#pid97723

توی گیم میکر رویداد create داریم توی یونیتی رویداد یا تابع function Start() رو داریم.

توی گیم میکر اگه Step داریم توی یونیتی تابع Update رو داریم

و الی آخر ... .
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#3
منم یه طرفند بگم؟
طرفند که نیس ولی بازم کاربردیه
خیلی ها هم بلدن ولی ازش دربرابر این باگ یونیتی استفاده نمی کنن
برخی از دوستان همش شکایت می کنن که یونیتی یه باگی داره که وقتی جسمی با سرعت به یه کلایدر برخورد می کنه فیزیک یونیتی نمی تونه برخورد رو محاسبه کنه و ایراد پیش میاره
فقط کافیه برای این که این مشکل رو رفع کنین بگین وقتی فاصله ی جسم از 0.01 کمتر شد(اگه محاسبات بازیتون قوی تری میتونین عددی کوچیکتر انتخاب کنین) بگین شرططون برقرار بشه به همین سادگی
کدش هم این طوری میشه
کد:
var dist : float;
بعد اینو توی تابع آپدیت میگین
کد:
dist = Vector3.Distance( G.position , transform.position );
G توی اسکریپت بالا ترنسفرم گیم ابجکتیه که میخوایم برخورد بهش رو مشخص کنیم
کد:
if( dist < 0.01)
دستور مورد نظر رو هم زیر شرط بالا مینویسید
در حال یادگیری...
پاسخ
#4
خوبه فقط چیزای تکراری سعی کنید نباشه. توی انجمن قبلش حتما کل تاپیک ها رو درو کنید و اسکریپت ها و حقه های کاربردی رو بگید که بیشتر به حل مسائل و دادن راهکار و الگوریتم منتهی بشه.wink
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#5
پرداخت درون برنامه ای unity برای کافه بازار:
http://pardakht.cafebazaar.ir/doc/unity3d/
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#6
ایول خیلی باحال بود خیلی لازم داشتم
راستی پس چرا بقیه کابرا خوابن
در حال یادگیری...
پاسخ
#7
خواب نیستن. بیدارن ولی خودشونو به خواب زدن. تعداد دانلود سه تا و تشکر 2 تاwink غمی نیست ادامه میدمwink
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#8
آخه جماعت پرومیکرز واقعا که باید قدر استادی مثل آقاسجاد رو بدونید x(
باور کنین بعد استفاده از مطلب اگه یه تشکر هم بزنید بد نیست چیزی ازتون کم نمیشه حتی اگه مطلب بدردتون نخورد و بلد بودین بازم بزنین بازم چیزی ازتون کم نمیشه این طوری آقاسجاد آموزش هارو هم ادامه میده و یه موقع وقتی یه چیزی لازم داشتین که بلد نبودین می تونید توی آموزش های ایشون پیدا کنین
در حال یادگیری...
پاسخ
#9
محمدمهدی علیجانی به زودی مباحثی جالب تر از قبل رو به اشتراک بچه های انجمن میذارمwink
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ
#10
زمین و درخت و چمن و Terrain رو که بلدین بسازید.
بلد نیستین؟ مهم نیست یه راهنما می خواید.
اینجا رو مطالعه کنید و زمین رو بسازید:
http://www.fizixstudios.com/labs/do/view...irst-steps
resim
در مورد زمین و اموزش توی انجمن هم مطلب زیاده من فقط اشاره کردم. پس شما الان باید بلد باشید با اموزشی که دادم و ترجمه اون به کمک http://translate.google.com زمین و اجزای اولیه رو توی یونیتی بسازید. این واسه مبتدیانwink
لطفا سوال نپرسید که مبحث بسیار پیش پا افتاده هست و فقط پ.خ کنید. چون اینجا نمی خوام خیلی ساده باشه درس',}
در مورد متغیر ها + توابع + تکرارها + انتخاب و برنامه نویسیشون اینجا رو مطالعه کنید :
Variables
- Functions
- Selection
- Iteration
http://www.fizixstudios.com/labs/do/view...cripting-2
فهمیدن قسمت های مختلف صحنه :
resim
اینجا رو بخویند:
http://www.fizixstudios.com/labs/do/view...g-unity-3d
مباحث مزخرف ابتدایی رو به سرعت دنبال کنید و وقتی یاد گرفتید تشکر رو بزنید تا برم روی چیزای متوسط و کمی پیشرفتهwink من هر شب انلاین هستم . ببینم بچه ها استقبال می کنن قول می دم از خواب شب بزنم چیزای کاربردی در راتای ساخت بازی رو یاد بدم به سرعت.cool
توی درس بعدی روش ساخت انسان و سپس ریگ کردن(Rigging) و سپس export و سپس import به یونیتی و حرکت اون رو یاد میدم.
تا امشب اگه بالای 10 تا تشکر باشه ادامه میدم ولی قرار نیست همه چیز رو درس بدم فقط راهکار میدم و منبعcool
قبل از اینکه ببینم تکر ها بالا میره یا خیر، ایده هایی رو توی ذهنتون ایجاد می کنم تا دست بکار بشید و بازی بسازید.
به این عکس نگاه کنید :
resim
چیز زیادی نداره.
یک مدل برای player (مدل یک مرغ که می تونه روی پا بمونه)
این مدل انیمیت شده (Rigged model) از مرغ(Mech) با پسوند blend که توسط بلندر طراحی شده :
resim
http://s5.picofile.com/file/8152659918/m...blend.html
این تکستچر زمین :
http://s5.picofile.com/file/8152659876/BumpyMetal.jpg
(اگه میخواید زمین زیبا تر بشه باید نوع یا خصوصت Type از plane رو در کادر hierarchy به جای diffiuse shader روی حالت normal map بذارید و توی تصویر عادی همین تکستچر رو بذارید و توی پارامتر Bumped یا normal map تصویر normal تولید شده از همین تکستچر رو بدید. برای تولید تصویر نرمال باید نرم افزار crazy bump رو با کرک به هر طریقی داشته باشید بعدش پ.خ کنید یادتون بدم چطوری زمین رو با جزئیات بسازید)

سات منو هم توی GUI یاد دادم باید توی انجمن بگردید.
یه متغیر speed هم واسه سرعت طبق عکس پروژه طراحی کنید.

مدل مرغ رو با ماوس می گیرید و می کشید توی پروژه(کادر project و در روی Assets رها می کنید)

بعدش از اونجا می کشید توی صحنه و روی plane میذارید.

فرق نمی کنه کاراکتر شما مرغ باشه یا انسان. مهم اینه که یه player می خواید بسازید واسه بازیتون.(اگه میخواید انسان بسازید با http://www.makehuman.org/ می سازید و سپس طبق اموزش های من که قبلا دادم با استخوان های humanid اونو export می کنید برای Blender و سپس توی blender اونو Rigg می کنید :
resim
این اموزش در اینجاست :
http://docs.unity3d.com/Manual/BlenderAndRigify.html
و چون شیلتر بود با firefox ذخیره کردم و آپلود کردم براتون بدون شیلتر :
اموزش ریگ مدل اکسپورت شده ی makehuman در blender و سپس انتقال به یونیتی
resim
http://s5.picofile.com/file/8152665376/b...g.zip.html

و سپس مدل ریگ شده ی حاوی انیمیشن راه رفتن رو مثل همون مرغ می برید و با ماوس می اندازید توی پروژه در یونیتی و بعدش توی صحنه یا hierarchy teeth )
همین پروژه ی مرغ، تحت (OGRE (Object-Oriented Graphics Rendering Engine قبلا اینجا(http://cordinc.com/blender/tutorials/mec...index.html) اموزش داده شده که من فقط مطالب رو دنبال می کنم واسه اینکه ذهنتون باز شه تحت unity teeth
https://telegram.me/gameoverblog

من به سرچشمه خورشید نه خود بردم راه/ذره ای بودم و مهر تو مرا بالا برد
من خسی بی سرو پایم که به سیل افتادم/او که می رفت مرا هم به دل دریا برد


پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان