22/8/1393، 02:58 صبح
بسیاری از آموزش های بنده پولی هستن ولی واسه پرومیکرز رایگان تقدیم می کنم.
==
در این تاپیک سعی می کنم مباحث جالبی که جمع آوری می کنم در قالب pdf و متن و تصویر تقدیم دوستان کنم.
با توجه به فقر علمی بسیاری از کاربران مبتدی در امر طراحی اسکریپت،سعی دارم قدرت بچه های مختلف رو بیارم بالا.
دوستان دیگه هم اگه میل داشتن حقه هاشونو میتونن در قالب PDF بذارن.
اگه تشکر خواستید کنید فقط دکمه ی تشکر رو بزنید و سوالات خودتون رو پ.خ کنید یا در بخش پرسش و پاسخ بذارید.
حقه ی ایجاد دیوار با استفاده از یک آجر

http://s5.picofile.com/file/8151245626/divar.pdf.html
هرچند من گدای پست های مدرن شما نیستم ولی اگه استقبال بره بالا قول میدم تعداد آموزش های من هم بره بالا.
علت ملق زدن یا واژگونی ماشین در car controller ها
ضعف اصلی خیلی از برنامه نویسان اینه که زبان انگلیسی شون ضعیف هست.
هر ماشین نیاز به یک مرکز ثقل در زیرش داره که معمولا در نقطه ی وسط و کمی پایین تر از سطح لاستیک ها با استفاده از یک ابجکت empty اونو باید بسازید و اونقدر اونو جابجا کنید که دقیقا در مرکز ماشین قرار بگیره و چون اینکار از لحاظ تئوری کمی دشوار هست با آزمون و خطا ماشین رو تست کنید تا ماشین از عقب یا جلو یا پهلو ها تک چرخ نزنه.
در ساخت کنترلرهای ماشین و وسایل نقلیه معمولا با پارامترهای زیادی روبرو هستیم.
بعضی از این پارامتر های اصلی در کامپوننت wheel collider قرار داره که به تک تک چرخ ها نسبت میدیم:

mass: (جرم یا وزن و سنگینی لاستیک) یکی از مهمترین پارامترهاست که اگه کم باشه لاستیک ها سنگینی لازم برای ایجاد تعادل ماشین رو نخواهند داشت. بقیه پارامترها رو خودتون ترجمه کنید سادست (مربوط به ترمز و اصطکاک پهلو ها و جلو و مسافت تعلیق میشه و ...)
radius: بهش عدد بدید و در صحنه نگاه کنید تا دقیقا دایره ای هم اندازه با لاستیک ایجاد بشه.(البته با scale خود گیم ابجکت های empty ای که واسه تکتک چرخ ها ساختید هم می تونید بازی کنید. rotation هم واسه تنظیم زاویه دقیقا هم زاویه با لاستیک به منظور فرمون دادن درست لاستیک ها و نداشتن حالت غیر عادی)
از جمله پارامترهای دیگه ای که می تونید به ماشین نسبت بدید دو یا چد لامپ هست که می تونید با اسکریپ اونها رو کنترل کنید و همینطور دود و غیره که البته من دود برای هر چهار چرخ رو توصیه نمی کنم چون particle محاسبات زیادی می بره و cpu میخوره و optimize(بهینه) نیست.
==
در این تاپیک سعی می کنم مباحث جالبی که جمع آوری می کنم در قالب pdf و متن و تصویر تقدیم دوستان کنم.
با توجه به فقر علمی بسیاری از کاربران مبتدی در امر طراحی اسکریپت،سعی دارم قدرت بچه های مختلف رو بیارم بالا.
دوستان دیگه هم اگه میل داشتن حقه هاشونو میتونن در قالب PDF بذارن.
اگه تشکر خواستید کنید فقط دکمه ی تشکر رو بزنید و سوالات خودتون رو پ.خ کنید یا در بخش پرسش و پاسخ بذارید.
حقه ی ایجاد دیوار با استفاده از یک آجر

http://s5.picofile.com/file/8151245626/divar.pdf.html
هرچند من گدای پست های مدرن شما نیستم ولی اگه استقبال بره بالا قول میدم تعداد آموزش های من هم بره بالا.
علت ملق زدن یا واژگونی ماشین در car controller ها
ضعف اصلی خیلی از برنامه نویسان اینه که زبان انگلیسی شون ضعیف هست.
هر ماشین نیاز به یک مرکز ثقل در زیرش داره که معمولا در نقطه ی وسط و کمی پایین تر از سطح لاستیک ها با استفاده از یک ابجکت empty اونو باید بسازید و اونقدر اونو جابجا کنید که دقیقا در مرکز ماشین قرار بگیره و چون اینکار از لحاظ تئوری کمی دشوار هست با آزمون و خطا ماشین رو تست کنید تا ماشین از عقب یا جلو یا پهلو ها تک چرخ نزنه.
در ساخت کنترلرهای ماشین و وسایل نقلیه معمولا با پارامترهای زیادی روبرو هستیم.
بعضی از این پارامتر های اصلی در کامپوننت wheel collider قرار داره که به تک تک چرخ ها نسبت میدیم:

mass: (جرم یا وزن و سنگینی لاستیک) یکی از مهمترین پارامترهاست که اگه کم باشه لاستیک ها سنگینی لازم برای ایجاد تعادل ماشین رو نخواهند داشت. بقیه پارامترها رو خودتون ترجمه کنید سادست (مربوط به ترمز و اصطکاک پهلو ها و جلو و مسافت تعلیق میشه و ...)
radius: بهش عدد بدید و در صحنه نگاه کنید تا دقیقا دایره ای هم اندازه با لاستیک ایجاد بشه.(البته با scale خود گیم ابجکت های empty ای که واسه تکتک چرخ ها ساختید هم می تونید بازی کنید. rotation هم واسه تنظیم زاویه دقیقا هم زاویه با لاستیک به منظور فرمون دادن درست لاستیک ها و نداشتن حالت غیر عادی)
از جمله پارامترهای دیگه ای که می تونید به ماشین نسبت بدید دو یا چد لامپ هست که می تونید با اسکریپ اونها رو کنترل کنید و همینطور دود و غیره که البته من دود برای هر چهار چرخ رو توصیه نمی کنم چون particle محاسبات زیادی می بره و cpu میخوره و optimize(بهینه) نیست.

تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.