درود مهمان گرامی! ثبت نام


آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
جابجا کردن آبجکت در فضای 2 بعدی در زاویه مورد نظر
#2
به نظر من چاره ی کار استفاده از sin و cos ــه.
ببینید ما توی یونیتی یک فیزیکی داریم که شبیه سازی واقعیتو میکنه؛ اگر میخواید با یک تابع به جسم سرعت ثابت بدید باید اصطکاک رو صفر کنید.
بعد از اون میتونید با یک addForce یی که x و y ش اینطوری محاسبه میشه بدون چرخوندن در زاویه مورد نظر نیرو وارد کنید تا سرعت بگیره:

1- از اونجایی که زاویه ورودی c# به رادیان هست باید زاویه تونو اینطوری به رادیان تبدیل کنید:

کد:
float radians = degrees * Mathf.Deg2Rad;

2- بعد باید مقدار نیرو رو مشخص کنید مثلا float niroo = 2

3- مقدار x ما برابر هست با f cos t یعنی:
کد:
x = niroo * cos(radians);

4- مقدار y ما هم برابر هست با f sin t یعنی:
کد:
y = niroo * sin(radians);

در نهایت این x و y رو در یک addForce وارد کنید و به امید خدا کار خواهد کرد...
هیچ روزی مثل روزی که بر تو گذشت نیست
ای اباعبدالله...
پاسخ
 سپاس شده توسط obydan ، aminblog76


پیام‌های داخل این موضوع
RE: جابجا کردن آبجکت در فضای 2 بعدی در زاویه مورد نظر - توسط qwerty13 - 15/4/1397، 11:03 صبح

موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question نام آبجکت A.m 10 192 20/3/1397، 01:01 عصر
آخرین ارسال: aminblog76
Question چرا موقع باز کردن از یونیتی می پره بیرون A.m 2 305 12/10/1396، 09:58 عصر
آخرین ارسال: A.m
  زمان برخورد کردن یک جسم به جسمی دیگر fahimi 1 205 29/4/1396، 02:25 عصر
آخرین ارسال: mamali me
  دسترسی به زاویه چرخش یک اوبجکت salar1298 4 286 13/4/1396، 07:28 صبح
آخرین ارسال: salar1298
  آموزش اسپرت کردن ماشین emanassassin 3 707 23/11/1395، 11:08 عصر
آخرین ارسال: mamali me



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان