انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
مشکل animation در Unity - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: نرم افزارها و موتورهای ساخت بازی (http://promakers.ir/Forum-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
+--- انجمن: Unity 3D (http://promakers.ir/Forum-Unity-3D)
+---- انجمن: پرسش و پاسخ Unity3D (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-Unity3D)
+---- موضوع: مشکل animation در Unity (/Thread-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84-animation-%D8%AF%D8%B1-Unity)



مشکل animation در Unity - obydan - 14/4/1397

سلام 
یه کاراکتر دارم ، از دست و پا و سر و سینه تشکیل شده . حالا دارم یه anim به اسم Run درست می کنم . می خوام راه بره . frame اول پای کاراکتر عقبه و به عبارتی درجه ی زاویه پاش 340 درجه است . 0 درجه یعنی دقیقا به سمت پایین . و 340 شده مثل این " / " . حالا تو frame 30 می خوام این پا بیاد جلو و بشه 45 درجه یعنی مثلا اینجوری " \ " . 
مشکل اصلی که 12 ساعت درگیرش هستم اینه که . بجای اینکه پا بیاد یه ذره جلو و پادساعت بگرده ، برعکس ساعت گرد می گرده و یه دور می زنه از بالای کله رد میشه میاد جلوش.
دیوانه شدم ، یادم اومد قبلا تو این انجمن فعال بودم ، گفتم بیام ببینم برو بچ قدیم کسی هست راهنمایی کنه .


RE: مشکل animation در Unity - qwerty13 - 15/4/1397

احساس میکنم مشکل به خاطر 340 درجه ست؛ چرا -20 نذاشتید که فریم به فریم بیشتر نشه؟ از -20 به 0 به 20 درجه...


RE: مشکل animation در Unity - obydan - 15/4/1397

(15/4/1397، 10:28 صبح)qwerty13 نوشته است: احساس میکنم مشکل به خاطر 340 درجه ست؛ چرا -20 نذاشتید که فریم به فریم بیشتر نشه؟ از -20 به 0 به 20 درجه...
اتفاقا همین کار رو میکنم می زارم مثلا -20 خودش میشه 340 . 
مشکل رو تونستم حل بکنم ولی به سختی ، و فکر می کنم یه جای کار ایراد داره . زیر tab انیمیشن کنار dopesheet یه tab هست Curves . تو اینجا درجه هارو نشون داده . برای هر چرخشی که انجام میدم رو هر اعضا باید بیام تو اینجا منحنی رو 360 درجه بکشم پایین یا بالا . کار بسیار سخت و مشقت باریه و فکر می کنم ، کار غیر معمولی هستش و باعث به هم ریختن کل انیمیشن میشه. یجای کار ایراد داره . چرا باید از -20 به 20 برعکس 320 درجه بچرخه ، بجای اینکه 40 درجه پادساعت بچرخه .
کسی که unity بلده و انیمیشن خودش درست می کنه لطفا کمک . چطور مثلا راه رفتن کاراکتر رو درست می کنید . پا رو از عقب تو 30 فریم می خوام بیارم جلو . از بالا می چرخه


RE: مشکل animation در Unity - A.m - 16/4/1397

با سلام 

در بعضی نسخه های یونیتی یه ویژه 5.3.4 این باگ وجود داره !

می توانید با نصب یونیتی 5.3.3f1 این مشکل را حل کنید  smiley

ولی بدونید که انیمیشن سازی با کلید (مثل یونیتی) خیلی دقت می خواد ! باید خیلی تمرین کنید ! ولی این نسخه راحت تره !


لینک دانلود 32 بیت

لینک دانلود 64 بیت


موفق باشید !


RE: مشکل animation در Unity - obydan - 17/4/1397

(16/4/1397، 04:24 عصر)A.m نوشته است: با سلام 

در بعضی نسخه های یونیتی یه ویژه 5.3.4 این باگ وجود داره !

سلام ، مال من هم دقیقا همین نسخه ی 5.3.4 هستش. می دونستم یجای کار ایراد داره  ! 
ممنون ، اگه وسطای پروژه می فهمیدم چقد بد میشد. خداروشکر اولشه


RE: مشکل animation در Unity - A.m - 17/4/1397

خواهش می کنم  smiley


RE: مشکل animation در Unity - fahimi - 12/5/1397

(17/4/1397، 07:04 صبح)A.m نوشته است: خواهش می کنم  smiley

داداش من مشکل شما از یونیتیت نیست مشکل از زاویست بجای این که زاویه رو صفر کنی یا برگردونی عقب ببر جلو درست میشه یعدشم اونی که یکی از دوستمون گفتن بیار از -20 به 0 و 20 استفاده کن دقیقا درسته شما کلا باید میرفتی ننیمیشن رو پاک میکردی و از نو میساختی و این کارو میکردی جواب میداد منم این مشکلو داشتم خیلی راحته فقط روی زاویه ها تمرکز کن همین