انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
بازی آنلاین - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: نرم افزارها و موتورهای ساخت بازی (http://promakers.ir/Forum-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
+--- انجمن: Unity 3D (http://promakers.ir/Forum-Unity-3D)
+---- انجمن: پرسش و پاسخ Unity3D (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-Unity3D)
+---- موضوع: بازی آنلاین (/Thread-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86--16065)

صفحه‌ها: 1 2


بازی آنلاین - A.m - 11/3/1397

با سلام  smiley

دوستان یک سواله که ذهنمو مشغول کرده ، میخواستم بدونم که کدام زبان برنامه نویسی برای ساخت سرور بازی آنلاین مناسبه ؟؟

قوی باشه  بشه باهاش هرچیزی ساخت
سبک باشه ... که لودینگش طول نکشه
با یونیتی ارتباط بهینه برقرار کنه و با جابجایی بین سین ها اتصال قطع نشه!

لطفا اگر زبانیم معرفی می کنید آموزششم بگید !  nerd


RE: بازی آنلاین - A.m - 13/3/1397

یعنی همه تو انجمن بازی آفلاین میسازن ؟


RE: بازی آنلاین - A.m - 17/3/1397

آقا یکی کمکم کنه  depressed
چه زبانی خوبه ؟ میخوام سوکت نویسی کنم


RE: بازی آنلاین - Visual Art - 18/3/1397

کلاینت و سرور یک بازی می‌ةونه کاملا در زبان و موتور ساخت تفاوت داشته باشند.
مثلا میشه کلاینت رو با سی شارپ و یونیتی ساخت و سرور رو با سی++.

شخصا برای نوشتن سرور از python استفاده می‌کنم چون تو هر پلتفرمی اجرا میشه چه ARM چه x64 یا x86 و با هر OS هم سازگار هست: لینوکس، ویندوز...
مزیت دیگش اینکه نیازی به compile نداره زود run میشه و در هرکجا که بخوام با یه ادیتور ساده متنش قابل ویرایش هست.
انتخاب دوم  سوم من به ترتیب Java  سی++ است.


RE: بازی آنلاین - A.m - 20/3/1397

سلام ...
من به سوکت نویسی آشنا هستم ... با Node.js سرور می سازم

ساده هست ولی خیلی خیلی کنده ... یک لودینگ ساده رو دو دقیقه طول میده ... بازی پسر خوانده را نگاه کنید  smiley

زبان C , ++C و یا #C چطورن ؟


RE: بازی آنلاین - sir maker - 23/3/1397

سروری که شما با نود مینویسید احتمالا مشکلاتی داره،مشکل از شیوه نوشتن هست وگرنه nodejs قوی هست و من ندیدم 2 دقیقه برای کانکت زمان ببره
من شخصا از سی شارپ استفاده میکنم چون:
کنترل کامل روی اجرای موازی دارم
کنترل کامل روی thread دارم
میتونم خیلی راحت برای مدیریت سرورم فرم تعریف کنم
زبان کامل هست و قدرت زیادی داره ،تو این زبان چیزی کم و کسر وجود نداره

ویرایش:
اگر قصد دارید برای یونیتی استفاده کنید پیشنهاد میکنم از سی شارپ استفاده کنید چون میتونید ابجکت ها رو سریالایز کنید(در صورتی که مستقیم از بافر استفاده نکنید)


RE: بازی آنلاین - A.m - 24/3/1397

خیلی ممنون

نه شیوه نوشتن نیست !

شما بازی پسر خوانده را نگاه کنید ! یک تیم فوق حرفه ای پشتشن ولی سرعت لودش نزدیک دو دقیقه هست چون با نود هست !



ما یک دوستی داشتیم میگفت سی شارپ سنگینه .... سی بهتره

بعد از یک مهندس پرسیدم گفت سی شارپ !

الآن کلش سرورش با سی شارپه ؟

حالا سی شارپ یا همون Asp.net را از کجا یاد بگیرم ؟

ممنون میشم شما که بلدید بگید ! اگه میشه کامل هم باشه یعنی از صفر تا آپلود فایل ها در سرور


RE: بازی آنلاین - sir maker - 25/3/1397

(24/3/1397، 11:53 صبح)A.m نوشته است: خیلی ممنون

نه شیوه نوشتن نیست !

شما بازی پسر خوانده را نگاه کنید ! یک تیم فوق حرفه ای پشتشن ولی سرعت لودش نزدیک دو دقیقه هست چون با نود هست !



ما یک دوستی داشتیم میگفت سی شارپ سنگینه .... سی بهتره

بعد از یک مهندس پرسیدم گفت سی شارپ !

الآن کلش سرورش با سی شارپه ؟

حالا سی شارپ یا همون Asp.net را از کجا یاد بگیرم ؟

ممنون میشم شما که بلدید بگید ! اگه میشه کامل هم باشه یعنی از صفر تا آپلود فایل ها در سرور

در مورد قسمت اول حرفتون باید بگم یکی از اساتید بزرگ گیم میکر ایران که بازی انلاین هم میسازن با نود (اقای علی جهاندیده) ازشون سوال کردم دو دقیقه طول نمیکشه حتی بازی اخرین نبردی که ساختن هم دو دقیقه طول نمیکشه برای اتصالش.
شما مطمئن هستید پسر خوانده از نود استفاده میکنه و اگر استفاده میکنه از سوکت هست؟
سی شارپ با Asp.net زمین تا اسمان فرق داره. سی شارپ تحت دات نت فریم ورک برای اپ های ویندوز استفاده میشه ، تحت مونو برای بازی ، تحت زامارین برای اپ های موبایل و تحت asp برای طراحی وبسایت
اگر قصد دارید برنامه سرور با سی شارپ بنویسید باید برنامه نویسی تحت دات نت فریم ورک با تحت اپ های winform یا console رو یاد بگیرید بعد هم سوکت نویسی در سی شارپ، برای نوشتن سرور در سی شارپ باید تسلط تقریبی روی این زبان و کامپوننت های مورد استفاده داشته باشید


RE: بازی آنلاین - A.m - 26/3/1397

با سلام و تشکر  smiley
من به سی شارپ تسلط کافی دارم (البته تو یونیتی)
Socket.io هم بلدم ! 
1.نظرتون درباره C یا ++C چی هست ؟
2.حالا خودتون ساخت سرور بازی با سی شارپ از کجا یاد گرفتید ؟(لینک آموزش)
3.راستی تویی امضاتون یک سرور هست ! این سرور مجازی هست ؟ از کجا تهیه کردید ؟
4.سرور کلش با سی شارپه ؟
ممنون


RE: بازی آنلاین - sir maker - 27/3/1397

(26/3/1397، 10:12 عصر)A.m نوشته است: با سلام و تشکر  smiley
من به سی شارپ تسلط کافی دارم (البته تو یونیتی)
Socket.io هم بلدم ! 
1.نظرتون درباره C یا ++C چی هست ؟
2.حالا خودتون ساخت سرور بازی با سی شارپ از کجا یاد گرفتید ؟(لینک آموزش)
3.راستی تویی امضاتون یک سرور هست ! این سرور مجازی هست ؟ از کجا تهیه کردید ؟
4.سرور کلش با سی شارپه ؟
ممنون
خیلی خوبه البته socket.io متفاوت هست
1- سی پلاس پلاس خیلی خوبه ، برای نوشتن سرور سی زیاد جالب نیست چون در پیاده کردن منطق سرور خیلی مشکلات زیادی پیدا میکنید(البته objective c متفاوته)
2- داخل گوگل سرچ کنید بیشتر مقالاتی که خواندم از ماکروسافت بوده
3-بله سرور مجازیه ، اینو اقای توحید فتحی حبشی تهیه کردند فکر میکنم از شاپینگ سرور هست
4- سرور کلش با جاوا هست البته اینو توی چند فروم مطرح خوندم و از درست بودنش مطمئن نیستم