انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
نام آبجکت - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: نرم افزارها و موتورهای ساخت بازی (http://promakers.ir/Forum-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
+--- انجمن: Unity 3D (http://promakers.ir/Forum-Unity-3D)
+---- انجمن: پرسش و پاسخ Unity3D (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-Unity3D)
+---- موضوع: نام آبجکت (/Thread-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%A2%D8%A8%D8%AC%DA%A9%D8%AA)

صفحه‌ها: 1 2


نام آبجکت - A.m - 1/3/1397

سلام به دوستان عزیز  smiley


یک سوال کوچیک داشتم ، من میخواستم تو پوشه های است یونیتی یک فایل را با استفاده از نامش جست و جو کنم

مثلا Tank.png را در فایل های پوشه Images جست و جو کن !


ممنون


RE: نام آبجکت - qwerty13 - 2/3/1397

داخل یونیتی یا بیرون از یونیتی؟


RE: نام آبجکت - A.m - 2/3/1397

هر دوتا را اگه بگید ممنون میشم  smiley
ولی اینجا منظورم درون ادیتوره 
ولی اگه لطف کنید بگید که مثلا چطوری یک پوشه با کد تو حافظه طرف درست بشه

با تشکر


RE: نام آبجکت - A.m - 3/3/1397

کسی جواب نمیده ؟  depressed
همون درون ادیتورو بگید


RE: نام آبجکت - محمدمهدی علیجانی - 8/3/1397

resim
برای اینکه داخل ادیتور یونیتی چیزی رو سرچ کنید میتونید ازین فیلد استفاده کنید
و از دستور زیر میشه برای دسترسی به recource پروژه استفاده کرد
کد:
Resources.Load("name", typeof(type)



RE: نام آبجکت - A.m - 13/3/1397

سلام
من منظورم این بود تو پوشه های asset بگرده


RE: نام آبجکت - محمدمهدی علیجانی - 13/3/1397

(13/3/1397، 12:47 عصر)A.m نوشته است: سلام
من منظورم این بود تو پوشه های asset بگرده

اینم همین کارو میکنه :|


RE: نام آبجکت - A.m - 17/3/1397

(13/3/1397، 06:33 عصر)سلاممحمدمهدی علیجانی نوشته است:
(13/3/1397، 12:47 عصر)A.m نوشته است: سلام
من منظورم این بود تو پوشه های asset بگرده

اینم همین کارو میکنه straight

سلام 

من یه صدا با نام bomb.wav دارم میخوام پیداش کنه

کد:
GetComponent<AudioSource>().clip = Resources.Load<AudioClip>("bomb.wav");


ولی کار نمیکنه
اون روش شماهم اصلا ارور میده


RE: نام آبجکت - aminblog76 - 18/3/1397

(17/3/1397، 03:00 عصر)A.m نوشته است:
(13/3/1397، 06:33 عصر)سلاممحمدمهدی علیجانی نوشته است: اینم همین کارو میکنه straight

سلام 

من یه صدا با نام bomb.wav دارم میخوام پیداش کنه

کد:
GetComponent<AudioSource>().clip = Resources.Load<AudioClip>("bomb.wav");


ولی کار نمیکنه
اون روش شماهم اصلا ارور میده

سلام شما دوتا کار باید بکنی:
اول اینکه آدرسی که برای کدتون میدید باید بدون پسوند فایل باشه.
دوم اینکه منابعی که قراره به این شکل لود بشن رو داخل فولدری به اسم Resources (باید داخل فولدر assets اصلی یونیتی ایجادش کنید) قرار بدید.

برای مثال کد من برای لود و پخش صدا:
کد:
    void Start () {
        AudioSource test = GetComponent<AudioSource> ();
        test.clip = Resources.Load<AudioClip>("123");
        test.Play();
    }
و آدرس فایل صدایی که قراره لود بشه:
کد:
Assets\Resources\123.mp3



RE: نام آبجکت - A.m - 20/3/1397

آقا دمتون گرم smiley

حالا تا هستین میشه بگین که اگه بخواهیم یه پوشه تو دستگاه کاربر ایجاد کنیم بعدش یک فایل توش ذخیره کنیم یا یک فایل فراخوانی کنیم باید چکار کنیم ؟