انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: نرم افزارها و موتورهای ساخت بازی (http://promakers.ir/Forum-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
+--- انجمن: Game Maker (http://promakers.ir/Forum-Game-Maker--30)
+---- انجمن: پرسش و پاسخ Game Maker (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-Game-Maker)
+---- موضوع: در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) (/Thread-%D8%AF%D8%B1-%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%86%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%86%D8%B2%D8%AF%DB%8C%DA%A9-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D8%AF%DB%8C%D9%88%D8%A7%D8%B1-%D9%87%D9%88%D8%B4-%D9%85%D8%B5%D9%86%D9%88%D8%B9%DB%8C)



در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) - mehdiyg - 22/11/1396

سلام دوستان
لطفا تصویر رو نگاه کنید، توی تصویر سوال رو مطرح کردم

resim


RE: در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) - ahmadreza59 - 23/11/1396

(22/11/1396، 10:29 عصر)mehdiyg نوشته است: سلام دوستان
لطفا تصویر رو نگاه کنید، توی تصویر سوال رو مطرح کردم

resim

سلام
بهتر بود کدهایی رو که ازشون استفاده کردی اینجا میذاشتی ببینیم .
 من تو بازی جدیدم ( دفاع از خاک ) که تو کافه بازار هست همین کار رو کردم

شما باید بجای اون قسمت که ابجکت obj_enemy  تو کد ها هست یک متقیر بذارید مثلا کد زیر

---------------------------------------
تو این کد داره میگه به دشمن شلیک کن البته کل کدها نیست فقط بخشی جهت راهنمایی

 تو این کد داره میگه به دشمن شلیک کن


if(collision_line(x,y, obj_enemy.x, obj_enemy.y, obj_wall, false, false))
{
   canshoot = false;
}
else
{
   canshoot = true;
}
----------------------------------------------------
اما اینجا همون کد بالایی تعقیر کرده و میگه به اولین دشمن نزدیک

enemy = instance_nearest(x, y, obj_enemy);
if(collision_line(x,y, enemy.x, enemy.y, obj_wall, false, false))
{
   canshoot = false;
}
else
{
   canshoot = true;
}

----------------------------------------------------------


RE: در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) - mehdiyg - 24/11/1396

سلام احمد را جان، ممنون که وقت میزاری
من دقیقا از همین کدها استفاده کرده بودم، اما باز هم نشد ولی با یه روش دیگه تقریبا حلش کردم و اون هم این بود که برای دشمن هم دید و شرط گذاشتم، یکم پیچیده شد اما فعلا داره کار می کنه اگر یه جا به مشکل خورد اطلاع می دم
راستی یه سوال دیگه دارم که شاید مربوط به این پست نباشه (از شما و دوستان دیگه عذرخواهی می کنم) سوالم اینه : توی بازی دفاع از خاک از کدوم روش برای پرداخت درون برنامه ای استفاده کردی؟ و آیا درست داره کار می کنه ؟


RE: در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) - ahmadreza59 - 25/11/1396

(24/11/1396، 02:51 عصر)mehdiyg نوشته است: سلام احمد را جان، ممنون که وقت میزاری
من دقیقا از همین کدها استفاده کرده بودم، اما باز هم نشد ولی با یه روش دیگه تقریبا حلش کردم و اون هم این بود که برای دشمن هم دید و شرط گذاشتم، یکم پیچیده شد اما فعلا داره کار می کنه اگر یه جا به مشکل خورد اطلاع می دم
راستی یه سوال دیگه دارم که شاید مربوط به این پست نباشه (از شما و دوستان دیگه عذرخواهی می کنم) سوالم اینه : توی بازی دفاع از خاک از کدوم روش برای پرداخت درون برنامه ای استفاده کردی؟ و آیا درست داره کار می کنه ؟
برای پاسخ برو اینجا
http://promakers.ir/Thread-%D8%A2%D9%85%...#pid141037