انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: نرم افزارها و موتورهای ساخت بازی (http://promakers.ir/Forum-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%88-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C)
+--- انجمن: Game Maker (http://promakers.ir/Forum-Game-Maker--30)
+---- انجمن: پرسش و پاسخ Game Maker (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-Game-Maker)
+---- موضوع: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان (/Thread-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B4%D9%85%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DB%8C%DA%A9%D8%B3%D8%A7%D9%86)



استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - mehdiyg - 17/11/1396

سلام دوستان

من یه آبجکت دشمن دارم که خودش از دو بخش تشکیل شده (یه آبجکت بدن و یه آبجکت اسلحه). به آبجکت اسلحه گفتم که همیشه وصل باشه به بدن دشمن و همه چیز روبراهه... حالا اگر بخوام از همین جنس دشمن چنتا توی روم استفاده کنم باید چیکار کنم ؟؟ (اسلحه باید به بدن هر دشمن بچسبه، در حالت عادی تمام اسلحه ها به اولین دشمن ایجاد شده در روم وصل میشن). فکر می کنم باید از id استفاده کنم ولی نمیدونم چجوری، کسی میتونه کمک کنه ؟؟


RE: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - ahmadreza59 - 18/11/1396

سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی


RE: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - mehdiyg - 18/11/1396

(18/11/1396، 12:53 صبح)ahmadreza59 نوشته است: سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی

داداش احمد رضا کد شما کاملا درسته ولی ممکنه برای کار من مناسب نباشه چون شما گفتی کدهای مربوط به اسلحه رو حذف کنم در حالی که من برای اسلحه هم یه سری کد نوشتم. اما برسی می کنم و اطلاع میدم و اگر سوالی بود همینجا مطرح میکنم. یک دنیا ممنون دوست خوب و مهربونم


RE: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - ahmadreza59 - 18/11/1396

عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y


RE: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - mehdiyg - 18/11/1396

(18/11/1396، 07:00 صبح)ahmadreza59 نوشته است: عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y

سلام دوستم، لطفا یه نگاه به این سورس بنداز، سوال رو داخل سورس گذاشتم :

http://s9.picofile.com/d/8318798034/ecd94127-43e8-4cdf-8fcc-ba6f6815295b/Tank_1.gmk


RE: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان - ahmadreza59 - 19/11/1396

سلام
چرا تو سورس اسم متقیرها رو شبیه اسم ابجکت ها میذاری
بهتره همیشه اول اسم اسپرایت و ابجکت ها رو به این شکل بذاری . این خیلی مهمه که تو کدها مشخص بشه ابجکت هست یا اسپرایت یا متقیر
spr_enemy
obj_enemy
enemy
ببین الان راحت مشخصه که کدوم ابجکت هست و کدوم اسپرایت و همینطور متقیر
من سورسو کمی درست کردم ولی حوصله نکردم تمام اسمها و متقیر ها رو اصلاح کنم . بهرحال مشکل فکر کنم حل شده ولی خودت برو همه رو اصلاح کن و از نو بساز
اینم لینک
http://s8.picofile.com/file/8318852876/Tank_2.rar.html