انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز
روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - نسخه‌ی قابل چاپ

+- انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز (http://promakers.ir)
+-- انجمن: ساخت و توسعه بازیهای کامپیوتری (http://promakers.ir/Forum-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%DB%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%BE%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%B1%DB%8C)
+--- انجمن: پرسش و پاسخ (http://promakers.ir/Forum-%D9%BE%D8%B1%D8%B3%D8%B4-%D9%88-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE)
+--- موضوع: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر (/Thread-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%B3%D9%BE%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D8%AA-360-%D8%AF%D8%B1%D8%AC%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%DB%8C%D9%85-%D9%85%DB%8C%DA%A9%D8%B1)

صفحه‌ها: 1 2


روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 15/8/1395

سلام
من میخوام بدوم چطوری میشه از اسپرایت 360 درجه تو گیم میکر استفاده کرد مثلا دشمن یا پلیر چطور در مسیر درست از این اسپرایت استفاده میکنن
و در همه جهات حرکت میکنن عکسشو میزارم
لطفا راهنمایی ام کنید


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - mamali me - 15/8/1395

اونجور که  من تو عکسا دیدم باید یه اسپرایت دیگه براش درست کنی‌
با این کد هم میتونی عکس اسپرایت ابجکتتو توی یه ایونت مشخص غیر از دراو عوض کنی:
کد:
sprite_index()

توی پرانتز هم اسم اسپرایت رو باید بنویسی.


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 16/8/1395

(15/8/1395، 01:08 عصر)mamali me نوشته است: اونجور که  من تو عکسا دیدم باید یه اسپرایت دیگه براش درست کنی‌
با این کد هم میتونی عکس اسپرایت ابجکتتو توی یه ایونت مشخص غیر از دراو عوض کنی:
کد:
sprite_index()

توی پرانتز هم اسم اسپرایت رو باید بنویسی.

خیلی ممنون ولی شما متوجه منظور من نشدید
تو بازی های مثلا استراتژیک پلیر و دشمن در تمام جهات حرکت میکنند با یه اسپرایت شبیه این .
میخوام بدونم چطوری در تمام جهات حرکت میکنن و دقیقا از همون بخش از اسپرات که لازمه استفاده میکنن


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - TNT - 17/8/1395

سلام.
باید image_index رو برابر با direction تقسیم بر تعداد فریم ها قرار بدید تا اون اتفاقی که میگید بیافته.
ینی اینطوی:
کد php:
image_indexdirection/fn 

smiley


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 19/8/1395

(17/8/1395، 09:42 عصر)TNT نوشته است: سلام.
باید image_index رو برابر با direction تقسیم بر تعداد فریم ها قرار بدید تا اون اتفاقی که میگید بیافته.
ینی اینطوی:
کد php:
image_indexdirection/fn 

smiley

سلام
بابت پاسخی که دادید ممنون .خاستم از کلید سپاس استفاده کنم اما فعلا در دسترس نیست امیدوارم زودتر درست بشه . بهرحال سپاس.
این کد کار میکنه ولی مشکل داره هم بعد حرکت رو مثلا 5 فرم در یک مسیر رو تصویر 5 میمونه و قدم نمیزنه هم تو مسیر حرکت تصویر درست نمیاد با اینکه تصاویر رو جابجا کردم تا درست بشه باز هم نشد
حالا سوالم رو اسونتر میکنم شاید جواب اسونتری پیدا بشه . این اسپرایت 360 درجه رو بخش به بخش از هم جدا میکنم و میخوام دشمن در هر مسیری که حرکت میکنه از یکی استفاده کنه
چپ و راست و بالا و پایین رو میدونم . اما باقیشو که به طرفین میره رو نمیدونم . تو عکس زیر تصاویر به همراه کد هست ببینید و اگه پاسخی دارید بذارید . ممنون


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - mamali me - 20/8/1395

باید از دستورات شرطی دو پارامتره استفاده کنی.
مثل این: 
کد:
if(vspeed<4 &&hspeed >5)

اون دو تا & همون و هستش.
کد میگه اگر وی اسپید کوچیک تر از چهار بود و اچ اسپید بزرگ تر از پنج بود ...
با و مشکلت حل میشه


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 21/8/1395

(20/8/1395، 04:11 عصر)mamali me نوشته است: باید از دستورات شرطی دو پارامتره استفاده کنی.
مثل این: 
کد:
if(vspeed<4 &&hspeed >5)

اون دو تا & همون و هستش.
کد میگه اگر وی اسپید کوچیک تر از چهار بود و اچ اسپید بزرگ تر از پنج بود ...
با و مشکلت حل میشه

آقا بابت کدی که دادید واقعا ممنونم دستت درد نکنه کد کار میکنه ولی زمانی که کد رو رو دشمن میزارم و دشمن داره دنبالت میکنه کد کار نمیکنه
سورسشو میزارم ببین تو روم دوم دشمن پلیر رو دونبال میکنه پلیر موسه . لطفا هر کس میدونه پاسخ بده . ممنونم

http://uplod.ir/tiiosj4097od/sprite_360.gm81.htm


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 28/8/1395

آقا بابت کدی که دادید واقعا ممنونم دستت درد نکنه کد کار میکنه ولی زمانی که کد رو رو دشمن میزارم و دشمن داره دنبالت میکنه کد کار نمیکنه
سورسشو میزارم ببین تو روم دوم دشمن پلیر رو دونبال میکنه پلیر موسه . لطفا هر کس میدونه پاسخ بده . ممنونم

http://uplod.ir/tiiosj4097od/sprite_360.gm81.htm


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - sina2000 - 6/9/1395

دوستان من رو سورس اسپرایت 360 درجه کار کردم درستش کردم حالا رو فرم تصاویر موندم فرمش کار نمیکنه .
دشمن بصورت خودکار با زاویه درست تصویر بسمت پلیر میره اما فرمش ثابت مونده و حرکت نمیکنه
سورسشو میزارم ببینید

http://uplod.ir/ie7au2c91eoq/sprite_360_3.gm81.htm

منتظر پاسخ دوستان هستم weak


RE: روش استفاده از اسپرایت 360 درجه در گیم میکر - mamali me - 21/10/1395

(6/9/1395، 01:57 صبح)sina2000 نوشته است: دوستان من رو سورس اسپرایت 360 درجه کار کردم درستش کردم حالا رو فرم تصاویر موندم فرمش کار نمیکنه .
دشمن بصورت خودکار با زاویه درست تصویر بسمت پلیر میره اما فرمش ثابت مونده و حرکت نمیکنه
سورسشو میزارم ببینید

http://uplod.ir/ie7au2c91eoq/sprite_360_3.gm81.htm

منتظر پاسخ دوستان هستم weak

راه حلشو فهمیدم.
عکس spr_player رو که داری؟
برای هر جهت یه اسپرایت درست میکنی.
بعد تو ایونت استپ اینو مینویسی:
کد:
direction = point direction(x,y,mouse_x,mouse_y);

بعد با استفاده از دستورات شرطی میگی اگر دایرکشن این بود این اسپرایت رو بهش بده.