انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز

نسخه‌ی کامل: هوش مصنوعی ( نچسبیدن به دیوار )
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام. هوش مصنوعی ساده ای که خود گیم میکر داره ( دنبال کننده ) وقتی ازش استفاده میکنیم ، ابجکتی که دنبالمون میاد به لبه ی دیوار ها میچسبه و راه میاد تا یه جایی پیدا کنه که دیوار نباشه...
توی کدش باید چه تغییراتی بدیم که به دیوار نچسبه ( یه فاصله ی معین رو با دیوار حفظ کنه ) ؟
توی انجمن افراد کهنه کار هم داریم که انتظار داشتم جواب بدن ولی نمیدونم به چه دلیلی کسی چیزی نگفت .
ولی مشکلی نیست ، عجبه ای ندارم ، هر وقت کسی پیدا شد که راهشو بلد بود لطفا بنویسه .
مهندس کدی ک نوشتی رو بزار تا بقیه ببیننش ...
   following player Pathfinding gamemaker studio
این عبارت بالا یا مشابه اش رو گوگل کن
این پروژه هم ببین :
http://s8.picofile.com/file/8361964276/T...e.yyz.html
موفق باشی...
ولی باید کد رو بزاری تا ببینن مشکل از کجاست و اصلا راه حل اولیه ات چی بوده یه عکسی هم از محیط بازی و مشکل پش امده هم بزار...
در مورد الگوریتمهای مسیر یابی یه تحقیقی کن و همینطور اسم اونها رو با گیم میکر گوگل کن

ویرایش پروژه بالا وارد کن و بعد اجرا، با کلیک راست موس اطراف خطه ، مسیر خط رو عوض کن بعد ببین چ اتفاقی می افته(برای رفش هم از کلید اینتر استفاده کن)
(5/3/1398، 01:26 عصر)ProMember نوشته است: [ -> ]سلام. هوش مصنوعی ساده ای که خود گیم میکر داره ( دنبال کننده ) وقتی ازش استفاده میکنیم ، ابجکتی که دنبالمون میاد به لبه ی دیوار ها میچسبه و راه میاد تا یه جایی پیدا کنه که دیوار نباشه...
توی کدش باید چه تغییراتی بدیم که به دیوار نچسبه ( یه فاصله ی معین رو با دیوار حفظ کنه ) ؟

اگر شکل ظاهریش فقط مهم هست که با فاصله از دیوار حرکت کنه میتونی ماسک دیوارت رو عریض تر کنی