انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز

نسخه‌ی کامل: استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
سلام دوستان

من یه آبجکت دشمن دارم که خودش از دو بخش تشکیل شده (یه آبجکت بدن و یه آبجکت اسلحه). به آبجکت اسلحه گفتم که همیشه وصل باشه به بدن دشمن و همه چیز روبراهه... حالا اگر بخوام از همین جنس دشمن چنتا توی روم استفاده کنم باید چیکار کنم ؟؟ (اسلحه باید به بدن هر دشمن بچسبه، در حالت عادی تمام اسلحه ها به اولین دشمن ایجاد شده در روم وصل میشن). فکر می کنم باید از id استفاده کنم ولی نمیدونم چجوری، کسی میتونه کمک کنه ؟؟
سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی
(18/11/1396، 12:53 صبح)ahmadreza59 نوشته است: [ -> ]سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی

داداش احمد رضا کد شما کاملا درسته ولی ممکنه برای کار من مناسب نباشه چون شما گفتی کدهای مربوط به اسلحه رو حذف کنم در حالی که من برای اسلحه هم یه سری کد نوشتم. اما برسی می کنم و اطلاع میدم و اگر سوالی بود همینجا مطرح میکنم. یک دنیا ممنون دوست خوب و مهربونم
عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y
(18/11/1396، 07:00 صبح)ahmadreza59 نوشته است: [ -> ]عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y

سلام دوستم، لطفا یه نگاه به این سورس بنداز، سوال رو داخل سورس گذاشتم :

http://s9.picofile.com/d/8318798034/ecd9...Tank_1.gmk
سلام
چرا تو سورس اسم متقیرها رو شبیه اسم ابجکت ها میذاری
بهتره همیشه اول اسم اسپرایت و ابجکت ها رو به این شکل بذاری . این خیلی مهمه که تو کدها مشخص بشه ابجکت هست یا اسپرایت یا متقیر
spr_enemy
obj_enemy
enemy
ببین الان راحت مشخصه که کدوم ابجکت هست و کدوم اسپرایت و همینطور متقیر
من سورسو کمی درست کردم ولی حوصله نکردم تمام اسمها و متقیر ها رو اصلاح کنم . بهرحال مشکل فکر کنم حل شده ولی خودت برو همه رو اصلاح کن و از نو بساز
اینم لینک
http://s8.picofile.com/file/8318852876/Tank_2.rar.html