انجمن تخصصی بازی سازی پرومیکرز

نسخه‌ی کامل: کم شدن خون با الارم
شما در حال مشاهده‌ی نسخه‌ی متنی این صفحه می‌باشید. مشاهده‌ی نسخه‌ی کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه‌ها: 1 2
سلام
میخاستم بدونم چطور وقتی پلیر با دشمن برخورد میکنه هر 2 ثانیه 10 تا از خونش کم بشه . پلیر ما 100 تا خون داره و نمیخام در هنگام برخورد خونش یکنواخت کم بشه میخام هر 2 ثانیه فقط 10 در صد خونش کم بشه اگه کسی میدونه لطفا راهنمایی ام کنه
ممنون
تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن
(16/10/1395، 03:40 صبح)mehdiyg نوشته است: [ -> ]تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن

اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه
یه سوال دارم، درست فهمیدم که برای یه بازیه fighting میخوای اینو؟ 
اگه اینطوره بهتره به فکر یه الگوریتم بهتر باشی، اگه مبارزه ایه بگو کمک کنم...
(16/10/1395، 08:01 صبح)sina2000 نوشته است: [ -> ]
(16/10/1395، 03:40 صبح)mehdiyg نوشته است: [ -> ]تایمر رو برای ایونت برخورد ست کن و توی تایمر مقداری که در نظر داری رو کسر کن

اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه

احتمالا یه مشکلی توی کدهات هست، اگه دوست داشتی کدهای مربوط به تایمر رو بزار اینجا ببینیم چیکار کردی، به نظر من از تابع place_meeting استفاده کن
(16/10/1395، 06:29 عصر)mehdiyg نوشته است: [ -> ]
(16/10/1395، 08:01 صبح)sina2000 نوشته است: [ -> ]اینکارو قبلا کردم نشد یعنی وقتی بهش برخورد میکنه کم نمیکنه و وقتی ازش جدا میشه کم میکنه میخام وقتی بهم برخورد میکنن خون در هر 2 ثانیه کم بشه و ممکنه برخوردشون تا موقع مرگ تموم نشه

احتمالا یه مشکلی توی کدهات هست، اگه دوست داشتی کدهای مربوط به تایمر رو بزار اینجا ببینیم چیکار کردی، به نظر من از تابع place_meeting استفاده کن

اصلا ببینید واسه خون که تو ایونت create میزاریم health=100  و تو ایونت برخورد هم کد زیر رو میزاریم

health -= 1;
if(health <= 0)
    instance_destroy()
---------------------------------------------------------------------------------------
این واسه یه برخورد معمولی هست که یکنواخت خون کم میکنه حالا واسه اینکه در هر 2 ثانیه 10 تا خون کم بشه باید چکار کرد تو خیلی از بازیها این حالت دیده میشه مثلا پلیر افتاده تو اتیش
از همه دوستان بابت پاسخ ممنونم ولی هر راهی رو رفتم نشد
اصلا واضح بگم
ببینید واسه خون که تو ایونت create میزاریم health=100  و تو ایونت برخورد هم کد زیر رو میزاریم

health -= 1;
if(health <= 0)
    instance_destroy()
---------------------------------------------------------------------------------------
این واسه یه برخورد معمولی هست که یکنواخت خون کم میکنه حالا واسه اینکه در هر 2 ثانیه 10 تا خون کم بشه باید چکار کرد تو خیلی از بازیها این حالت دیده میشه مثلا پلیر افتاده تو اتیش
پاسخ رو مثل کد بدید ممنون
خب چی شد کسی پاسخی نداره
دوستم ، من که جوابت رو دادم ، چرا انجام ندادی !!
کد:
if place_meeting(x,y,Enemy)
{
alarm[1]=30;
}
else
{
alarm[1]=0;
}
کد:
//in event collision
if(hit)
{
health-=1;
hit=false
alarm[0] = 30;
}
//in event alarm
hit = true
صفحه‌ها: 1 2