درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
یک سوال در مورد مقدار تایمر
#1
سلام دوستان

چرا در خیلی از سورس ها مقدار تایمر رو برابر با room_speed قرار میدن ؟؟ و آیا این کار ضرورتی هم داره ؟
پاسخ
#2
سلام.
ببینید در گیم میکر استدیو هر room می تواند نرخ فریم مختلفی داشته باشد. در حالت عادی هر روم 30 فریم بر ثانیه کار می کند و در آلارم ها هم برای تنظیم یک ثانیه عدد 30 را به کار می برند که به معنای توقف 30 فریمی است (= یک ثانیه)...
حالا اگر کسی نرم فریم یکی از روم هارا دستکاری کرد چه اتفاقی می افتد؟ تمام زمان های تنظیم شده در آلارم ها از 1 ثانیه به عدد متفاوتی تبدیل می شوند (به طور مثال نرخ فریم 60 می شود؛ در این صورت آلارم به جای یک ثانیه در نیم ثانیه ی بعد اتفاق می افتد و این یعنی فاجعه!). برای همین برنامه نویس به جای تعریف عدد ثابت از متغیر room_speed استفاده می کند تا همیشه یک ثانیه را به دست آورد.
همچنین می توان اعداد را در آن ضرب کرد تا بیش از یک ثانیه توقف شود:


کد:
6 * room_speed
کیــــــــــ qwerty13 ـــــــوورتی13
پاسخ
 سپاس شده توسط Milad_Hyper ، mehdiyg


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال در مورد scale و برعکس کردن اسپرایت mehdiyg 1 269 23/5/1396، 08:46 عصر
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  نزدیک بودن به عدد مورد نظر full-city 4 238 15/5/1396، 10:49 عصر
آخرین ارسال: full-city
  سوال در مورد گیم میکر Hamid1225 4 253 12/5/1396، 12:20 صبح
آخرین ارسال: sina2000
  2 سوال در مورد گیم میکر mhmmahdi 24 1,937 13/9/1395، 11:12 عصر
آخرین ارسال: mhmmahdi
  اجرای فایل مورد نظر hossien021 0 420 3/4/1395، 05:00 عصر
آخرین ارسال: hossien021



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان