درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 3 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چگونگی تراز بندی در ساخت اسپرایت
#1
برای ساخت اسپرایت یه راهش اینه که حالت های مختلف اسپرایت رو روی کاغذ بکشیم .

مثلا شخصیت ما ( اسپرایت ) این حالت ها رو می خواد :

ایستادن ، راه رفتن ، نشستن ، دویدن ، پریدن و ... ( که هر کدومش هم انیمیشنه و چند تا عکس می خواد )

چه جوری میشه چند تا عکس کشید که مثل هم باشن ؟!

مثلا انیمیشن راه رفتن می خوایم درست کنیم . نیاز به سه تا عکس داریم مثلا .

این سه تا عکس رو چه جوری رو کاغذ بکشیم تا تو انیمیشن ، همه قشنگ پشت سر هم و بدون تغییر اندازه و تغییر شکل و اینا اجرا بشن ؟!

منظورمو که از تراز بندی فهمیدید ؟! :>

حالا یکی راه حل میده cool
پاسخ
 سپاس شده توسط MMMB ، ista ، h.b
#2
بهتر نیست برای درک بهتر موضوع، تصاویری مبنی بر این مطلب قرار بدهید.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط ista
#3
ببینید دوست عزیز شما قبل از طراحی مدل مورد نظرتوت باید دقیقا ابعاد اون رو مشخص کنید . مثلا اگر میخواید یک انسان طراحی کنید باید ابعاد دست ها ، پاها ، صورت ، شکم و ... دقیقا مشخص کنید چون اگر بخواید بدون مشخص کردن دقیق اندازه ها اقدام به طراحی کنید و مثلا اگر مدل شما از 24 فریم تشکیل شده باشه اون وقت وی هر فریم ممکنه پاهای شخصیت شما اندازه اش با فریم قبلی فرق کنه ( مثلا کوتاه تر یا بلند تر باشه )

ضمن اینکه شما باید مدل خودتون رو توی ابعاد خاصی رسم کنید . منظورم اینه که باید ابعاد view رو برای طراحی مدل روی کاغذ مشخص کنید . مثلا اگر کاغذ شما A4 هست ، می تونید مدلتون رو توی ابعاد A5 بکشید ( یعنی روی همون کاغذ A4 یک مرز به اندازه کاغذ A5 مشخص میکنید و توی کل مدت طراحی دیگه حق ندارید از این مرز خارج بشید )

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو به شما منتقل کنم .

موفق باشـــــــــــــید ...
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid1889 ، aminblog76 ، ista
#4
(31/2/1391، 10:16 عصر)Majid نوشته است: ببینید دوست عزیز شما قبل از طراحی مدل مورد نظرتوت باید دقیقا ابعاد اون رو مشخص کنید . مثلا اگر میخواید یک انسان طراحی کنید باید ابعاد دست ها ، پاها ، صورت ، شکم و ... دقیقا مشخص کنید چون اگر بخواید بدون مشخص کردن دقیق اندازه ها اقدام به طراحی کنید و مثلا اگر مدل شما از 24 فریم تشکیل شده باشه اون وقت وی هر فریم ممکنه پاهای شخصیت شما اندازه اش با فریم قبلی فرق کنه ( مثلا کوتاه تر یا بلند تر باشه )

ضمن اینکه شما باید مدل خودتون رو توی ابعاد خاصی رسم کنید . منظورم اینه که باید ابعاد view رو برای طراحی مدل روی کاغذ مشخص کنید . مثلا اگر کاغذ شما A4 هست ، می تونید مدلتون رو توی ابعاد A5 بکشید ( یعنی روی همون کاغذ A4 یک مرز به اندازه کاغذ A5 مشخص میکنید و توی کل مدت طراحی دیگه حق ندارید از این مرز خارج بشید )

امیدوارم تونسته باشم منظورم رو به شما منتقل کنم .

موفق باشـــــــــــــید ...
تشکر
اونوقت یه سوال :
چجوری میشه اون رو تو کامپیوتر پیاده سازی کرد ؟

ما هم بــــــــــله !

resim
پاسخ
 سپاس شده توسط ista
#5
من هم يه نظري دارم، هرچند علاقه به بازي سازي ندارمteeth

اجزاء مختلف كاراكتر رو به صورت جدا و يا حتي سرهم روي كاغذ رسم كنيد و اسكن كنيد، بعد داخل فلش اونو bone گذاري كنيد تا بدون تغيير اندازه و به طور طبيعي به هر شكلي ميخوايد درش بياريد!
البته اگر مدل رو سرهم كشيديد بايد قبلش تو فتوشاپ اجزائشو جدا كنيد.
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid1889 ، aminblog76 ، ista
#6
نقل قول: تشکر
اونوقت یه سوال :
چجوری میشه اون رو تو کامپیوتر پیاده سازی کرد ؟
با استفاده از اسکن تصاویر و پیاده سازی آنها روی نرم افزار های طراحی مثل فتوشاب، و اینکه با وسایلی مثل قلم نوری طرح را کامل و رنگ بندی میکنیم. برای متحرک سازی تصاویر هم از نرم افزار های مربوط به این کار استفاده میکنیم. (البته این کاری است که من انجام میدهم)
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid1889 ، ista
#7
ممنون آقا مجید . فهمیدم . فقط باید خیلی تمرین کرد cool
پاسخ
 سپاس شده توسط MMMB ، ista ، h.b


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  خطوط دور اسپرایت sina2000 1 309 3/12/1396، 10:09 صبح
آخرین ارسال: رضا النصار
  سوال در مورد scale و برعکس کردن اسپرایت mehdiyg 1 381 23/5/1396، 08:46 عصر
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  ساخت تراز . یا ترازو sina2000 1 274 1/4/1396، 10:54 عصر
آخرین ارسال: fabio1375
  چگونگی آلارم گزاشتن MD8DN 1 483 18/5/1395، 04:51 عصر
آخرین ارسال: مسعوووود
Wink اسپرایت های مهم amirgame02 5 673 8/4/1395، 03:59 صبح
آخرین ارسال: tdm



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان