درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چرخش با موس
#1
سلام 
ممنون که وقت گذاشتید تا این تایپ رو بببنید mwah

چطور میشه توی گیم میکر  زاویه ابجکت رو با موس تغییر داد ؟ یعنی چه کاری باید انجام داد تا ابجکتی همیشه رو به موس بایستد و با حرکت موس ، روی ان هم در جهت حرکت موس بچرخد . ( مثل بعضی بازی های تنفگی که دوربین شون از بالا ست ) .

ممنون میشم پاسخ بدید ، یاد گیریش بدرد اعضای دیگه هم میخوره .
پاسخ
#2
سلام،
معروف ترین راه استفاده از دستور point_direction هست که ایکس و ایگرگ دو آبجکت رو میگیره و زاویه شونو حساب میکنه.
فلذا کاری که ما میکنیم اینه که direction یا جهت بازیکن رو برابر با اون قرار میدیم (مقدار ایکس و ایگرگ اولی رو بازیکن و دومی رو موس قرار میدیم) و بعد هم image_angle یا زاویه تصویر (چیزی که میبینیم) رو با دایرکشن برابر میکنیم.

در ایونت Step بنویسید:

کد:
direction = point_direction(x, y, mouse_x, mouse_y);
image_angle = direction;

اطلاعات بیشتر (انگلیسی)
کیــــــــــ qwerty13 ـــــــوورتی13
پاسخ
 سپاس شده توسط hamed008 ، MiladKaydi ، رضا النصار ، ProMember




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان