درود مهمان گرامی! ثبت نام

جشنواره بازیسازی پرومیکرز

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نوار منو
#1
The Menu Bar

resim

منوی File

resim

New, ساخت مرحله جدید.
Open, بازگردن یکی از مراحل ساخته شده.
Save, ذخیره کردن مرحله.
Save as, ذخیره کردن مرحله با نامی دیگر. (هرگز برای ذخیره کردن کار خود از Save as استفاده نکنید)
Export to the Engine, فرستادن داده های مرحله به Level.pak برای اجرای مرحله در Launcher.
Generate the Surface Texture, فشرده سازی تکسچری که بر روی Terrain کشیده شده اند.
Save the Level Resources, تمامی دارایی هایی که در ساخت مرحله به کار گرفته شده اند را در یک پوشه جداگانه ذخیره میکند.
Export the Selected Geometry to .OBJ, شئ انتخاب شده را با پسوند OBJ. ذخیره میکند.
Show the Log File, تمامی اطلاعات درون کنسول را به صورت یک فایل متنی نمایش میدهد.
Recently, مراحلی که به تازگی باز شده بوده اند را لیست میکند.
Exit, از ویرایشگر خارج میشود. (قبل از خارج شدن برای ذخیره کردن کار سوال میکند)
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، masoodh ، mohammadrezaamini ، رضا النصار ، SULIM ، kaka78 ، taha_mct ، qwerty13 ، mqt ، smspersia ، AliScan
#2
سلام دوست عزیز.
اینا شاید برا دوستان چیزی نباشه.
مثلا الان تقریبا خیلیا میدونن که new , open , save و .... چیکار میکنه.
شما الان مثلا باید نحوه کار با اینارو بگید. چطوری تو پروجکت این کارو بکنم ، چطوری .....
شما هر چی آموزش میزارید معرفی هست که ....
من چند روزه خوشحالم که ما تو پرومیکرز یه کرای انجینی داریم که قراره به ما کرای انجین یاد بدهteeth
Yahoo ID: ketabisaeed@yahoo.com
پاسخ
 سپاس شده توسط mohammadrezaamini
#3
(28/4/1392، 04:55 عصر)kaka78 نوشته است: سلام دوست عزیز.
اینا شاید برا دوستان چیزی نباشه.
مثلا الان تقریبا خیلیا میدونن که new , open , save و .... چیکار میکنه.
شما الان مثلا باید نحوه کار با اینارو بگید. چطوری تو پروجکت این کارو بکنم ، چطوری .....
شما هر چی آموزش میزارید معرفی هست که ....
من چند روزه خوشحالم که ما تو پرومیکرز یه کرای انجینی داریم که قراره به ما کرای انجین یاد بدهteeth

سلام

شما احتمالا این تاپیک رو ندیدید.
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid
#4
منوی Edit

resim

Undo, آخرین عمل انجام شده را برمیگرداند. (Ctrl+Z)
Redo, اگر عملی را برگرداندید آنرا دوباره انجام میدهد (Ctrl+Shift+Z)
Delete, شئ انتخاب شده را پاک میکند. (Delete)
Clone, از شئ انتخاب شده کپی میگیرد. (Ctrl+C)
Hide Selection, شئ انتخاب شده را مخفی میکند. (H)
Unhide All, تمام اجسام مخفی را نمایان میکند. (Ctrl+H)
Freeze Selection, شئ انتخاب شده را منجمد یا Freeze میکند و دیگر نمیتوان آنرا حرکت داد یا انتخاب کرد. (F)
Unfreeze All, تمام اشیائ Freeze شده را به حالت عادی برمیگرداند. (Ctrl+F)
Hold, حالت فعلی مرحله را ذخیره میکند. (Ctrl+ALT+H)
Fetch, حالتی که مرحله در آن ذخیره شده را بازیابی میکند. (Ctrl+ALT+F)
Select All, تمام اشیائ که Freeze نیستند را انتخاب میکند.
Select None, اشیائ که در حالت انتخاب هستند را رها میکند.
Select Invert, شئ که انتخاب شده را رها و شئ که انتخاب نشده بوده را انتخاب میکند.
Select Objects, پنجره Select Objects را باز میکند.
Lock Selection, در صورتی که یک شئ را انتخاب کرده و این گزینه را بزنید شئ دیگری نمیتوانید انتخاب کنید. (Ctrl+Shift+Space) برای خارج شدن از این حالت Escape را بزنید.
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، رضا النصار ، kaka78 ، mqt ، AliScan
#5
منوی Modify

resim

Link, لینک برای اتصال دو یا چند جسم به هم استفاده میشود. زمانی که یک جسم (Child) را به جسمی دیگر (Parent) متصل کنید, با حرکت جسم Parent جسم Child نیز حرکت میکند. برای متصل کردن اول یک جسم را انتخاب کرده سپس گزینه Link را بزنید و بعد بر روی جسم دیگر کلیک کنید.
Unlink, این تابع اتصال بین جسم های انتخاب شد را قطع میکند.
Align/Snap, ست کردن مختصات شئ انتخاب شده با Grid یا با شئ دیگر.
Convert, شئ انتخاب شده را به Brush یا Geom Entity تبدیل میکند. Brush ها اجسامی هستند که هیچ گونه خواصی ندارند ولی Geom Entity ها قابل Flowgraph کردن و دارای پارامتر های دیگری نیز هستند)
Set Object Height, شئ را به ارتفاع تعیین شده از سطح Terrain میبرد.
Rename Objects, شئ انتخاب شده را Rename میکند.
Goto Selection, دوربین را نزدیک شئ انتخاب شده میبرد.
Align Object to Surface, شئ انتخاب شده را به سطحی که بر روی آن کلیک کنید میبرد.

منوی Config Spec

resim

تنظیمات گرافیکی را تغییر میدهد.

Very High, بالاترین حد کیفیت با DX11
High, کیفیت بالا
Medium, کیفیت متوسط
Low, کیفیت پایین
X360 emulation, تنظیمات صفحه X360 را نمایش میدهد.
PS3 emulation, تنظیمات صفحه PS3 را نمایش میدهد.

منوی Group

resim

Group, اگر چند شئ را انتخاب کرده و Group را بزنید آنها را در یک گروه قرار داده و به دور آنها مربعی سبز رسم میکند.
Ungroup, گروه انتخاب شده را از بین میبرد.
Open, گروه را باز میکند سپس میتوان اشیا درون گروه را ویرایش کرد.
Close, گروه را میبندد.
Attach, چنانچه یک گروه را به حالت انتخاب در آورده اید اگر بر روی یک جسم دیگر که درون این گروه نیست کلیک کنید آنرا به گروه وارد میکند.
Detach, اگر گروه Open باشد و یکی از اجسام در حالت انتخاب باشد این گزینه آن جسم را از گروه خارج میکند.
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط bagher2g ، Majid ، AliScan ، mohammadrezaamini ، رضا النصار ، bazebaz ، kaka78 ، mqt
#6
در صورت امکان تمامی این آموزش های مربوط به منو ها را در فایل PDF هم عرضه نمایید.
 
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، mqt
#7
^ تموم بشن حتما.

منوی Terrain

resim

Edit Terrain, پنجره ویرایشگر Terrain را باز میکند.
Texture, پنجره تکسچر های Terrain را باز میکند.
Lighting, پنجره نور افشانی را باز میکند (پارامتر های مربوط به روز و شب)
Time Of Day, پنجره Time of Day یا TOD را باز میکند (بخش اعظم نور پردازی در این پنجره انجام میشود)
Export/Import Terrain Texture, وارد کردن یا استخراج کردن Texture Map برای Terrain.
Refine Terrain Texture Tiles, تقسیم کردن کاشی های Terrain به تعداد بیشتر.
Reload the Terrain, دوباره بارگذاری کردن Terrain.
Select Terrain, قسمت هایی از Terrain را برای Export کردن انتخاب میکنید.
Export the Terrain Block, قسمت انتخاب شده از Terrain را با پسوند trb. استخراج میکند.
Import the Terrain Block, فایل .trb را Import میکند.
Save Terrain Block as Geometry, قسمت انتخاب شده از Terrain را به صورت یک Object استخراج میکند و میتوان آنرا در نرم افزار های 3 بعدی ویرایش کرد.
Resize Terrain, تغییر دادن سایز Terrain.
Terrain Modify, ویرایشگر Terrain را باز میکند. (Smooth, Raise/Lower, Flatten و ...)

منوی Sound

resim

Show Music Info..., اطلاعات مربوط به موزیک درحال پخش را نمایش میدهد.
Open Sound Browser, میتوانید بر روی صدا های موجود کلیک کرده و آنها را بشنوید.
Open Dialog Browser, میتوانید در میان دیالوگ های موجود بگردید و به آنها گوش دهید.

منوی Game

resim

Switch to Game, به داخل محیط بازی میروید و میتوانید آنرا بازی و تست کنید. (Ctrl+G) و برای بازگشت Escape را بزنید.
Enable Physics/AI, فیزیک و هوش مصنوعی را راه اندازی میکند.
Terrain Collision, برخورد دوربین با سطح Terrain.
Synchronize the Player with the Camera, موقعیت بازیکن را با دوربین درحال استفاده یکی میکند.
Edit Equipment-Packs, ویرایش سلاح های مورد استفاده برای هر دسته از بازیکن ها.
Toggle SP/MP GameRules, قوانین بازی را بین تک نفره و چند نفره عوض میکند.
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، mqt ، bazebaz ، AliScan
#8
منوی Tools

resim

Reload Scripts, دوباره بارگذاری کردن تمام Entity ها.
Reload Textures/Shaders, دوباره بارگذاری کردن تمام تکسچر ها و شیدر های استفاده شده در مرحله.
Reload Geometry, دوباره بارگذاری کردن تمام اشیائ استفاده شده در مرحله.
Reload Terrain, بارگذاری دوباره Terrain.
Resolve Missing Objects/Materials, چک کردن تمام متریال ها و اشیا و برطرف ساختن مشکلات آنها.
Check Level for Errors, چک کردن مرحله برای دیدن خطا های موجود مانند اشیا گم شده و ... (لیستی در Console ایجاد میشود)
Save Level Statistics, ذخیره کردن اطلاعات مرحله در یک فایل xml. در پوشه \<root>\TestResults.

در Advanced:
Compile Script, کمپایل کردن اسکریپت یک Entity.
Reduce Working Set, پایین آوردن سطح حافظه مورد استفاده.
Clear Level Shader List, لیست Shader را خالی میکند.
Update Procedural Vegetation, به روز رسانی Procedural Vegetation.
Customize Keyboard, شخصی سازی کیبورد مانند کلید های میانبر و غیره.
Preferences, باز کردن Preferences.

منوی View

resim

Open View Pane, باز کردن پنجره های مختلف مانند Flow graph و Track View و ...
Show Rollup Bar, باز کردن یا مخفی کردن RollupBar.
Show ToolBox, باز کردن یا مخفی کردن Toolbox.
Show Console, باز کردن یا مخفی کردن Console.
Show Status Bar, باز کردن یا مخفی کردن Status Bar.
Save Layout..., ذخیره کردن چیدمان فعلی پنجره ها.
Restore Default Layout..., بازگرداندن چیدمان چنجره ها به حالت پیشفرض.
Skins, انتخاب پوسته برای ویرایشگر.

منوی Help

resim

About Editor, نشان دادن اطلاعات مربوط به ورژن Sandbox.
Tip of the Day, با کردن پنجره TOTD و امکان فعال یا غیر فعال کردن نمایش آن به هنگام ورود به Sandbox.
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، mzr ، mqt ، AliScan
#9
(28/4/1392، 04:55 عصر)kaka78 نوشته است: سلام دوست عزیز.
اینا شاید برا دوستان چیزی نباشه.
مثلا الان تقریبا خیلیا میدونن که new , open , save و .... چیکار میکنه.
شما الان مثلا باید نحوه کار با اینارو بگید. چطوری تو پروجکت این کارو بکنم ، چطوری .....
شما هر چی آموزش میزارید معرفی هست که ....
من چند روزه خوشحالم که ما تو پرومیکرز یه کرای انجینی داریم که قراره به ما کرای انجین یاد بدهteeth


با سلام و خسته نباشید به تمامی دوستان و مخصوصا این دوست خوبمون که داره آموزش های کرای انجین رو قرار میده ...
دوست ما که شکایت کردی توی همین آموزش های ساده نکاتی هستی که مطمعنم شما نمیدونی و برای کار با کرای انجین بسیار مهم هستند ...
به کتاب های آموزش خاجی دقت کنید حتی کتاب های سری cook book که مخصوص دستور العمل هستند نه آموزش ادیتور حتی این طور کتاب ها هم میاند از همین نکات مقدماتی شروع می کنند ...

چون تسلط بر موتور از همین نکته هاست که شروع میشه ...

با این حرف تنها خستگی رو به تن دوستمون گذاشتی که زحمت این ترجمه ها رو کشیده بود ... ( چون خودم هم آموزش درست میکنم میدونم چه حسی داره )


پس لطفا به این آموزش ها حتما دقت کنید و پایه کار با موتور کرای انجینتون رو قوی کنید ...

موفق باشید. ...
پاسخ




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان