درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مسیر حرکت تیر دشمن مستقیم
#1
سلام
توی روم چند تا  دشمن داریم از یک نوع که در مسیر بالا . پایین . چپ و راست حرکت میکنند و هر کدام در فاصله مشخصی از پلیر که قرار میگیره تیر میزنه مثلا 400
. حالا میخایم وقتی شلیک کرد تیر تو مسیری که قرار داره تیر تو همون مسیر مستقیم بره . مثلا دشمن در مسیر چپ در حرکت است و شلیک میکنه میخام تیر هم در مسیر چپ حرکت کنه و وقتی دشمن در مسیر راست حرکت میکنه تیر هم به سمت راست بره .
توجه : نمیخام تیر به نقطه پلیر بره یا اونو تعقیب کنه
فقط تیر در مسیر دشمنی که اونو شلیک میکنه باشه . چپ . راست . بالا و پایین و با توجه به تعداد دشمنهای توی روم تیر در مسیر دشمنی که اونو شلیک کرده باشه نه باقی دشمنها
لطفا اگه کسی میدونه پاسخ بده
ممنونم
پاسخ
#2
خب شلیک از سمت دشمنته میخای مثه تیر عادی باشه نه حرارتی.مشکل قبلی منو داشتی.راهش اینه
1-کاری ک میکنی اینه ک از variable test استفاده میکنی و همچنین image scaleدرواقع اول واس دشمن میزنی(توی کد!نه واریابل)
ک وقتی دشمن ب سمت چپ میره

کد:
image_scale=-1
وقتی راست میره image_scale=1
فک کنم جای کد ها توی استپ درست باشه
2-خب اون کارو ک کردی توی تست واریابل بالایی رو بزن image_scale پایینی رو بزن-1 بعد درست کردن ابجکت تیری ک سمت چپ میره(create obj.و یه تست واریابل باز کن بزن image_scale و پایینی رو بزن1 و بعد درست شدن ابجکت تیری ک بسمت راست میره.(اینارو توی دکمه ی شلیک کاراکترت بذار)
امیدوارم خیلی خلاصه نگفته باشم ک متوجه نشی

متاسفانه همش رفته توی کد نمیدونم چطور بیاد بیرون خودت بخونش eek
پاسخ
#3
(4/12/1395، 01:12 صبح)ladyship نوشته است: خب شلیک از سمت دشمنته میخای مثه تیر عادی باشه نه حرارتی.مشکل قبلی منو داشتی.راهش اینه
1-کاری ک میکنی اینه ک از variable test استفاده میکنی و همچنین image scaleدرواقع اول واس دشمن میزنی(توی کد!نه واریابل)
ک وقتی دشمن ب سمت چپ میره

کد:
image_scale=-1
وقتی راست میره image_scale=1
فک کنم جای کد ها توی استپ درست باشه
2-خب اون کارو ک کردی توی تست واریابل بالایی رو بزن image_scale پایینی رو بزن-1 بعد درست کردن ابجکت تیری ک سمت چپ میره(create obj.و یه تست واریابل باز کن بزن image_scale و پایینی رو بزن1 و بعد درست شدن ابجکت تیری ک بسمت راست میره.(اینارو توی دکمه ی شلیک کاراکترت بذار)
امیدوارم خیلی خلاصه نگفته باشم ک متوجه نشی

متاسفانه همش رفته توی کد نمیدونم چطور بیاد بیرون خودت بخونش eek

راستش انجام دادم نشد یا اصلا نفهمیدم و قاطی کردم در ضمن دشمن شلیک میکنه دکمه نداره که بذارم تو دکمه شلیکش
بهرحال ممنون منتظر توضیحات بیشتر هستم
پاسخ
#4
image_xscale رو چک کن.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#5
چه جوری مشخص کردی کدوم دشمن به کدوم جهت بره؟
پاسخ
#6
یه راه پیدا کردم ببین جواب میده.
تو ایونت create ابجکت تیر این کدارو بنویس.

insta =instance_nearest(x,y,doshman)
hspeed=insta.hspeed
vspeed=insta.vspeed

به جای doshman  اسم ابجکت دشمنتو بزار.
پاسخ
#7
(4/12/1395، 09:06 عصر)imanbeik نوشته است: یه راه پیدا کردم ببین جواب میده.
تو ایونت create ابجکت تیر این کدارو بنویس.

insta =instance_nearest(x,y,doshman)
hspeed=insta.hspeed
vspeed=insta.vspeed

به جای doshman  اسم ابجکت دشمنتو بزار.

سلام
عالی . نقص نداره . دقیق ترین کدی که میشه واسه این کار ساخت همینه
دستت درد نکنه
یک دنیا ممنون
پاسخ
#8
(4/12/1395، 04:17 صبح)sina2000 نوشته است: راستش انجام دادم نشد یا اصلا نفهمیدم و قاطی کردم در ضمن دشمن شلیک میکنه دکمه نداره که بذارم تو دکمه شلیکش
بهرحال ممنون منتظر توضیحات بیشتر هستم

خب دوست عزیز براش مشخص کن اگه فاصلش تا قهرمان داستان فلان مقدار بود تیر بزنه...من انجام دادم و یه مدت هم سوالم بود کاملا کار میکنه
پاسخ
#9
(6/12/1395، 06:54 عصر)ladyship نوشته است:
(4/12/1395، 04:17 صبح)sina2000 نوشته است: راستش انجام دادم نشد یا اصلا نفهمیدم و قاطی کردم در ضمن دشمن شلیک میکنه دکمه نداره که بذارم تو دکمه شلیکش
بهرحال ممنون منتظر توضیحات بیشتر هستم

خب دوست عزیز براش مشخص کن اگه فاصلش تا قهرمان داستان فلان مقدار بود تیر بزنه...من انجام دادم و یه مدت هم سوالم بود کاملا کار میکنه

میدونم مال شما کار میکنه ولی کدی که من میخواستم اینطوری نیست اگه کدی که imanbeik  داد رو امتحان کنی متوجه منظور من میشی
بهرحال بابت پاسخت خیلی ممنونم
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Tongue انتخا و حرکت ابجکت در روم با موس danialjahantigh 3 108 27/3/1397، 10:44 صبح
آخرین ارسال: TNT
Question در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) mehdiyg 3 199 25/11/1396، 12:28 عصر
آخرین ارسال: ahmadreza59
Question استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان mehdiyg 5 238 19/11/1396، 09:47 صبح
آخرین ارسال: ahmadreza59
  ساخت دید برای دشمن sina2000 8 281 10/8/1396، 10:33 عصر
آخرین ارسال: sina2000
  مشکل در حرکت full-city 4 230 2/6/1396، 02:19 عصر
آخرین ارسال: Milad_Hyper



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان