درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
غیرفعال کردن ابجکت های خارج ویو
#11
(5/6/1398، 03:59 صبح)sina2000 نوشته است: سلام دوستان
اصلا ویو رو فراموش کنید من تعدادی ابجکت دشمت دارم و یک پلیر میخوام وقتی ابجکت های دشمن در فاصله معینی از پلیر قرار گرفتن فعال باشن و در فاصله دورتر غیر فعال بشن البته تا اینجای کار تقریبا درست انجام دادم فقط اونایی که غیر فعال شدن رو نمیدونم چطوری وقتی پلیر بهشون نزدیک شد دوباره فعال بشن
سورسمو میذارم ببینید

http://s4.picofile.com/file/8370644750/test_3.rar.html

طبق تجربه ای که دارم استفاده از instance_deactivate_region رو پیشنهاد نمیکنم چون خیلی کاربردی نیست، چون هر وقت توی پروژه ای ازش استفاده کردم یه جا برام ایجاد مشکل کرد و مثلا با دستورات دیگه کانفلیکت ایجاد شد. یکی از ساده ترین روش هایی که پیشنهاد میکنم اینه، این کد زیر رو بزار داخل ایوند step دشمن، پروژه رو اجرا کن و پلیر رو به همه جا حرکت بده، ایده های خوبی به ذهنت خواهد رسید. مثلا میتونی به جای image_index از فعال و غیر فعال کردن تایمرهای دشمن، visible، تغییر اسپرایت ها و کلا کدهای مربوط به فعالیت دشمن استفاده کنی.
کد:
if distance_to_object(obj_player) < 200
{
image_index = 1;
}
else
{
image_index = 0;
}

همونظور که گفتم این کد ساده فقط برای اینه که ایده های مختلفی به ذهنت برسه، مسلمه که وقتی قرار باشه دشمن ها از یه هوش مصنوعی ساده هم توی بازی پیروی کنن، مثلا تیراندازی کنن و پیلر رو دنبال کنن، استفاده از کد ها وارد فاز جدید و پیچیده تری میشه
پاسخ
 سپاس شده توسط sina2000
#12
دوست عزیز بابت کمکی که کردی خیلی ممنونم ولی هدف من غیر فعال کردن بود
بهرحال بازم تشکر
پاسخ
#13
(8/6/1398، 02:20 صبح)sina2000 نوشته است: دوست عزیز بابت کمکی که کردی خیلی ممنونم ولی هدف من غیر فعال کردن بود
بهرحال بازم تشکر

قصد من هم از کمک به شما دقیقا همین بود، 
وقتی visible، تایمر و کدهای فعال یک آبجکت در حالت false قرار بگیره فرق چندانی با غیر فعال بودن اون آبجکت نداره، مطمئن باش یه چیزایی میدونم که پیشنهاد میکنم وقتت رو با instance_deactivate تلف نکنی
بازی سازی یه کار واقعا زمان بر هست، مخصوصا اگر مستقل کار کنی،اگر واقعا به دنبال بازی سازی هستی و قراره که با جدیت کامل دنبال این کار باشی، باید همیشه این نکته رو مدنظر قرار بدی که در بازی سازی "زمان" نقش بسیار بسیار مهمی رو ایفا میکنه،اگر به این موضوع توجه نکنی عقب میوفتی و انقدر خسته میشی که کم کم رهاش میکنی...
برای کمترین اتلاف وقت تا جایی که امکان داره از تجربیات دیگران استفاده کن. حتما هم با game maker studio کار کن تا به خروجی های مختلف دسترسی داشته باشی

موفق باشی
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question مشکل در لود کردن سورس گیم میکر 8.1 پرو Babak. M 10 98 18/7/1398، 11:10 صبح
آخرین ارسال: Babak. M
  روش ایجاد ابجکت در حالی که روم قفل شده sina2000 1 106 14/4/1398، 04:25 صبح
آخرین ارسال: sina2000
  ایجاد ابجکت ماشین در جاده asi123 8 272 4/12/1397، 06:39 عصر
آخرین ارسال: asi123
  ایجاد ابجکت همزمان با درگ شدن afshar 4 208 16/11/1397، 10:44 صبح
آخرین ارسال: ahmadreza59
  چک کردن درستی جواب در سوالات رندم afshar 2 197 12/11/1397، 01:56 صبح
آخرین ارسال: ArminaGames



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان