درود مهمان گرامی! ثبت نام


امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال راجب view درgm
#1
سلام به همه
من میخام واس بازیم بطور مثال وقتی ابجکت b ایجاد میشه در نقطه ای خارج از ویو0 ابجکت اصلی(مثلاa) ایجاد میشه،ویوی اونو نشون بده ولی متاسفانه وقتی ویوی 1 رو تنظیم میکنم ک ابجکت b رو دنبال کنه با اینکه نیستش اما ویو توی صفحه هست.
درواقع من میخام وقتی bوجود داره ویو1 فعال شه و وقتی b وجود نداره ویو1 از بین بره.
دوستان اگه با کد یا اکشن راه حلی بلدن ک ویو1 دایم گوشه تصویرر نباشه لطفا راهنمایی کنن
پاسخ
#2
واسه ابجکت a تو ایونت   create  کد زیر

p=false;

یک ابجکت کنترل بساز و تو ایونت  step  کد زیر


if(obj_a.p=false)
view_object[0]=obj_b;
else
view_object[0]=obj_a;
-----------------------------------------
اگه باز هم نتونستی پیام بده سورس بذارم .
بازی من

عمو وارد می شود

http://gaming1.persianblog.ir/post/235

----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
 سپاس شده توسط رضا النصار ، ladyship
#3
استفاده از متغیر؟ممنون امتحان میکنم اگه نشد باز اینجا پیام میدم
پاسخ
#4
این راه قبلی فکر نکنم کار بده از تابع instance_exist() استفاده کن داخل پرانتز ابجکت مورد نظرتو بنویس اگه وجود نداشته باشه مقدارش false و اگر وجود داشته باشه true میشه
پاسخ
 سپاس شده توسط رضا النصار ، ladyship
#5
سلام
شرمنده کدهای بالا کامل نیست
سورس میذارم ببین
http://s8.picofile.com/file/8293790400/p...r.rar.html
------------------------------------------------------------------------
درضمن یه راه دیگش اینه که اگه ابجکتهای a و b زیر مجموعه یک ابجکت بشن هم میشه بترتیب قرار گرفتنشون تو روم ویو عوض میشه اگه اولی حذف شد ویو میره رو دومی ویو رو رو ابجکت اصلی بذار
این توضیحات به سورس بالا ربطی نداره
بازی من

عمو وارد می شود

http://gaming1.persianblog.ir/post/235

----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
 سپاس شده توسط رضا النصار ، ladyship
#6
اینم یه راه حل راحت و مناسب با چیزی که خاستی
اول یک ابجکت نامری ایجاد کن و تو ایونت استپ کد زیر رو بذار

if (instance_number(obj_a)=1)
{
    x=obj_a.x
    y=obj_a.y
}
else
{
    if (instance_number(obj_b)=1)
    {
        x=obj_b.x
        y=obj_b.y
    }
    else
    {
        instance_destroy();
    }
}

ویو روم رو رو همین ابجکت تنظیم کن
تمام
بازی من

عمو وارد می شود

http://gaming1.persianblog.ir/post/235

----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
 سپاس شده توسط رضا النصار ، ladyship
#7
به طور کلی در گیم میکر ویو ها از بین نمیرن بلکه غیرفعال میشن
اگر منظور شما این هست که وقتی ابجکت b از بین رفت ویو به یک نقطه دیگه منتقل بشه ابجکت ویو رو عوض کنید
کد:
view_object[view_number]=obj_folan

اگر منظور شما این هست که وقتی ابجکت b از بین رفت ویو غیرفعال بشه ویو مورد نظر رو غیر فعال کنید
کد:
view_enable[view_number]= false
اگر قصد دارید به صورت دستی موقعیت ویو رو عوض کنید از کد زیر میتونید استفاده کنید

کد:
view_xview[view_number] = x_position
view_yview[view_number] = y_position
smiley
پاسخ
 سپاس شده توسط a3eman ، alibay15 ، رضا النصار ، ladyship


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question سایز view برای اندروید matin710 3 693 6/7/1394، 03:52 عصر
آخرین ارسال: TNT
  سوال در مورد view mhmrezaei 2 669 24/12/1393، 03:06 عصر
آخرین ارسال: mhmrezaei
  سوال در مورد چگونگی ساخت یک view مناسب بازی topdown TNT 6 1,793 17/11/1392، 04:59 عصر
آخرین ارسال: مهران13
  سوال در مورد View مهران13 3 845 4/11/1392، 08:48 عصر
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  چگونگی کنترل View در گیم میکر (سوال)؟! tirnam 6 2,148 20/9/1392، 10:35 عصر
آخرین ارسال: koochool



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان