درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال درباره Render to Texture
#1
Question 
با سلام اولین سوال رو خودم می پرسم

render to texture به چه درد می خوره
resim
پاسخ
 سپاس شده توسط M2_DR ، moien1
#2
سلام smiley
به وسیله ی Render To Texture میتونین تصویر یه دوربین رو روی یه سطح مثل Plane قرار بدید. مثلا برای ایجاد دوربین های مدار بسته توی بازی به درد میخوره.
توی یونیتی خیلی راحت میتونین از این تکنیک استفاده کنین. wink
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#3
یعنی چی؟
من تابحال نشنیده بودم
هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#4
(10/4/1393، 08:17 عصر)M2_DR نوشته است: سلام smiley
به وسیله ی Render To Texture میتونین تصویر یه دوربین رو روی یه سطح مثل Plane قرار بدید. مثلا برای ایجاد دوربین های مدار بسته توی بازی به درد میخوره.
توی یونیتی خیلی راحت میتونین از این تکنیک استفاده کنین. wink

میشه آموزش بدی (توی یونیتی) .
پاسخ
#5
مثلا واسه ماشین می تونی آینه mirror بسازی باهاش .
یا می تونی یک دوربین ثابت بذاری توی یک اتاق و اون دوربین هر چیزی رو که توی اتاق باه نشون میده ولی به صورت یک کادر کوچیک روی مثلا یک plane که اندازش دست خودمونه و این plane رو می تونیم زیر مجموعه ی main camera یا دوربین اصلی کنیم که زیر مجموعه ی player هست و ما در جین حرکت می تونیم تصویر اون اتاق هم روی plane داشته باشیم و یک گوشه از صحنه بالا پایین یا ... اونو ببینیم wink

کد:
Example


A very quick way to make a live arena-camera in your game:

1.Create a new Render Texture asset using Assets->Create->Render Texture
2.Create a new Camera using GameObject->Create Other->Camera.
3.Assign the Render Texture to the Target Texture of the new Camera.
4.Create a wide, tall and thin box
5.Drag the Render Texture onto it to create a Material that uses the render texture.
6.Enter Play Mode, and observe that the box’s texture is updated in real-time based on the new Camera’s output.
1. یک new Render Texture asset رو از Assets->Create->Render Texture ایجاد کن
2. یک new Camera رو از GameObject->Create Other->Camera ایجاد کن
3. حالا Render Texture ایجاد شده رو به Target Texture دوربین جدید assign کن(نسبت بده)
واسه اینکار ال دوربین ایجاد شده ی جدید رو انتخاب می کنی و سپس توی کادر assets توی جستجو کن اون render texture ایجاد شده رو پیدا کن بعدش بکش توی خصوصیت Target Texture از کادر inspector
4. یک جعبه یا box بلند و وسیع و ضخیم ایجاد کن. plane هم ایجاد کردی فرقی نمی کنه. اندازش هم دست خودته
5. حال Render Texture رو بکش(Drag کن) روی این جعبه تا یک Material ایجاد کنه که از render texture استفاده می کنه
6. بازی رو Play کن . همونطور که می بینی box’s texture به صورت آنی یا realTime داره update میشه روی خروجی دوربین یا Camera’s output.
یعنی داره تصاویر دریافتی از دوربین رو نشون میده
------
منبع :
http://docs.unity3d.com/Manual/class-RenderTexture.html
پاسخ
 سپاس شده توسط moien1 ، محمدمهدی علیجانی ، 012345678910 ، M2_DR ، mzr ، pedram3000 ، Sinakhda


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  درباره نصب یونیتی5 math24 0 117 22/8/1397، 02:36 عصر
آخرین ارسال: math24
Question سوالی درباره بازی آنلاین A.m 0 403 15/2/1396، 02:00 عصر
آخرین ارسال: A.m
  مشکل در قرار دادن Texture mohaghegh1 5 1,296 12/2/1395، 03:00 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  سوال درباره ی دوربین اول شخص Mehran82 0 594 23/10/1394، 09:50 عصر
آخرین ارسال: Mehran82
  گزینه های Texture compression در هنگام build sajjad3011 2 1,092 20/10/1394، 12:49 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان