درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال:بررسی برخورد ابجکت ها با یکدیگر
#1
سلام بر همه من میخوام بازی ماشینی بسازم ولی وقتی به ماشین جازبه میدم میره پایین میخوام کاری کنم که با برخورد به زمین نره پایین ولی کد برخورد دو ابجکت رو نبلدم

دوست عزیز اگر تاپیک رو باز کردی و جواب رو بلدی بده خیلی مهمه برام اخه با یکی از دوستام مسابقه گزاشتم تا اخر ماه تیر هم مهلت است
پاسخ
#2
سلام. این پکیج رو ببین امین چیکار کرده:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=4452
به جاش یه ماشین دیگه بذار و کالیدرها رو تنظیم کن و مرکز ثقل(یک شی empty که زیر ماشین و وسط باید باشه واسه تعادل) رو دست قرار بده و جرم یه mass لاستک ها رو کمی زیادتر کن مساوی تا ماشین ملق نزنه.
این قسمتم در مورد علت ملق زدن یه چیزایی گفتم بخون :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=1...#pid109081
پاسخ
 سپاس شده توسط Microsoft2 ، aminblog76
#3
(24/2/1394، 12:40 صبح)sajjad3011 نوشته است: سلام. این پکیج رو ببین امین چیکار کرده:
http://promakers.ir/showthread.php?tid=4452
به جاش یه ماشین دیگه بذار و کالیدرها رو تنظیم کن و مرکز ثقل(یک شی empty که زیر ماشین و وسط باید باشه واسه تعادل) رو دست قرار بده و جرم یه mass لاستک ها رو کمی زیادتر کن مساوی تا ماشین ملق نزنه.
این قسمتم در مورد علت ملق زدن یه چیزایی گفتم بخون :
http://promakers.ir/showthread.php?tid=1...#pid109081

خوب بود
ممنون
ولی هنوز برخورد دو چیز رو نبلدم
این کد رو یاد بگیرم خیلی بدردم میخوره
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#4
برخورد دو گیم ابجکت رو اول بهشون کالیدر میدی بعدش از رویداد OnTriggerEnter استفاده می کنید.
مثال : برای نوبود کردن جسم برخورد شونده داریم :
کد php:
    // Destroy everything that enters the trigger

    
function OnTriggerEnter (other Collider) {
        
Destroy(other.gameObject);
    } 
پاسخ
 سپاس شده توسط Microsoft2
#5
(31/2/1394، 08:03 عصر)sajjad3011 نوشته است: برخورد دو گیم ابجکت رو اول بهشون کالیدر میدی بعدش از رویداد OnTriggerEnter استفاده می کنید.
مثال : برای نوبود کردن جسم برخورد شونده داریم :
کد php:
    // Destroy everything that enters the trigger

    
function OnTriggerEnter (other Collider) {
        
Destroy(other.gameObject);
    } 

ببخشید من خیلی سوال می پرسم چون تو این زمینه خیلی ضعیفم البته تا اخر تابستون یادش میگیرم(unity)

colider چجوری بزارم؟
پاسخ
#6
collider یعنی برخورد کننده.این کامپوننت باعث میشه بتونیم رویداد onColliderEnter یا onTrigger رو بتونیم چک کنیم فکر کنم.
برای افزودن کالیدر کافیه ابتدا گیم ابجکت دلخواه رو انتخاب کنید. سپس روی دکمه ی Add component در inspector بزنید.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  شتاب ابجکت در زاویه ای خاص ebraeim75 6 172 25/3/1398، 11:48 صبح
آخرین ارسال: ProMember
Information برخورد در یونیتی A.m 4 574 5/4/1397، 11:20 عصر
آخرین ارسال: aminblog76
  زمان برخورد کردن یک جسم به جسمی دیگر fahimi 1 337 29/4/1396، 02:25 عصر
آخرین ارسال: mamali me
  سوال در مورد جایگزین کردن ابجکت ها در یونیتی hamidrezasaeedi 6 1,638 14/10/1394، 12:15 صبح
آخرین ارسال: aliheadari
  زاویه ابجکت Ali-reza8448v2 9 1,714 16/9/1394، 04:36 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان