درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
زمان برخورد کردن یک جسم به جسمی دیگر
#1
با سلام .
 یه جسم مثلا Cube به یه Cube دیگه برخورد کرد یه اتفاقی بیفته اینو با این کد نوشتم :

کد:
void OnCollisionEnter(Collision cubeOne)
    {
        if (cubeOne.gameObject.tag=="ObjCube")
        {

}


ولی انگار یه مشکلی داره وقتی مثلا Cube که من این کد رو بهش دادم به اون cubeOne که تگش هم ObjCune هست برخورد میکنه کلا Cube متوقف میشه و من دوباره از اول باید حرکت کنم و وقتی هم که من تیک Is Trigger این رو میزنم دیگه کلا کد عمل نمیکنه میخواستم بدونم که باید از یه کد دیگه ای استفاده کنم .
یعنی میخوام این طوری باشه که وارد یه جسم بشه یه کد عمل کنه نه به یه جسم بخوره .
با تشکر .
     F(III)     
پاسخ
#2
(29/4/1396، 01:21 عصر)fahimi نوشته است: با سلام .
 یه جسم مثلا Cube به یه Cube دیگه برخورد کرد یه اتفاقی بیفته اینو با این کد نوشتم :

کد:
void OnCollisionEnter(Collision cubeOne)
{
if (cubeOne.gameObject.tag=="ObjCube")
{

}


ولی انگار یه مشکلی داره وقتی مثلا Cube که من این کد رو بهش دادم به اون cubeOne که تگش هم ObjCune هست برخورد میکنه کلا Cube متوقف میشه و من دوباره از اول باید حرکت کنم و وقتی هم که من تیک Is Trigger این رو میزنم دیگه کلا کد عمل نمیکنه میخواستم بدونم که باید از یه کد دیگه ای استفاده کنم .
یعنی میخوام این طوری باشه که وارد یه جسم بشه یه کد عمل کنه نه به یه جسم بخوره .
با تشکر .

از OnTriggerEnter یا OnTriggerStay استفاده کن.
اولی مثل متد Start هست که یبار عمل میشه.
دومی تا هر وقت که جسم داخل شی هست.(ها؟)

از متد CompareTag هم استفاده کنی بهتره.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
 سپاس شده توسط fahimi


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  جابجا کردن آبجکت در فضای 2 بعدی در زاویه مورد نظر Navid_t 1 25 15/4/1397، 11:03 صبح
آخرین ارسال: qwerty13
Information برخورد در یونیتی A.m 4 64 5/4/1397، 11:20 عصر
آخرین ارسال: aminblog76
Question چرا موقع باز کردن از یونیتی می پره بیرون A.m 2 260 12/10/1396، 09:58 عصر
آخرین ارسال: A.m
  ریختن اطلاعات یه Int در یک Int دیگر در یونیتی fahimi 35 925 14/6/1396، 02:38 عصر
آخرین ارسال: شهابم
  کمک....افزایش عدد با زمان ali1560 1 205 11/6/1396، 10:03 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس