درود مهمان گرامی! ثبت نام
آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش ذخیره و بازیابی مراحل بازی در یونیتی
#11
کلاس PlayerPrefs مخفف  player preferences می باشد و برای ذخیره متغییرها و ایجاد session هایی در طول مراحل بازی بکار می رود.
یعنی با استفاد از اون می تونیم متغیری رو در کل بازی ذخیره و بازیابی کنیم.

این کلاس از نوع static هست. نوع استاتیک باعث میشه آخرین مقدار همیشه برای اون حفظ بشه.

PlayerPrefs.SetInt ("key", value);
PlayerPrefs.GetInt("key");

PlayerPrefs.SetFloat ("key", value);
PlayerPrefs.GetFloat("key");

PlayerPrefs.SetString("key","value")
PlayerPrefs.GetString("key");

برای خروج بازی و باقی موندن تغییر:
PlayerPrefs.Save();

https://t.me/gameoverblog/18864


کد:
int emtiaz=Playerprefs.GetInt("score")-200 PlayerPrefs.SetInt("score",emtiaz); Playerprefs.Save();

کپی شده از http://gameover.blog.ir

int emtiaz=Playerprefs.GetInt("score")-200 PlayerPrefs.SetInt("score",emtiaz); Playerprefs.Save();

کپی شده از http://gameover.blog.ir
پاسخ
 سپاس شده توسط qwerty13 ، start777
#12
ممنون کم کم داره مشکل حل میشه ولی فعلا این کد ذخیره کار نمیکنه و این پیغام رو میده : 

resim

در منوی استارت هم این کد رو میزنم ولی همش els رو اجرا میکنه ؟!

resim
پاسخ
#13
- مشکل بالایی به خاطر این هست که PlayerPrefs درسته نه Playerprefs.
- مشکل پایینی هم عجیب بود ولی همین الان متوجهش شدم؛ شما اسم متغیر رو گذاشتید توی " "، یعنی شد یک متغیر ثابت دیگه و بعد در شرط گفتید اگر کلمه "level" برابر با کلمه "aa" بود فلان؛ در حالی که باید بگید اگر «متغییر» level برابر بود با کلمه "aa" فلان بشه...

راستی شما از کدوم محیط کدنویسی استفاده می کنید؟ یونیتی تون 2018 هست؟ این یونیتی جدیدا monodevelop ندارن و من مجبورم از vs code استفاده کنم ولی code snippets ش (پیشنهاد تابع و کد و اینا) کار نمیکنه.

(ویرایش: قبلا توی ویژوال استدیو 2017 که میومد پروژه باهاش لود نمیشد و اونم مثل ویژوال استدیو کد صرفا یک ویرایشگر بود، اما الان که امتحان کردم عالی کار میکنه. پیشنهاد هاش از مونو هم بهتره wink فکر کنم دلیلش نصب .NET Core باشه.)
کیــــــــــ qwerty13 ـــــــوورتی13
پاسخ
 سپاس شده توسط start777


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 2 299 9/2/1397، 10:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
Bug راهنمایی برای قرار دادن دیتا در بازی ساخته شده توسط یونیتی saeid4x 6 663 19/9/1396، 02:14 عصر
آخرین ارسال: salar1298
  مشکل در حرکت موس در حالت اجرای بازی در یونیتی saeid4x 1 213 20/5/1396، 01:15 عصر
آخرین ارسال: mamali me
  سوال: بازی آنلاین در یونیتی sllark 1 550 5/5/1395، 09:04 عصر
آخرین ارسال: ketabi
  استوپ کردن بازی در یونیتی amir1383 1 493 10/4/1395، 01:50 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان