درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی برای قرار دادن دیتا در بازی ساخته شده توسط یونیتی
#1
Bug 
سلام 
من دارم یه بازی درست می کنم_FPS برای اندروید_ که حجم بازی در نهایت بالا میره .چطور می تونم قسمت هایی از بازی رو تو دیتا بزارم .؟

مثلا کاربر اول بازی رو از کافه بازار دانلود کنه و بعد موقعی که بازی رو اجرا کرد دیتا دانلود بشه و تو یه پوشه تو موبایل کاربر ذخیره شه و ...
پاسخ
#2
شما باید دیتا های بازی رو به صورت Asset bundle  توی یه سرور آپلود کنی. بعد در موقع شروع بازی ، چک کنی که آیا این فایل دانلود شده یا نه.
اگر نبود که از سرور باید دانلود بشه
پاسخ
 سپاس شده توسط saeid4x
#3
میشه بیشتر توضیح بدی ...Asset bundle چیه؟! و چطوری باید اینکارو انجام بدم ؟و اگه یه منبع اموزشی معرفی کنی که خیلی بهتره
پاسخ
#4
(3/7/1396، 01:39 عصر)nirootgrs نوشته است: شما باید دیتا های بازی رو به صورت Asset bundle  توی یه سرور آپلود کنی. بعد در موقع شروع بازی ، چک کنی که آیا این فایل دانلود شده یا نه.
اگر نبود که از سرور باید دانلود بشه

میشه بیشتر توضیح بدی ...Asset bundle چیه؟! و چطوری باید اینکارو انجام بدم ؟و اگه یه منبع اموزشی معرفی کنی که خیلی بهتره
پاسخ
#5
https://unity3d.com/learn/tutorials/topi...le-manager
پاسخ
#6
یه راه ساده تری هم هست که به راحتی میتونی برای بازی ای که ساختی دیتا درست کنی- البته خیلی هم کم هزینه اس .
البته من از یونیتی 5.6 استفاده میکنم نمی دونم تو سایر ورژن ها هم داره اوینو یا نه/
تو این روش شما اول بازی تئ میسازی - یعنی مثل بازی های معمولی حالا اگه ازش خروجی اندروید بگیری شما میبینی که حجمش مثلا 500 مگ شده.
بهترین راه ( البته به نظر من ) استفاده از دیتای .obb هست . تو قسمت تنظیمات خروجی روی player setting کلیک کن تا منو واست باز بشه.

تو قسمت other setting تیک گذینه ی optimize mesh data  رو بزن تا فقط چیزایی رو که تو بازی استفاده کردی رو خروجی بگیره این کار باعث میشه حجم بازیت کم شه -
بعد برو تو قسمت Publishing Setting  و تیک گذینه ی Split Application Binary رو بزن. و تمام خروجی رو بگیر .
بعد از خروجی گرفتن میبینی که یه فایل apk  با سایز تقریبا 50 مگ بهت داده + یک فایل obb  با حجم 450 مگ.
تنها کاری که باید بکنی اول یه هاست برای اپلود بگیری تا فایل دیتا رو بتونی توش اپلود کنی . بعد تو بازیت هم یه سری کدهای جدید اضافه کن . مثلا بنویس برای اولین بار اگه اجرا شد دیتا رو دانلود کنه به android/obb/package_name/data
و تمام.
امیدوارم این توضیحات بهت کمک کنه mwah
پاسخ
#7
راستی تو یوتوب برای یونیتی سرچ کن unity download and unzip data  فک کنم کد امادش رو داره چون قبلا دیدم اونو - اینطوری نیازی به کد نویسی دوباره هم نداری smiley
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question روش ذخیره و بازیابی مراحل بازی در یونیتی start777 12 181 20/6/1397، 05:04 عصر
آخرین ارسال: qwerty13
Thumbs Up منبعی برای کد های یونیتی ؟ start777 9 152 8/6/1397، 01:23 صبح
آخرین ارسال: aminblog76
  راهنمایی در AR ehs8n 0 85 18/3/1397، 03:32 عصر
آخرین ارسال: ehs8n
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 2 266 9/2/1397، 10:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  راهنمایی برای نمایش فایل HTML در یونیتی saeid4x 2 281 13/8/1396، 11:54 صبح
آخرین ارسال: salar1298



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان