درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی برای قرار دادن دیتا در بازی ساخته شده توسط یونیتی
#1
Bug 
سلام 
من دارم یه بازی درست می کنم_FPS برای اندروید_ که حجم بازی در نهایت بالا میره .چطور می تونم قسمت هایی از بازی رو تو دیتا بزارم .؟

مثلا کاربر اول بازی رو از کافه بازار دانلود کنه و بعد موقعی که بازی رو اجرا کرد دیتا دانلود بشه و تو یه پوشه تو موبایل کاربر ذخیره شه و ...
پاسخ
#2
شما باید دیتا های بازی رو به صورت Asset bundle  توی یه سرور آپلود کنی. بعد در موقع شروع بازی ، چک کنی که آیا این فایل دانلود شده یا نه.
اگر نبود که از سرور باید دانلود بشه
پاسخ
 سپاس شده توسط saeid4x
#3
میشه بیشتر توضیح بدی ...Asset bundle چیه؟! و چطوری باید اینکارو انجام بدم ؟و اگه یه منبع اموزشی معرفی کنی که خیلی بهتره
پاسخ
#4
(3/7/1396، 01:39 عصر)nirootgrs نوشته است: شما باید دیتا های بازی رو به صورت Asset bundle  توی یه سرور آپلود کنی. بعد در موقع شروع بازی ، چک کنی که آیا این فایل دانلود شده یا نه.
اگر نبود که از سرور باید دانلود بشه

میشه بیشتر توضیح بدی ...Asset bundle چیه؟! و چطوری باید اینکارو انجام بدم ؟و اگه یه منبع اموزشی معرفی کنی که خیلی بهتره
پاسخ
#5
https://unity3d.com/learn/tutorials/topi...le-manager
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#6
یه راه ساده تری هم هست که به راحتی میتونی برای بازی ای که ساختی دیتا درست کنی- البته خیلی هم کم هزینه اس .
البته من از یونیتی 5.6 استفاده میکنم نمی دونم تو سایر ورژن ها هم داره اوینو یا نه/
تو این روش شما اول بازی تئ میسازی - یعنی مثل بازی های معمولی حالا اگه ازش خروجی اندروید بگیری شما میبینی که حجمش مثلا 500 مگ شده.
بهترین راه ( البته به نظر من ) استفاده از دیتای .obb هست . تو قسمت تنظیمات خروجی روی player setting کلیک کن تا منو واست باز بشه.

تو قسمت other setting تیک گذینه ی optimize mesh data  رو بزن تا فقط چیزایی رو که تو بازی استفاده کردی رو خروجی بگیره این کار باعث میشه حجم بازیت کم شه -
بعد برو تو قسمت Publishing Setting  و تیک گذینه ی Split Application Binary رو بزن. و تمام خروجی رو بگیر .
بعد از خروجی گرفتن میبینی که یه فایل apk  با سایز تقریبا 50 مگ بهت داده + یک فایل obb  با حجم 450 مگ.
تنها کاری که باید بکنی اول یه هاست برای اپلود بگیری تا فایل دیتا رو بتونی توش اپلود کنی . بعد تو بازیت هم یه سری کدهای جدید اضافه کن . مثلا بنویس برای اولین بار اگه اجرا شد دیتا رو دانلود کنه به android/obb/package_name/data
و تمام.
امیدوارم این توضیحات بهت کمک کنه mwah
پاسخ
#7
راستی تو یوتوب برای یونیتی سرچ کن unity download and unzip data  فک کنم کد امادش رو داره چون قبلا دیدم اونو - اینطوری نیازی به کد نویسی دوباره هم نداری smiley
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  راهنمایی در AR ehs8n 0 41 18/3/1397، 03:32 عصر
آخرین ارسال: ehs8n
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 2 208 9/2/1397، 10:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  راهنمایی برای نمایش فایل HTML در یونیتی saeid4x 2 214 13/8/1396، 11:54 صبح
آخرین ارسال: salar1298
  راهنمایی برای ساخت زمین در یونیتی برای موبایل ؟ saeid4x 3 291 13/8/1396، 11:48 صبح
آخرین ارسال: salar1298
  مشکل در پوش نوتیفیکشن برای یونیتی tmnttnmt 1 198 3/8/1396، 06:17 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان