درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی برای برنامه نویسی c#
#1
سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟
پاسخ
#2
(16/7/1396، 12:45 صبح)ayynjafari نوشته است: سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟

با اکشن هم میشه اینکارو کرد

برای اینکار اسپرایت درست میکنی یه دایره قهو ای  بعد داخل ابجکت پلیر اون ابجت قهوای وارد میکنی بعد داخلش

 این گزینه یnext room رو بهش میدی

اگه میخوای بازی هم سیو بشه گزینه save the game هم وارد میکنی
پاسخ
#3
(16/7/1396، 12:45 صبح)ayynjafari نوشته است: سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟

سلام

تو اول باید یه کیوب بسازی و تو قسمت کلایدر تیک تریگر اون رو فعال کنی و در بالای اینسپکتور همون اوبجکت نوشته ان تگید ( یعنی تگ نداره  )
تو باید بری و یک تگ بسازی ( همین که روش کلیک کنی یه منو باز میشه که پایینش نوشته ادد تگ باید بری رو اون کلیک کنی و اسم تگت رو بنویسی (حالا هر اسمی که دوست داری )
بعد میایی دوباره همون اوبجکت رو انتخاب میکنی و از قسکت بالای اینسپکتور تگی که ساختی رو انتخاب میکنی - تا حالا نصف کار انجام شده

تو پلیر هم یه کلایدر تریگر شده بساز و بعد تو قسمت کدها از کد OnTriggerEnter استفاده کن.
تمام
اگه متوجه حرفام نشدی تو نت سرچ کن کار با OnTriggerEnter  - شرمنده که نتونستم زیاد توضیح بدم mwah
پاسخ
#4
رفتن به مرحله ی بعد پس از برخورد با درب در یونیتی_دقت کنید درب باید تگ door1 داشته باشه و گزینه ی isTrigger فعال باشه و پلیر باید isTrigger حتما غیرفعال باشه.. کد رو بدید به پلیر

برای کلایدرهای سه بعدی:
کد php:
void OnTirggerEnter Collision Other ) {
if ( 
Other.gameObject.name == "door1"){
 
Application.LoadLevel(Application.loadedLevel 1);
}


برای کلایدر های دو بعدی
کد php:
void OnTriggerEnter2DCollider2D Other ) {
if (
Other.gameObject.name == "door1"){
 
Application.LoadLevel(Application.loadedLevel 1);
}

OnTirggerEnter2d هم واسه دو بعدی هست.
Other.gameObject.tag همیشه داد به شرطی که به درب یک تگ(برچسب) بدیم (door1 یا door یا ...)
نکته:دقت کنید در حالت دو بعدی و سه بعدی اگه توابع اشتباه بدید کار نخواهد کرد کدها.
منبع :
http://gameover.blog.ir/
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 1 43 29/11/1396، 05:35 عصر
آخرین ارسال: qwerty13
Bug راهنمایی برای قرار دادن دیتا در بازی ساخته شده توسط یونیتی saeid4x 6 233 19/9/1396، 02:14 عصر
آخرین ارسال: salar1298
  راهنمایی برای نمایش فایل HTML در یونیتی saeid4x 2 131 13/8/1396، 11:54 صبح
آخرین ارسال: salar1298
  راهنمایی برای ساخت زمین در یونیتی برای موبایل ؟ saeid4x 3 179 13/8/1396، 11:48 صبح
آخرین ارسال: salar1298
  سوال در نحوه کد نویسی انیمیشن شلیک و تعویض خشاب ayynjafari 4 635 13/4/1396، 07:36 صبح
آخرین ارسال: salar1298



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس