درود مهمان گرامی! ثبت نام


آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راهنمایی برای برنامه نویسی c#
#1
سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟
پاسخ
#2
(16/7/1396، 12:45 صبح)ayynjafari نوشته است: سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟

با اکشن هم میشه اینکارو کرد

برای اینکار اسپرایت درست میکنی یه دایره قهو ای  بعد داخل ابجکت پلیر اون ابجت قهوای وارد میکنی بعد داخلش

 این گزینه یnext room رو بهش میدی

اگه میخوای بازی هم سیو بشه گزینه save the game هم وارد میکنی
پاسخ
#3
(16/7/1396، 12:45 صبح)ayynjafari نوشته است: سلام

میخوام یه کد بنویسم که زمانی که پلیر با یک آبجکت برخورد کرد یه صحنه (مرحله ی ) دیگه لود بشه؟

چکار باید بکنم؟

سلام

تو اول باید یه کیوب بسازی و تو قسمت کلایدر تیک تریگر اون رو فعال کنی و در بالای اینسپکتور همون اوبجکت نوشته ان تگید ( یعنی تگ نداره  )
تو باید بری و یک تگ بسازی ( همین که روش کلیک کنی یه منو باز میشه که پایینش نوشته ادد تگ باید بری رو اون کلیک کنی و اسم تگت رو بنویسی (حالا هر اسمی که دوست داری )
بعد میایی دوباره همون اوبجکت رو انتخاب میکنی و از قسکت بالای اینسپکتور تگی که ساختی رو انتخاب میکنی - تا حالا نصف کار انجام شده

تو پلیر هم یه کلایدر تریگر شده بساز و بعد تو قسمت کدها از کد OnTriggerEnter استفاده کن.
تمام
اگه متوجه حرفام نشدی تو نت سرچ کن کار با OnTriggerEnter  - شرمنده که نتونستم زیاد توضیح بدم mwah
پاسخ
#4
رفتن به مرحله ی بعد پس از برخورد با درب در یونیتی_دقت کنید درب باید تگ door1 داشته باشه و گزینه ی isTrigger فعال باشه و پلیر باید isTrigger حتما غیرفعال باشه.. کد رو بدید به پلیر

برای کلایدرهای سه بعدی:
کد php:
void OnTirggerEnter Collision Other ) {
if ( 
Other.gameObject.name == "door1"){
 
Application.LoadLevel(Application.loadedLevel 1);
}


برای کلایدر های دو بعدی
کد php:
void OnTriggerEnter2DCollider2D Other ) {
if (
Other.gameObject.name == "door1"){
 
Application.LoadLevel(Application.loadedLevel 1);
}

OnTirggerEnter2d هم واسه دو بعدی هست.
Other.gameObject.tag همیشه داد به شرطی که به درب یک تگ(برچسب) بدیم (door1 یا door یا ...)
نکته:دقت کنید در حالت دو بعدی و سه بعدی اگه توابع اشتباه بدید کار نخواهد کرد کدها.
منبع :
http://gameover.blog.ir/
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Thumbs Up سوکت نویسی چرا هنگ داره ؟ A.m 9 121 6/6/1397، 10:27 صبح
آخرین ارسال: sir maker
  فارسی نویسی A.m 5 166 12/5/1397، 04:14 عصر
آخرین ارسال: fahimi
  راهنمایی در AR ehs8n 0 71 18/3/1397، 03:32 عصر
آخرین ارسال: ehs8n
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 2 249 9/2/1397، 10:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
Bug راهنمایی برای قرار دادن دیتا در بازی ساخته شده توسط یونیتی saeid4x 6 559 19/9/1396، 02:14 عصر
آخرین ارسال: salar1298



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان