درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
حرکت شی از یک نقطه به نقطه دیگر در طول یک بازه زمانی مشخص
#1
Question 
با سلام

و عرض خسته نباشید به اعضای انجمن

چطوری می توانیم بگوییم که یک شی از یک نقطه ای شروع به حرکت کرده و در نقطه ای دیگر بایستد و مدت زمانی که این حرکت طول می کشد در دست ما باشد.

مثلا بگوییم که حرکت یک شی از نقطه الف تا نقطه ب ده ثانیه طول بکشد.
یا
این حرکت با مدت زمان پخش یک آهنگ یکی شود.
حالا

من نمی دانم که این کار را می توان با gml انجام داد یا بصورت ویژوال با خود اکشن ها انجام شد.

البته باید بگوییم که من در گیم میکر تازه وارد می باشم.

امیدوارم منظورم را درست بیان کرده باشم.

منتظر نظرات و پاسخ های شما هستم.

با تشکر:
پاسخ
#2
توی سربرگ move یه اکشنی هست به نام move toward point. میتونی نقطه رو مشخص کنی. باید مقتصات بهش بدی.

برای رفتن به سوی یه ابجکت اول اسم ابجکت رو بنویس بعد یه نقطه بزار یه ایکس یا وای بزار جلوش
مثل:
کد:
player.x
player.y
سرعتش هم یادت باشه بزاری
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#3
(26/7/1395، 10:34 عصر)mamali me نوشته است: توی سربرگ move یه اکشنی هست به نام move toward point. میتونی نقطه رو مشخص کنی. باید مقتصات بهش بدی.

برای رفتن به سوی یه ابجکت اول اسم ابجکت رو بنویس بعد یه نقطه بزار یه ایکس یا وای بزار جلوش
مثل:
کد:
player.x
player.y
سرعتش هم یادت باشه بزاری

با سلام

دوست عزیز

حالا شما به من بگویید که فرضا مقدار speed را چند بگذارم که در هر یک ثانیه یک پیکسل حرکت کند.
برای
من این مهم هست که بتوانم تعیین کنم که ده پیکسل حرکت زا مثلا در پنج ثانیه انجام شود و یا در ده ثانیه.

با تشکر
پاسخ
#4
اون دیگه با خودته.

باید آزمایش کنی.

پنج پیکسل و ده پیکسل هم خیلی کم هستن.
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#5
(26/7/1395، 11:17 عصر)mamali me نوشته است: اون دیگه با خودته.

باید آزمایش کنی.

پنج پیکسل و ده پیکسل هم خیلی کم هستن.

با سلام

دوست عزیز

به این شکل که شما می گویید نمی شود.

باید یک راه کار اساسی داشته باشد.

تا

در هر کامپیوری با هر سرعتی به تناسب کار کند و کم و زیاد نشود.

==================================

منتظر راهنمایی بقیه دوستان نیز می باشیم.

با تشکر
پاسخ
#6
تو بازی رو درست میکنی،کل باگ هاش رو میگیری،بعد میدی بیرون.

حالا یهنی چی باگ هاشو میگیری؟

یعنی اینکه بازی بدون اشکال و با برنامه پیش بره.بی عیب و نقص باشه.

هیچ کدی توی gml نیست که مثلا تو بگی از این نقطه شروع کن برو تا این نقطه حرکتت هم پنج ثانیه طول بکشه.

باید با روش آزمون و خطا بری جلو.از کسی انتظار نداشته باش که بگه سیصد پیکسل رو با سرعت هفت تو یک و نیم ثانیه میره.

بازی tomb raider تو کامپیوتر تو همونجوری تموم میشه که من تموم کردم.

فهمیدی؟
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ
#7
سلام
دوست عزیز راهنمایی دوستان درسته حالا میتونی یه ابجکت نامریی بزاری جایی که میخای و سرعتت رو تنظیم کنی تا موقع برخورد بهش بایسته یا از الارم استفاده کنی تا در زمان معین بایسته و از روم اسپید هم میتو نی استفاده . کلا باید چند بار تست کنی تا نقطه مشخص دستت بیاد
در مورد باگ بازی هم باید بگم تازگی بازی The Suffering Ties That Bind رو بازی کردم با این که ترسناک و پیشرفته هست توش کلی باگ داره
مثلا یه جا اوایل بازی از یه تونل کوچیک رد میشی میری تو کانال فاضلاب بعد راه بستست و یه هیولا میاد نزدیکت برق تولید میکنه و طرف بیهوش میشه و بعد به مرحله بعد میره ولی اگه قبل از رسیدن هیولا برید پشت جعبه ها هیولا بهتون نمیرسه و ناپدید میشه و تا ابد تو همون مرحله میمونید مگه از لود استفاده کنید
پس تقریبا تمام بازیها یه ایرادایی دارن
چی بگم
----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
#8
یک الارم میزارید و مقدارش رو برابر با 30 قرار میدید (برابر با یک ثانیه)
در ایونت اون الارم
کد:
if(x<my_x_position){x++;}else if(x>my_x_position){x--;}
if(y<my_y_position){y++;}else if(y>my_y_position){y--;}
alarm[number]=30;
مرجع گیم میکر در ایران
کانال تلگرام هلپ گیم میکر
ای پی تیم اسپیک بیدگیمز(سروری برای همه عزیزان بازی ساز و توسعه دهنده):5.9.247.246
ایدی تلگرام:hadieb73

پاسخ
#9
(1/8/1395، 08:39 عصر)sir maker نوشته است: یک الارم میزارید و مقدارش رو برابر با 30 قرار میدید (برابر با یک ثانیه)
در ایونت اون الارم
کد:
if(x<my_x_position){x++;}else if(x>my_x_position){x--;}
if(y<my_y_position){y++;}else if(y>my_y_position){y--;}
alarm[number]=30;

با سلام

دوست عزیز

روش شما درست بود و کار کرد.

اما

یک مشکل داشت و اون این بود که اگر FPS (Frames per second) تغییر کند و بیشتر یا کمتر شود این روش به درستی کار نخواهد.

پیش فرض FPS مقدار 30 می باشد.

چه زمانی FPS تغییر می کند؟
زمانی که سیستم اجرا کننده بازی توانایی FPS = 30 را نداشته باشد(حالا به هر دلیلی مثلا: کند بودن سیستم یا اجرای همزمان چند برنامه سنگین).

باز هم متشکرم.

با تشکر
پاسخ
#10
پس جوری که من گفتم بهترین راهه. cool

من نمیدونم روش من مگه چش بود که میگی خوب نیست؟ :\
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  رد نشدن آبجکت از آبجکت دیگر amirmahdipanahi 6 123 1 ساعت پیش
آخرین ارسال: TNT
  سوال حرکت اسپرایت دشمن YASIN GIME 7 308 28/5/1396، 12:54 عصر
آخرین ارسال: YASIN GIME
Exclamation نمایش خطا نا مشخص هنگام خروجی اندروید در گیم میکر wowxpria 6 793 8/11/1395، 12:26 عصر
آخرین ارسال: wowxpria
  حرکت ابجکت با موس mahdi1100 3 1,087 23/11/1394، 05:06 عصر
آخرین ارسال: spark
  کمک در مورد استفاده از افکت های حرکت روم در گیم میکر استودیو alinux 5 1,303 10/4/1394، 12:07 عصر
آخرین ارسال: alinux



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان