درود مهمان گرامی! ثبت نام
آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
به هم ریختگی بازی در اندروید
#1
Question 
من وقتی بازی ام رو در اندروید اجرا میکنم اجزا صحنه به هم میریزند . مثلا تصاویر امتیاز و خروج در گوشه های بالای چپ و راست تصویر کلا از تصویر صحنه خارج میشند و روی قسمت آبی ( رنک طیعی پس زمینه یونیتی ) قرار میگیرند . و یا دکمه استارت وسط صفحه اندازه اش یک سوم میشه . لطفا راهنمایی بفرمائید .
پاسخ
#2
سلام و درود !

شما به احتمال قوی از UI استفاده کردید ! و یو آی تنظیماتی برای خروجی دارد !

برای اینکه یو آی شما به هم نریزه روش های زیادی هست ولی من دقیق ترینشو براتون می گم !

روی تمام دکمه هاتون کلیک کنین ، چهار گیره کوچک وسط تصویر میاد !

باید گیره ها را چهار طرف یو آی قرار بدید تا محکم سر جاش وایسه !


ولی اگه از یو آی استفاده نکردین بگید چون اون مقداری کدنویسی داره !

و نکته مهم اینکه بدونید که ست کردن اندازه صفحه برای دستگاه های مختلف خود یکی از مراحل اصلی و مهم ساخت بازی است !


موفق باشید
پاسخ
 سپاس شده توسط qwerty13 ، start777
#3
اگر درست متوجه شده باشم دستگیره هر دکمه یا نوشته رو در چهار طرف خودش باید قرار بدم مثل تصویر زیر : 

resim

ویرایش : متاسفانه باز هم مشکل وجود داره  . نسبت صفحه رو هم 16:10 انتخاب کردم !
پاسخ
#4
من الان یک پروژه جدید درست کردم که اصلا UI نداره و فقط یک صفحه خالی با یک عکس  هست . و نسبت صفحه رو هم  free aspect  انتخاب کردم اما مشکل هنوز پابرجاست و اندازه بازی با صفحه موبایلم یکی نیست . لطفا راهنمایی کنید !
پاسخ
#5
(19/6/1397، 12:10 عصر)A.m نوشته است: سلام و درود !

شما به احتمال قوی از UI استفاده کردید ! و یو آی تنظیماتی برای خروجی دارد !

برای اینکه یو آی شما به هم نریزه روش های زیادی هست ولی من دقیق ترینشو براتون می گم !

روی تمام دکمه هاتون کلیک کنین ، چهار گیره کوچک وسط تصویر میاد !

باید گیره ها را چهار طرف یو آی قرار بدید تا محکم سر جاش وایسه !


ولی اگه از یو آی استفاده نکردین بگید چون اون مقداری کدنویسی داره !

و نکته مهم اینکه بدونید که ست کردن اندازه صفحه برای دستگاه های مختلف خود یکی از مراحل اصلی و مهم ساخت بازی است !


موفق باشید


ممنون که جواب دادید . تنظیمات UI رو تقریبا یاد گرفتم اما هنوز بازی ام با موبایل هماهنگ نیست . این کد رو هم امتحان کردم اما کار نکرد . لطفا اون کد نویسی رو که گفتید در تاپیک توضیح دهید . احتمالا به درد دیگران هم بخورد . با تشکر

کد:
Screen.SetResolution (Screen.currentResolution.width, Screen.currentResolution.height, true);
پاسخ
#6
NewText 
(22/6/1397، 02:34 عصر)start777 نوشته است: اگر درست متوجه شده باشم دستگیره هر دکمه یا نوشته رو در چهار طرف خودش باید قرار بدم مثل تصویر زیر : 

resim

ویرایش : متاسفانه باز هم مشکل وجود داره  . نسبت صفحه رو هم 16:10 انتخاب کردم !

درسته !

دوست عزیز شما باید رزولوشن گوشی را انتخاب کنید ، نوع خروجی را روی اندروید سوئیچ کنید ، بعد رزولوشن را روی 800 و 480 قرار دهید ! 

بعد گیره هارو قرار دهید !

یوآی حل میشه !
پاسخ
#7
(30/6/1397، 03:26 عصر)start777 نوشته است:
(19/6/1397، 12:10 عصر)A.m نوشته است: سلام و درود !

شما به احتمال قوی از UI استفاده کردید ! و یو آی تنظیماتی برای خروجی دارد !

برای اینکه یو آی شما به هم نریزه روش های زیادی هست ولی من دقیق ترینشو براتون می گم !

روی تمام دکمه هاتون کلیک کنین ، چهار گیره کوچک وسط تصویر میاد !

باید گیره ها را چهار طرف یو آی قرار بدید تا محکم سر جاش وایسه !


ولی اگه از یو آی استفاده نکردین بگید چون اون مقداری کدنویسی داره !

و نکته مهم اینکه بدونید که ست کردن اندازه صفحه برای دستگاه های مختلف خود یکی از مراحل اصلی و مهم ساخت بازی است !


موفق باشید


ممنون که جواب دادید . تنظیمات UI رو تقریبا یاد گرفتم اما هنوز بازی ام با موبایل هماهنگ نیست . این کد رو هم امتحان کردم اما کار نکرد . لطفا اون کد نویسی رو که گفتید در تاپیک توضیح دهید . احتمالا به درد دیگران هم بخورد . با تشکر

کد:
Screen.SetResolution (Screen.currentResolution.width, Screen.currentResolution.height, true);

من چند وقت پیش از یکی از بازیسازای معروف کشورمون پرسیدم که رزولوشن گوشی  غیر UI چجوری هست ؟؟

گفت خود یونیتی اونو درست می کنه و free aspect و ... روش تاثیری نداره 

ولی من براتون آموزش + کدشو میزارم 

دانلود

موفق باشید !
پاسخ
 سپاس شده توسط start777
#8
بازیت برا گوشیه؟اگه برای گوشیه برو تو تب گیم تو یونیتی بعد اون گوشه بالا-چپ رو باز کن ی گزینه standard هست بکن ی رزولوشنی بعد اون رزولوشن رو تو screen.setresolution بنویسببی
پاسخ
 سپاس شده توسط start777
#9
ممنون جناب shine studio
با همون راه حلی که در فیلم گفتید مشکل حل شد . بازی من برای اندروید هست . حالا کدوم راه حل مناسب تر و معمول تر هست برای اندروید ؟ camera.main.aspect  یا screen.setresolution ؟
پاسخ
#10
سلام،
منتظر شدم تا نظر بقیه دوستان رو هم بشنوم بعد جواب بدم؛

روش من برای تنظیم مناسب صفحه روی نمایشگر های مختلف استفاده از کامپوننت Canvas Scaler روی canvas بازی هست.
مولفه UI Scale Mode رو بر روی Scale with screen size قرار میدم؛ بعد رفرنس رزولوشن رو روی ابعاد دلخواه قرار میدم (من HD وارد میکنم) و بعد اسکرین مچ مود (یعنی اگر نمایشگر مقصد این ابعاد نبود چطوری ابعاد رو درست کنه) رو روی Match Width or Height قرار میدم.

برای تنظیم Align هم روی اسپرایت ها کامپوننت Rect Transform رو اضافه میکنم و از قابلیت هاش استفاده میکنم...
کیــــــــــ qwerty13 ـــــــوورتی13
پاسخ
 سپاس شده توسط start777


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ایجاد ویبره در اندروید start777 5 88 10/8/1397، 09:18 صبح
آخرین ارسال: Shine Studio
Question نسبتها و اندازه ها برای اندروید start777 1 85 29/6/1397، 10:22 صبح
آخرین ارسال: Shine Studio
  راهنمایی برای دانلود فایل دیتا (.obb) و ذخیره در بازی برای اندروید saeid4x 2 299 9/2/1397، 10:14 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
Question ایجاد transparency برای آیکون اندروید در یونیتی nortimor 1 267 3/8/1396، 06:08 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  ساخت بازی کنسول های مختلف برای اندروید ali.z 9 469 4/5/1396، 03:04 عصر
آخرین ارسال: mamali me



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان