درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برخورد در یونیتی
#1
Information 
با سلام  smiley

من در یونیتی به یک باگ برمی خورم و اونم اینه که وقتی یک جسم با سرعت از جسم دیگر می گذرد برخورد محاسبه نمی شود یا اگر بشود دیر تر محاسبه می شود !(این فکر کنم مربوط به Trigger باشه : زمانی که ازOnTriggerEnter استفاده می کنم در لحظه برخورد ، برخورد حساب نمی شه و با کمی تاخیر حساب میشه !)

هرکار کردم درست نشد !

به هر دو جسم ریجیدبادی دادم !

از دو تابع OnCollision و OnTrigger نیز استفاده کردم ولی نشد !


در OnTrigger شدید تر ارور هست !

مثلا باید خیلی خیلی آروم برخورد کنه تا درست و به موقع برخورد حساب بشه وگرنه یک کولایدر ها در هم رفته بعد OnTrigger  کار می کند !

با تشکر
پاسخ
#2
توی کامپوننت  Rigidbody  مقدار  Collision Detection  رو روی continuous قراربده
پاسخ
 سپاس شده توسط A.m ، qwerty13
#3
آقا خدا خیرت بده !  smiley 
به هرچی می خواهی برسی !
پاسخ
#4
حالا دقیقا کار این اینام چیست ؟
پاسخ
#5
(5/4/1397، 09:43 عصر)A.m نوشته است: حالا دقیقا کار این اینام چیست ؟
کار این اینام (کالیژن دیتکشن):
محاسبات فیزیک در دو حالت اعداد گسسته و اعداد پیوسته میتونن انجام بشن.
اعداد گسسته باعث محاسبه قطعی تر ولی خشک تر و اعداد پیوسته غیر قطعی تر ولی نرم تر میشن. از این خصوصیت میتونید متناسب با پروژه های مختلفتون استفاده کنید.
معمولا توی پروژه هایی که با سرعت های بالا و دقت بیشتر سر و کار دارن مثل تصادف ماشین و امثال اینا حالت پیوسته (continuous) بهتر جواب میده و تو بازی هایی که سرعت پایینتر و دقت کمتره مثل بازی های fps حالت گسسته (discrete) بهتره.
پاسخ
 سپاس شده توسط A.m


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  زمان برخورد کردن یک جسم به جسمی دیگر fahimi 1 185 29/4/1396، 02:25 عصر
آخرین ارسال: mamali me
  تشخیص محل برخورد hamid948 2 814 8/8/1394، 12:39 عصر
آخرین ارسال: parhamic
  سوال:برخورد پلیر با دشمن aliheadari 40 7,366 18/6/1394، 12:32 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  سوال:بررسی برخورد ابجکت ها با یکدیگر Microsoft2 5 1,460 3/3/1394، 11:37 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  برخورد hormoz 1 675 7/9/1393، 10:54 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان