درود مهمان گرامی! ثبت نام


آموزش ساخت بازی در #C آموزش UDK آموزش مدل سازی در Maya
آموزش ساخت بازی در VB آموزش Unity - پروژه محور آموزش مدل سازی با 3Ds Max
آموزش برنامه نویسی اندروید آموزش Unity - ساخت منو آموزش متحرک سازی در 3Ds Max
آموزش ساخت بازی حدس تصویر آموزش Unity - متحرک سازی مجموعه آموزش های ساخت بازی
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برخورد با ابجکت به شرط
#1
سلام
2 ابجکت داریم به اسم
obj_a و obj_b
حالا میخام وقتی
obj_a
با
obj_b
برخورد میکنه
در صورتی که الفای ابجکت آ برابر با یک بود ابجکت بی حذف شه در غیر اینصورت هیچی
image_alpha=1
هرجور تست کردم نشد
لطفا اگه کسی میدونه جواب بده
ممنون
پاسخ
#2
لطفا یکی پاسخ بده
پاسخ
#3
سلام

اگه برخورد رو توی آبجکت obj_a چک میکنید، بنویسید :

کد php:
if (image_alpha == 1) {
 
instance_destroy();


و اگه ایونت برخورد توی آبجکت obj_b هست، بنویسید :

کد php:
if (other.image_alpha == 1) {
 
with(otherinstance_destroy();

پاسخ
 سپاس شده توسط sina2000
#4
بابت پاسخ ممنون ولی بازم نشد
یک توضیح بدم که
کد:
image_alpha=1
برای ابجکت آ اول برابر 0  هست و با تعقیر متقیر تبدیل به 1 میشه ابجکت آ و بی دایم در تماسند
و وقتی که ابجکت بی در برخورد با آ در صورتی که الفا برابر 1 بود باید حذف بشه و کد برای ابجکت بی هست و همینطور از هر کدام از ابجکتها چند تا در روم هست
تعقیر الفا برای هر کدام از ابجکتهای آ مختص خودش هست مثلا یک ابجکت آ ممکنه در روم الفاش برابر 1 بشه نه همه و هر کدوم از ابجکتهای آ بصورت جدا با یک ابجکت بی در برخورد دایمی هستند و فقط همون ابجکت بی باید حذف بشه نه همه
لطفا پاسخ بدید ممنونم
پاسخ
#5
(20/6/1396، 08:55 عصر)sina2000 نوشته است: بابت پاسخ ممنون ولی بازم نشد
یک توضیح بدم که
کد:
image_alpha=1
برای ابجکت آ اول برابر 0  هست و با تعقیر متقیر تبدیل به 1 میشه ابجکت آ و بی دایم در تماسند
و وقتی که ابجکت بی در برخورد با آ در صورتی که الفا برابر 1 بود باید حذف بشه و کد برای ابجکت بی هست و همینطور از هر کدام از ابجکتها چند تا در روم هست
تعقیر الفا برای هر کدام از ابجکتهای آ مختص خودش هست مثلا یک ابجکت آ ممکنه در روم الفاش برابر 1 بشه نه همه و هر کدوم از ابجکتهای آ بصورت جدا با یک ابجکت بی در برخورد دایمی هستند و فقط همون ابجکت بی باید حذف بشه نه همه
لطفا پاسخ بدید ممنونم

برخورد دایمی یعنی چی؟
برای این برخورد دایمی چه کدی نوشتی بفرست...
چجوری مشخص کردی که هر ابجکت آ به کدوم ابجکت بی مربوطه؟
پاسخ
#6
(20/6/1396، 08:55 عصر)sina2000 نوشته است: بابت پاسخ ممنون ولی بازم نشد
یک توضیح بدم که
کد:
image_alpha=1
برای ابجکت آ اول برابر 0  هست و با تعقیر متقیر تبدیل به 1 میشه ابجکت آ و بی دایم در تماسند
و وقتی که ابجکت بی در برخورد با آ در صورتی که الفا برابر 1 بود باید حذف بشه و کد برای ابجکت بی هست و همینطور از هر کدام از ابجکتها چند تا در روم هست
تعقیر الفا برای هر کدام از ابجکتهای آ مختص خودش هست مثلا یک ابجکت آ ممکنه در روم الفاش برابر 1 بشه نه همه و هر کدوم از ابجکتهای آ بصورت جدا با یک ابجکت بی در برخورد دایمی هستند و فقط همون ابجکت بی باید حذف بشه نه همه
لطفا پاسخ بدید ممنونم

کد دومی که دادم دقیقاً همون چیزیه که میخوای.
مطمئنی کار نکرد !؟
پاسخ
#7
برخورد دایمی یعنی چی؟
برای این برخورد دایمی چه کدی نوشتی بفرست...
چجوری مشخص کردی که هر ابجکت آ به کدوم ابجکت بی مربوطه؟
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
بازی کلا از 2 ابجکت استفاده شده آ و بی
تو روم تعدادی ابجکت آ وجود داره مربع شکل 32 در 32 اندازه اسپرایت روی هر کدام از ابجکت های آ یک ابجکت بی وجود داره اندازه اسپرایت اون هم مثل قبلی تمام ابجکتها ثابت و بدون حرکت هستند به همین راحتی . حالا الفای بی روی 0.5 هست و الفای آ روی 0 هست فرض کنیم روی هر ابجکت آ کلیک میکنیم الفای اون ابجکت آ میشه 1
حالا سوال اصلی اینه وقتی الفای ابجکت آ برابر 1 شد اون ابجکت بی که باهاش در برخورد هست مثلا حذف شه
همین
پاسخ
#8
کد دومی که دادم دقیقاً همون چیزیه که میخوای.
مطمئنی کار نکرد !؟
نه اون اون یکی کد هم که میزارم روی ابجکت آ عمل میکنه جهت اطمینان مثلا بجای حذف گذاشتم vspeed = 3 بشه باز آ حرکت کرد در صورتی که من نظرم این بود که دستور روی بی اجرا بشه
بهرحال بازم ممنون
پاسخ
#9
این رو امتحان کن :

کد php:
if (other.image_alpha == 1) {
 
 instance_destroy();

پاسخ
 سپاس شده توسط sina2000
#10
(21/6/1396، 12:00 عصر)Milad_Hyper نوشته است: این رو امتحان کن :

کد php:
if (other.image_alpha == 1) {
 
 instance_destroy();



اقا میلاد ممنونم این کد اخری مشکلو حل کرد . واسه ابجکت بی تو ایونت برخورد گذاشتم
بابت زحمتش خیلی ممنون دستت درد نکنه
پاسخ
 سپاس شده توسط Milad_Hyper


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Smile (حل شد)مشکل در چک کردن برخورد ابجکت imaab 2 45 23/6/1397، 08:17 عصر
آخرین ارسال: MiladKaydi
  رندم ابجکت در پیانو yahyamjninja 4 183 3/6/1397، 10:11 صبح
آخرین ارسال: MiladKaydi
Tongue انتخا و حرکت ابجکت در روم با موس danialjahantigh 3 198 27/3/1397، 10:44 صبح
آخرین ارسال: TNT
  برخورد و باز خورد در گیم میکر full-city 4 329 9/8/1396، 07:25 عصر
آخرین ارسال: full-city
  Object follwing . برای 2 ابجکت جدا در روم sina2000 5 322 28/7/1396، 12:23 عصر
آخرین ارسال: ahmadreza59



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان