درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برخورددوگیم آبجکت
#1
سلام
من میخوام وقتی یک گیم ابجکتی به ابجکت دیگربرخوردکرد بعدازبرخوردمتوقف شده
وابجکتی که هم بهش ضربه زده شده حرکت کنه وبعدبایسته
خیلی نیازدارم ممنون میشم کمکم کنیدdepressed
پاسخ
#2
داداش کار سختی نیس
باید واسه هردو تا ابجکتت یه ایونت برخورد بزاری
توی اونی که اول حرکت میکنی ، توی ایونت برخوردش کد زیر بزار
Speed = 0
و واسه دومی سه تا ایونت باید بزاری ،
یه ایونت کریت ، یه آلارم ، یه برخورد
توی ایونت برخوردش کد زیر بزار
Speed =3
Alarm[0]=30
تو ایونت کریت کد زیر بزار
alarm [0]= 0
و توی توی ایونت آلارم کد زیر بزار
Speed = 0
این کار هارو دقیق انجام بده مشکلی بود مطرح کن
عبادت به زیادی نماز و روزه نیست ، همانا به زیاد اندیشیدن در کار خداست ... امام رضا (ع)
آموزش های درخواستی گیم میکر
پاسخ
 سپاس شده توسط jaja
#3
رویداد ها یا توابع دو بعدی رو باید برای دو بعدی و سه بعدی رو برای سه بعدی بکار بگیرید ویلا کار نمی کنه.
اینا واسه برخورد و ورود به محدوده هست :

OnTriggerEnter
OnTriggerEnter2D
--
OnCollisionEnter
OnCollisionEnter2D


مثال :
کد:
void OnCollisionEnter(Collision other) {
other.AddForce(this.transform.forward * 5000);
}
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط jaja
#4
(20/5/1395، 05:11 عصر)مسعوووود نوشته است: داداش کار سختی نیس
باید واسه هردو تا ابجکتت یه ایونت برخورد بزاری
توی اونی که اول حرکت میکنی ، توی ایونت برخوردش کد زیر بزار
Speed = 0
و واسه دومی سه تا ایونت باید بزاری ،
یه ایونت کریت ، یه آلارم ، یه برخورد
توی ایونت برخوردش کد زیر بزار
Speed =3
Alarm[0]=30
تو ایونت کریت کد زیر بزار
alarm [0]= 0
و توی توی ایونت آلارم کد زیر بزار
Speed = 0
این کار هارو دقیق انجام بده مشکلی بود مطرح کن




using UnityEngine;
using System.Collections;

public class RIGHTGHAP : MonoBehaviour {
public Animator handanimator;
bool shouldRotate;
private Vector3 direction;
private int speed=3;
//public static string gh;
//private string terrain;
// Use this for initialization


void Start () {
shouldRotate = false;
direction = new Vector3 (1, 0, 1);
}

// Update is called once per frame
void Update () {
if (shouldRotate && !StartGame.stopRotate) {
this.transform.Rotate (Random.Range (4, 10), Random.Range (10, 20), Random.Range (4, 10));
}
if (Input.GetMouseButtonDown (0)) {
handanimator.SetBool ("right", true);
shouldRotate = true;
this.GetComponent<Rigidbody> ().useGravity = true;
this.GetComponent<Rigidbody> ().AddForce (100, 100, 450);

}

}
}
من این کد روبرای اولی دادم خب



public class Ghvasat : MonoBehaviour {
private Vector3 direction;
private int speed=6;
bool shouldRotate;
public static bool stopRotate=false;




// Use this for initialization
void Start () {
shouldRotate = false;
int speed=0;
//direction =new Vector3(1,0,0);
}

// Update is called once per frame
void Update () {


}

void OnCollisionEnter(Collision collision)
{
stopRotate = true;
direction =new Vector3(10,1,20);
direction = Vector3.Reflect (direction, collision.contacts [0].normal);
اینوهم برای دومی
من هر collision که میزارم هیچ تغییری اعمال نمیشه بنظرتون کدوم قسمتش دقیقا چی بزارم؟
ممنون میشم کمکم کنید گیرکردم


واسه اولی انیمیشن گذاشتم که درست اجرامیشه ولی میخوام وقتی به ابجکت موردنظربرخورد کرد سرعتش کم بشه ونچرخه ودرآخربیاسته اتفاق نمی افته
دومی هم فقط درجا ازقبل اینکه برخوردصورت بگیره یکم جای خودش حرکت میکنه باپلی کردن بازی




(20/5/1395، 07:28 عصر)sajjad3011 نوشته است: رویداد ها یا توابع دو بعدی رو باید برای دو بعدی و سه بعدی رو برای سه بعدی بکار بگیرید ویلا کار نمی کنه.
اینا واسه برخورد و ورود به محدوده هست :

OnTriggerEnter
OnTriggerEnter2D
--
OnCollisionEnter
OnCollisionEnter2D


مثال :
کد:
void OnCollisionEnter(Collision other) {
other.AddForce(this.transform.forward * 5000);
}

یه سوال من واسه اولی کدانیمیشن دادم
حالا بخوام برخورد روبدم میشه داخل اسکریپت جدابنویسم وبهش الحاق کنم یاباید داخل همون اسکریپت باشه؟
پاسخ
#5
سوالت رو خوب نفهمیدم.
برای انیمیشن یک متغیر از نوع انیمیشن بگیر که پابلیک باشه. بعدش اسم انیمیشن دلخواه رو بده و پلی کن.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#6
(20/5/1395، 11:37 عصر)sajjad3011 نوشته است: سوالت رو خوب نفهمیدم.
برای انیمیشن یک متغیر از نوع انیمیشن بگیر که پابلیک باشه. بعدش اسم انیمیشن دلخواه رو بده و پلی کن.

نه من انیمیشن رودادم وکارمیکنه میگم من دوباره کدبرخوردم روهم که میخوام بنویسم داخل همین اسکریپت بنویسم یا جدابنویسم؟
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question نام آبجکت A.m 10 128 20/3/1397، 01:01 عصر
آخرین ارسال: aminblog76
Question کد: ایجاد گیم آبجکت در مختصات تصادفی داخل پنل ali.fefa8888 1 646 10/11/1394، 07:51 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
Question مشکل ایجاد شدن چند تایی آبجکت hamid948 1 532 25/9/1394، 07:25 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  چرخش گیم آبجکت به سوی کاراکتر aliheadari 2 943 28/6/1394، 01:42 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  بررسی حرکت یک آبجکت ravaei 2 974 12/6/1394، 04:36 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس