درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
بازی Magas McFly
#1
resim
 
Magas McFly
 
سلام. سایت GameJolt ماه پیش مسابقه‌ای برگزار کرد که موضوعش «5 Minutes to...» که معنای تحت اللفظی‌ش میشه «5 دقیقه مانده به...».
مدت زمان این مسابقه یک هفته بود و من فرصتش رو پیدا کردم که برای این مسابقه بازی بسازم و ارسال کنم.
 
مگس مک‌فلای یک کارآگاه معمولیه که برای پیدا کردن یک قاتل معروف به یک مهمانی در یک تالار دعوت میشه. متاسفانه قاتل از حضور مک‌فلای خبر داره و فرصت زیادی به مک‌فلای نمیده.
برای پیدا کردن قاتل فقط 5 دقیقه فرصت دارید. وگرنه بعد از این مدت، قاتل شما را پیدا میکنه و کشته میشید.
 
قبل از تمام شدن وقتتون از مهمونا در مورد قاتل سوال بپرسید، سرنخ ها را یادداشت کنید، چهره‌ی قاتل را پیدا کنید و در نهایت اونو بکشید!
 
بازی به شکلیه که هر بار که بازی رو شروع کنید، جای اتاق ها، جای مهمونا، شکل مهمونا، جای قاتل و شکل مهمونا تغییر میکنه. بنابراین نمیشه شکل قاتل رو حفظ کرد و هر بار پیداش کرد و کشتش. :)
 
در طول بازی این اجازه رو دارید که قاتل رو بدون هیچ اطلاعی حدس بزنید ولی بازی به شما فقط 5 تا تیر میده، پس باید تو حدستون دقت کنید.
اگر اشتباه حدس بزنید، با ورود به هر اتاق گاردها بهتون شلیک میکنن و هر چی بازی جلوتر میره، گارد ها هم عصبانی تر میشن.
 
هرچی سریعتر قاتل رو پیدا کنید بهتره؛ چون قاتل هر 1 ربع (منظور یک ربعِ ساعت بازیه) یک قربانی میگیره! بعد از اون باید جسد رو پیدا کنید. قاتل براتون یک نامه روی جسد میزاره که توش یکسری دستورات بهتون داده. اگر از دستورات پیروی نکنید قربانی بعد شما هستید!
 
 
 
تصاویر از محیط بازی:
 
resim
 
resim
 
resim
 
resim
 
 
 
بازی با انجین Game Maker Studio 2 ساخته شده.
گرافیک بازی با خود ایمیج ادیتور گیم میکر طراحی شده. (کاور بازی با Photoshop)
موزیک بازی با نرم افزار BoscaCeol ساخته شده.
ساند افکت و صداهای بازی هم با Sfxr درست شدن.
 
 
اگر در مورد روش ساخت هر فیچر از بازی سوالی داشتید، اگر تاپیک ایجاد کنید و فلان فیچر رو مثال بزنید، حتما جواب میدم.
 
 
 
لینک دانلود بازی:
Magas McFly on GameJolt
Magas McFly on ItchIo
 
دانلود از پیکوفایل: (این لینک رو آپدیت نخواهم کرد. اگر نسخه‌ی جدیدی ازش منتشر کنم حتما روی سایتای بالا لینک آپدیت میشه.)
[دانلود]
پاسخ
 سپاس شده توسط محمدمهدی علیجانی ، ProMember ، qwerty13 ، Hamid1225 ، MiladKaydi ، sina2000 ، ADEL ، ahmadreza59 ، m.babayi574
#2
بازی اتمسفر جالب و عالی ای داره
در زمینه ی گرافیکش که حرفی ندارم شما در زمینه ی 2d art برا indie game دیگه استادی
صداگذاری و موزیک هم کاملا مناسب بود
گیم پلی جالب و روونی هم داشت
فقط تنها مشکلی که میبینم بعد از چند دفعه بازی کردن ممکنه جذابیت اولیه رو از دست بده اگه در آینده میخوای روش وقت بذاری شاید بهتره مکالمات متنوع تر شه یا یسری
 feature دیگه هم به بازی اضافه کنی
هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
پاسخ
 سپاس شده توسط TNT ، qwerty13
#3
(13/2/1398، 07:53 عصر)محمدمهدی علیجانی نوشته است: بازی اتمسفر جالب و عالی ای داره
در زمینه ی گرافیکش که حرفی ندارم شما در زمینه ی 2d art برا indie game دیگه استادی
صداگذاری و موزیک هم کاملا مناسب بود
گیم پلی جالب و روونی هم داشت
فقط تنها مشکلی که میبینم بعد از چند دفعه بازی کردن ممکنه جذابیت اولیه رو از دست بده اگه در آینده میخوای روش وقت بذاری شاید بهتره مکالمات متنوع تر شه یا یسری
 feature دیگه هم به بازی اضافه کنی

ممنون. قبول دارم حرفتو. شاید باید بیشتر اتفاقات جدید بیافته. حتما تو بازیای بعدیم نظرتو تاثیر میدم. مرسی. D:
پاسخ
 سپاس شده توسط ProMember ، qwerty13 ، محمدمهدی علیجانی ، MiladKaydi
#4
ببخشید یه سوال دارم :
این دایره ای که میاد دور ادما و باقی فضا تاریک میشه ، چطوری ساخته شده ؟ اگه مشکلی نداره یه توضیح در موردش بدید ، استفاده کنیم .
پاسخ
 سپاس شده توسط TNT
#5
(14/2/1398، 06:45 عصر)ProMember نوشته است: ببخشید یه سوال دارم :
این دایره ای که میاد دور ادما و باقی فضا تاریک میشه ، چطوری ساخته شده ؟ اگه مشکلی نداره یه توضیح در موردش بدید ، استفاده کنیم .
 
بعضی از فیچرای بازی جوری درست شدن که صرفا کار راه اندازن. روشی که میگم مطمئننا بهترین روش برای اینکار نیست. بهترین روش استفاده از Shader گیم میکره.
 
این روش جوریه که فقط میتونی یکدونه اسپاتلایت یا نور داشته باشی. بخاطر اینکه اهمیتی نمیده که جای دیگه ای نور هست یا نه. (شیدر بهترین روش برای رسیدن به این نتیجه‌س)
 
با این روش، ما میایم تعداد زیادی دایره روی صفحه draw میکنم و میایم فاصله ی این دایره ها رو کم کم زیاد میکنیم.
برای زیاد کردن فاصله ها از for استفاده میکنیم.
 
مثلا:
 
[Draw event]
نقل قول:
for (var c=0; c<100; c++;) {
draw_circle_colour(mouse_x, mouse_y, 50, c_black, c_black, true);
}
 
تو کد بالا ما میایم و از for استفاده میکنم و 100 تا دایره، به مختصات موس، روی هم و به شعاع 50 و به رنگ مشکی درست میکنیم.
حواسمون هم هست که تو آرگیومنت آخر (outline) رو حتما true قرار بدیم که دایره‌مون پر نشه.
 
حالت بالا نتیجه ای که ما میخوایم رو نمیده بنابراین باید تغییرات ایجاد کنیم.
 
[Draw event]
نقل قول:
for (var c=0; c<100; c++;) {
draw_circle_colour(mouse_x, mouse_y, 50+©, c_black, c_black, true);
}
 
تغییری که دادیم این بود که اومدیم و به شعاع دایره، c رو که متغیر for مونه اضافه کردیم.
ینی که وقتی for داره دایره اول رو draw میکنه، c برابر صفره! بنابراین شعاع همون 50 ـه.
دفعه ی دوم c برابر 2 ـه و شعاعمون برابر 50+1 ـه. ینی 51 ـه. و به همین ترتیب تا 100.
 
لازمه بگم که چون این روش، روش درستی نیست، باید دستی تنظیم کنی که یک وقت گوشه های صفحه خالی از دایره ی سیاه نمونه.
پاسخ
 سپاس شده توسط ProMember ، qwerty13 ، MiladKaydi ، ahmadreza59
#6
سلام
بازی جالبی هست هرچند وقت نکردم زیاد بازی کنم
کار خوبیه و موفق باشی

(&)


پاسخ
 سپاس شده توسط TNT
#7
واو...  ، این عالیه ! گرافیکش هم بی نظیره ، دارم بهت ایمان می یارم که میگی بازیسازی تک نفرم میشه.
ولی معلومه خانواده خوبی داریا .. حمایت میشی این خوبه .
ماکه اگه دوساعت بیشتر پشت سیستم بشینیم یه چیزی طرفمون پرتاب میشه. wink
پاسخ
 سپاس شده توسط MiladKaydi




کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان