درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد آرایه (لیست) در گیم میکر
#11
ببین global ربطی به این موضوع نداره ولی بذاری هم فرقی نداره.
global رو برای تعریف متغیرهای سراسری استفاده می کنیم(متغیرهای سراسری متغیرهایی هستند که از هرجای اسکریپت میتونیم به مقدار اونها در حافظه اشاره و دسترسی داشته باشیم)
تغیرهای عادی و بدون global هم می تونید استفاده کنید.
حالا روشتون رو نمی دونم چه روشی هست. فقط می دونم هر چی هست اگه فکر کنی میسازیش. خیلی خیلی سادست.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#12
حالا برای ساخت یک دیتا لیست بهتره از کدوم روش استفاده بشه؟
array or ds_list
پاسخ
#13
هر کدوم کارتو راه میندازه.سخت نگیر. بذار زندگی بگذرهteeth
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط King of Power
#14
خب آیا مثل ds_list عناوینی مانند Find ,add ,.. داره؟
فکر نکنما..!
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#15
خیلی ممنون بابت تاپیک ببخشید یه سوال میشه بگید اینا به چه دردی میخوره؟!؟
ممنون
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#16
کمک به بکارگیری در مورد استفاده از بهره برداری روشهایی برای ایجاد و ساخت موضوعاتی که بتوان در آن آرایه ساختc;,g
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#17
به درد خیلی چیزا .
مثلا وقتی میخوای مقادیر زیادی رو تولید کنی نمی تونیم هی اسم متغیر رو ایجاد کنیم. پس باید از آرایه استفاده کنیم.
بقیه توابع رو search کنید چون من فقط موردی هرچیز یاد می گیرم می ذارم اینجا teeth
یکی دیگه از کاربردهای آرایه ساخت جدولی از اسپرایت های random بدون تکرار هست که قبلا یادش دادم تو بخش مقالات گیم میکرteeth
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط aminj73
#18
(3/10/1393، 01:41 صبح)sajjad3011 نوشته است: به درد خیلی چیزا .
مثلا وقتی میخوای مقادیر زیادی رو تولید کنی نمی تونیم هی اسم متغیر رو ایجاد کنیم. پس باید از آرایه استفاده کنیم.
بقیه توابع رو search کنید چون من فقط موردی هرچیز یاد می گیرم می ذارم اینجا teeth
یکی دیگه از کاربردهای آرایه ساخت جدولی از اسپرایت های random بدون تکرار هست که قبلا یادش دادم تو بخش مقالات گیم میکرteeth

درسته این تایپیک ماله یه سه چهار سال پیشه ولی چنتا چیز توش اشتباه نوشته شده بود و من می خوام اصلاحشون کنم، چون هنوز هم توی سرچ گوگل رتبه داره.
یک اینکه آرایه و لیست درسته هر کدوم برای ذخیره اطلاعات هستند، اما هیچ وقت و به هیچ وجه نمی شه گفت این دو تا یکی هستند. list ماله ساختار داده هست که کاملا یک بعدی و فقط از سطر تشکیل شده و توابعی زیادی داره که اصلا توی آرایه ها هیچ کدوم موجود نیستند، برای استفاده از لیست هم باید از توابع گروه ds_list استفاده کرد. این رو هم بگم که ساختار داده در گیم میکر فقط list نیست، بلکه map, grid, و... در اون وجود دارند که هر کدوم ماله کار خاصی هستند. 
اما آرایه ها کلا از بخش ساختار داده از نظر یویو گیمز جدا هستند و از توابع بسیار محدودی برخوردارند، یعنی هم 1بعدی و 1بعدی با هم تقریبا 3 تا تابع دارند. لیست می تونه کار آرایه یک بعدی رو انجام بده اما آرایه یک بعدی نمی تونه همه کار های لیست رو انجام بده.
یک منو فروشگاه رو در نظر بگیرید که فقط اسم جنس رو می نویسه که می تونید هر لحظه به اون چیزی اضافه، جایگزینی و یا کم کنید. دنبال چیزی بگردید و...، این list ِ . اما کسی که بخواد با آرایه این کار رو انجام بده دیوونس، مگه چرا لغمه رو بچرخونیم؟، آرایه یک بعدی اصلا 1 تابع داره که ماله به دست آورده طول آرایس. اگه هم میخوایند سطر و ستون داشته باشید نرید سراغ آرایه 2 بعدی ها!! برید سر وقت ساختار داده grid که اون هم خیلی خفنه. اما خوب یک کار ساده که می خوایند چنتا اسم آبجکت یا مقدار رو نگه دارید و زیاد کاریش ندارید آرایه رو می پیشنهادم
پاسخ
 سپاس شده توسط NorthEmpire


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ایجاد شاپ یا بازار full-city 3 248 16/5/1396، 12:37 صبح
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  آموزش ایجاد یک روم با پس زمینه ی متغیر لحظه ای Majid1889 3 2,026 5/12/1393، 05:44 عصر
آخرین ارسال: ali.fefa8888
  ایجاد دود در گیم میکر استادیو sajjad3011 5 2,684 2/12/1393، 05:02 عصر
آخرین ارسال: ali.fefa8888
  ایجاد ابر با استفاده از پارتیکل/make cloud particle game maker studio sajjad3011 0 1,643 20/4/1393، 03:24 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  ایجاد یک تایمر ساده در گیم میکر sajjad3011 0 1,970 1/6/1392، 10:27 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس