درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 2 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ایجاد آرایه (لیست) در گیم میکر
#1
کد php:
list = ds_list_create();
ds_list_add(list, val1 [, val2, ... val15]);
ds_list_add(list, 45);
ds_list_add(list, 87);
.

توی گیم میکر فکر کنم آرایه همون لیست هست.
ds هم یعنی data structure یا ساختمون داده
در حقیقت ما ساختار داده ای به صورت لیست باید ایجاد کنیم.
و داده ها رو یا یک ضرب یا کلی وارد لیست کنیم.
توابع دیگر کار با لیست اینجاست :
http://docs.yoyogames.com/source/dadiosp...index.html

یه مثال می زنم حالیتون بشه :
کد php:
list = ds_list_create();
ds_list_add(list, 45,274,20);
val ds_list_find_value(list, 1);
show_message(string(val)); 
این کد لیست یا آرایه ای به نام list ایجاد می کنه و اعداد 45 و 247 و 20 رو میریزه توی خونه های 0 و 1 و 2 (سلول اول آرایه یا لیست با صفر شروع میشه همیشه)
بعدش با دستور
کد:
val = ds_list_find_value(list, 1);
از لیست list خونه ی 1 رو خوندیم و نمایش دادیم که میشه 247
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط Amirns ، aminj73 ، tirnam ، TakOn1 ، HADIp
#2
لیست و ارایه یکیه what ساختمان داده با ارایه ها فرق دارن ... ارایه ها در دوبخش یک بعدی و دو بعدی هستند
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#3
در C و C pus plus ما لیست پیوندی داریم ولی اینجا فکر نکنم اشاره گر داشته باشیم . اگه هم داشته باشیم من کاری ندارم.
یه جستجو زدم راجع به آرایه دیدم هرچی میاره همش ایجاد لیست هست. لیستی که اشاره گر و node و گره و این حرف ها توش توضیح داده نشده.
پس نظر شخصیم اینه که گیم میکر استادیو مستر کالکشن از مفهوم لیست به عنوان آرایه بهره می بره.
--
پس زیاد مهم نیست گیم میکر از چه اسم هایی استفاده می کنه. مهم اینه که ما یک 1D array ساختیم( D به معنی dimension : بعد هست و 1D یعنی آرایه ی یک بعدی) که البته در مورد ساخت آرایه های یک بعدی یا دو بعدی و ... توی yoyo مطلب هست.
--
ولی ما با لیست به عنوان همون آرایه استفاده می کنیم.
--
دلیل این هم که اسم تاپیک رو گذاشتم "ایجاد آرایه" واسه این بود که وقتی یه کاربر عادی و مبتدی سرچ می کنه ممکنه فقط نیاز به چیزی داشته باشه که مشکلش رفع بشه و این دقیقا همون مفهوم آرایه رو می رسونه و با توجه به تمام شرایطی که ما توش زندگی می کنیم سعی کردم این اسم رو برای این تاپیک بذارم تا صرفا اون نیاز اولیه ی تمام مخاطلبان عادی و متوسط و گاها حرفه ای حل بشه و بتونن با همین مفهوم چیزی رو که میخوان طراحی و پیاده سازی کنند.
--
انشاءا... موفق باشید دوستانsmiley
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#4
دوست من بهتره نظریاتت رو جایی منتشر نکنی ارایه در گیم میکر مستر کالکشن
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#5
دمتگرم. درود به شرفت
ولی فایلی که دادی رو من باز نکردم و نمی دونم چی بود.
اما به خاطر ایراد گرفتن ازت تشکر می کنم.
اینم راه دیگه از توی help خود گیم میکر استادیو گرفتم:
مثال : تعریف آرایه یک بعدی.

کد php:
array[0]="ali"
array[5]="reza"
array[4]="hasan" 

کد بالا یه آرایه یک بعدی به اسم array ایجاد می کنه که 3خونه با اندیس های 0و4و5 داره(می تونستیم به ترتیب اندیس بدیم دلخواه بود)
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#6
فرمت فایل xps بود که معمولا ویندوز سون این فرمت رو شناسایی میکنه<think>
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#7
اینم یه مثال دیگه هم واسه دو بعدی و هم واسه سه بعدی :
کد php:
array[0]="ali"
array[5]="reza"
array[4]="hasan" 
array2[1,1]="sib"
array2[1,2]="golabi"
array2[2,1]="gilas"
array2[2,2]="porteghal"

show_message(array2[2,1])
show_message(array2[5]) 

من اون xps رو نگرفتم ولی باز ممنون.اونم یه روش بود اینم یه روش. بعضی وقتا منم اشتباه می کنم ولی هدفم یاد دادنه باور کنید دوستان زیادی سوال می پرسن. امیدوارم ناراحت نشید و منم عذر می خوام از همه ی کسانی که انتقاد منصفانه دارنwink
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط b.student
#8
سلام!
یه مشکل دارم!
شما توی کد های خودتون یک چیز مشخص رو نمایش میدین! درسته؟
من اگه بخوام بزرگ ترین آرایه ذخیره شده رو نشون بدم باید دقیقا چیکار کنم؟
ممنون میشم پاسخ بدین!
امضا:

STICK-MAN

رسیدن به هدف مساوی است با یک درصد نبوغ و نود و نه درصد عرق ریختن. (توماس ادیسون)

_____________

به نظرم یه گرافیک فوق العاده میتونه بازی هایی با برنامه نویسی های تکراری که بقیه همیشه دارن مثل اون میسازن رو خیلی زیبا تر کنه smiley
پاسخ
#9
یه حلقه تکرار بذار از ابتدا تا انتهای آرای رو چک کن و هر بار مقدار رو با متغیر big یا یه متغیر دلخواه مقایسه کن اگه بزرگتر بود مقدار رو بریز توی big
طول آرایه رو هم با توابع مربوط بیاب.
کمی بسرچید تنبلی نکنید . اگه من همیشه کد بذارم مجبورم همش وظایف دیگران رو انجام بدم.
سوالی بود پ.خ کنید.
هر چند گیم میکر کار نمی کنم ولی واسه این جواب می دم که دوستان تازه کار زده نشنwink
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط HADIp
#10
نقل قول: یه حلقه تکرار بذار از ابتدا تا انتهای آرای رو چک کن و هر بار مقدار رو با متغیر big یا یه متغیر دلخواه مقایسه کن اگه بزرگتر بود مقدار رو بریز توی big
طول آرایه رو هم با توابع مربوط بیاب.
کمی بسرچید تنبلی نکنید . اگه من همیشه کد بذارم مجبورم همش وظایف دیگران رو انجام بدم.
سوالی بود پ.خ کنید.
هر چند گیم میکر کار نمی کنم ولی واسه این جواب می دم که دوستان تازه کار زده نشنwinking
ممنون! پاسختون کامل کامل بود!
اگه بخوام بزرگترین رو توی یک متغییر به نام بیگ ذخیره کنم احتمالا باید بیگ global باشه دیگه؟ نه؟
امضا:

STICK-MAN

رسیدن به هدف مساوی است با یک درصد نبوغ و نود و نه درصد عرق ریختن. (توماس ادیسون)

_____________

به نظرم یه گرافیک فوق العاده میتونه بازی هایی با برنامه نویسی های تکراری که بقیه همیشه دارن مثل اون میسازن رو خیلی زیبا تر کنه smiley
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ایجاد شاپ یا بازار full-city 3 240 16/5/1396، 12:37 صبح
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  آموزش ایجاد یک روم با پس زمینه ی متغیر لحظه ای Majid1889 3 2,005 5/12/1393، 05:44 عصر
آخرین ارسال: ali.fefa8888
  ایجاد دود در گیم میکر استادیو sajjad3011 5 2,663 2/12/1393، 05:02 عصر
آخرین ارسال: ali.fefa8888
  ایجاد ابر با استفاده از پارتیکل/make cloud particle game maker studio sajjad3011 0 1,633 20/4/1393، 03:24 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  ایجاد یک تایمر ساده در گیم میکر sajjad3011 0 1,943 1/6/1392، 10:27 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس