درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

نظرسنجی: آموزش چطوره ؟
عالی
خیلی خوب
خوب
متوسط
ضعیف
[نمایش نتایج]
 
توضیح: این یک نظرسنجی عمومی‌است. کاربران می‌توانند گزینه‌ی انتخابی شما را مشاهده کنند.
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اموزش ساخت هوش مصنوعی در یونیتی قسمت 2
#11
طبق پیشنهاد یکی از دوستان دیگه فقط الگوریتمو میگم و کد رو شرح نمیدم . واسه ی تیر اندازی در قسمت آخری که دشمن بازیکن رو میبینه باید بگید یه اسکریپت هم فعال شه . بعد یه اسکریپت با همون اسمی که گفتین بسازین و یه کد تیر زدن توش بذارید . کد تیر زدن هم به این صورته که مثلا اگه رگبار باشه بعد از هر وقفه ی زمانی مثلا 0.25 ثانیه یه ray ایجاد میشه که از موقعیت بازیکن به سمت جلو هست و فاصله ی اون هم متناسب با برد اسلحه تنظیم میشه .

یه سری کارای دیگه هم هست مثل کم شدن جون بازیکن که بعدا توضیح میدم .
پاسخ
 سپاس شده توسط محمدمهدی علیجانی ، moien1
#12
یه سوال :
کد:
direction = player.transform.position - transform.position;
چکار میکنه ؟
فاصله بدست میاره ؟
پاسخ
#13
ببخشید ندیدم جواب دادید .

بله فاصله رو بدست میاره که بر حسب مثبت و منفی بودن ارقام جهت پلیر نسبت به دشمن هم سنجیده میشه .
پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#14
دو تا سوال کوچولو دیگه:

1_ چرا player از نوع Transform قرار ندادی ؟؟

2_ چرا از تابع Distance برای مقداردهی به متغیر direction استفاده نکردی ؟ اگه استفاده میکردی چی میشد ؟
پاسخ
#15
1 - سلیقه ایه .

2 - اونوقت دیگه کامپیوتر واسه تشخیص جهت دچار مشکل میشد .
پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#16
سوال :
چطوری با تفریق دو موقعیت ، جهت بدست میاد و این فرمول از کجا اومده و direction رو خوب تعریف کنید:
کد php:
direction player.transform.position transform.position
مگه از تفاضل دو نقطه قرار نیست فاصله ی بینشون بدست بیاد ؟
ضمنا اصلا تفریق به چه صورت انجام میشه که عدد منفی نمیاره ؟
آیا این کد رو کامل خودتون نوشتید یا از جایی الهام گرفتید؟ اگه میشه منبع رو ذکر بفرمایید جهت مطالعه ی بیشتر . با سپاس فراوان.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#17
کد کاملا مال خودمه . جهت هم فقط از تفریق بدست نمیاد دستور شرطی Vector3.Angle هم نقش داره .
پاسخ
 سپاس شده توسط golin1388
#18
بسیار عالی بود دوست عزیز خسته نباشی
ممنون
پاسخ
#19
چرا تایپک های قدیمی با پست هایی که فقط توش سپاس گذاری هست میاد بالا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟surprised
ُُُTNT گفته که:
روش پرسیدن سوال:
- به سوالتون عکس اضافه کنید.
- سعی کنید مثال بزنید.
مثلا نگید:
میخوام کاری کنم با فشار دادن دکمه آبجکتم یک آبجکت دیگه تولید کنه!
بجاش بگید:
میخوام کاری کنم وقتی بازیکن دکمه ی اسپیس رو زد کاراکترم تیر بزنه.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش ساخت صفحه لودینگ در یونیتی jelveh 0 289 20/3/1396، 09:13 صبح
آخرین ارسال: jelveh
  هوش مصنوعی حیوان 12222221 0 325 23/5/1395، 11:08 صبح
آخرین ارسال: 12222221
  اموزش فیزیک یونیتی armin 11 4,997 12/5/1395، 09:46 صبح
آخرین ارسال: rjm7979
  ساخت بازی با یونیتی برای اندروید masoodgiryaii 7 904 26/4/1395، 06:06 عصر
آخرین ارسال: sepehr1234
  دانلود یونیتی برای ساخت بازی اندروید mrstar 2 765 10/4/1395، 03:09 عصر
آخرین ارسال: jelveh



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس