درود مهمان گرامی! ثبت نام

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اسکریپت حرکت کاراکتر کنترلر
#31
بابا مشکل از تو یه نکنه ایم کد رو دادری به plane یا همون زمین؟
ببا یه پروژه جدید بساز
فقط یه مربع بساز به عنوان زمین
یدونه دایره بساز به عنوان پلیر بد کد رو بده به دایره
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#32
باید بازم امتحان کنم دیگه.ببینم چی میشه',}
پاسخ
#33
shakala جون مرسی. مشکل من حل شد.
---
من باید اون اسکریپت رو توی تابع update بذارم.
ضمنا باید متغیرهای speed و jumpSpeed و gravity که به ترتیب سرعت حرکت،سرعت پرش،و مقدار جاذبه رو معرفی می کنن تعریف می کردم. که این اطلاعات رو من نداشتم و کسی هم بهش اشاره نکرد.
---
به هر حال کل اسکریپتی که من ساختم اینطوری شد:
کد php:
#pragma strict


function Start () {

}
private var 
moveDirection Vector3 Vector3.zero;
function 
Update () {
   
 var 
speed=5;
 var 
jumpSpeed=5;
 var 
gravity=5;
        var 
controller CharacterController GetComponent(CharacterController);
        if (
controller.isGrounded) {
            
// We are grounded, so recalculate
            // move direction directly from axes
            
moveDirection Vector3(Input.GetAxis("Horizontal"), 0,
                                    
Input.GetAxis("Vertical"));
            
moveDirection transform.TransformDirection(moveDirection);
            
moveDirection *= speed;
            
            if (
Input.GetButton ("Jump")) {
                
moveDirection.jumpSpeed;
            }
        }
        
// Apply gravity
        
moveDirection.-= gravity Time.deltaTime;
        
        
// Move the controller
        
controller.Move(moveDirection Time.deltaTime);
    


سرعت حرکت و پرش و جاذبه هر سه تا رو دلخواه دادم 5 teeth
---
فعلا دوربین حرکت نمی کنه و فقط مکعب حرکت می کنه.
--
سپس save کردم سپس اسکریپت رو کشیدم روی مکعب.
بعدش گیر داد گفت وی اسکریپت کدی هست که میخواد از character controller استفاه کنه در حالی که این کامپوننت رو به cube نسبت ندادید.
منم رفتم ابتدا cube رو از hierarchy انتخاب کردم بعدش از منوی component گزینه ی physics و سپس character controller رو انتخاب کردم. توی inspector اضافه شد بعدش اجرا کردم پروژه رو دیدم بازم نمی پره. رفتم توی inspector دیدم Character controller حذف شده. دوباره از همون روش اضافه کردم.
ظاهرا این یک باگ کوچیک هست توی یونیتی که وقتی کامپوننتی رو اضافه می کنیم یونیتی حذفش می کنه. شایدم این نقصی هست که یونیتی نصب شده روی سیستم من داره.
بعه هر حال از این به بعد باید توجه کنم وقتی یک کاموننت رو اضاف می کنم همون لحظه run بگیرم و سریع یه نیگاهی به inspector بندازم ببینم حذف شده یا نه.اگه حذف شده باشه باید دوباره ایجادش کنم teeth
بازم ممنون از همه خصوصا shakala teeth
پاسخ
#34
نه دوست عزیز
بین تو وقتی بازی رو اجرا کنی اون ارورو هم بده ولی باز هم یونیتی میره رو حالت تست(اگه پلی رو بزنی)
تو حالت تست هم هر کاری کنی بعد این که دوباره روی دکمه پلی کلید کنی برمیگرده به حالت اول و همه چیز پاک میشه
در مورد اون update اینجور چیز ها هم فکر کردم خودت میدونی
و
در مورد امضاsadالان میگن این مجید به همه چیز گیر میدهlol)

نقل قول: امضا :
وقتی بلد نیستی نگو بلدم.وقتی بلد نیستی بپرس.هم تحقیق کن هم تست کن هم بپرس.
رمز موفقیت : توکل+ریسک پذیری+وحدت+تلاش+صبر+استقامت+توسل+تحقیق+پرسیدن+یاددادن
winking
به نظر من رمز موفقیت اینه:
توکل+تلاش + تلاش + تلاش +تلاش+دستشویی رفتن+ تلاش +تلاش +استقامت+نظر سنجی+تلاش +خواب
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question تغییر سرعت حرکت گیم آبجکت start777 2 35 26/1/1398، 10:40 صبح
آخرین ارسال: aminblog76
Lightbulb مشکل قرمز نشدن panel مرگ کاراکتر Hamed_8 8 198 14/8/1397، 11:16 صبح
آخرین ارسال: Shine Studio
NewText مشکل در حرکت نکردن اسپرایت با انمیشن mohammadchi 3 119 9/7/1397، 06:41 عصر
آخرین ارسال: Clever Wise
  حرکت یک گیم ابچکت به یک سمت fahimi 2 111 27/5/1397، 12:28 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  مشکل در حرکت موس در حالت اجرای بازی در یونیتی saeid4x 1 255 20/5/1396، 01:15 عصر
آخرین ارسال: mamali me



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان