درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
استفاده از چند دشمن با ساختاری یکسان
#1
Question 
سلام دوستان

من یه آبجکت دشمن دارم که خودش از دو بخش تشکیل شده (یه آبجکت بدن و یه آبجکت اسلحه). به آبجکت اسلحه گفتم که همیشه وصل باشه به بدن دشمن و همه چیز روبراهه... حالا اگر بخوام از همین جنس دشمن چنتا توی روم استفاده کنم باید چیکار کنم ؟؟ (اسلحه باید به بدن هر دشمن بچسبه، در حالت عادی تمام اسلحه ها به اولین دشمن ایجاد شده در روم وصل میشن). فکر می کنم باید از id استفاده کنم ولی نمیدونم چجوری، کسی میتونه کمک کنه ؟؟
پاسخ
#2
سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی
چی بگم
----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
#3
(18/11/1396، 12:53 صبح)ahmadreza59 نوشته است: سلام
اول کد مربوط به اسلحه رو حذف کن نیازی به اون نیست
بعد
تو ابجکت دشمن ایونت cereate کد زیر

My_b = instance_create(x, y, obj_name);

تو ایونت step  کد زیر

with(My_b)
{
    x = other.x;
    y = other.y;
}

بعد در ایونت destroy  کد زیر رو بذار

with(My_b)
{
instance_destroy()
}

_----------------------------
توجه کن متقیر My_b انتخابی هست میتونی هر اسمی که خودت میخای واسش بذاری
مثلا my_gun  یا هر چیزی

داداش احمد رضا کد شما کاملا درسته ولی ممکنه برای کار من مناسب نباشه چون شما گفتی کدهای مربوط به اسلحه رو حذف کنم در حالی که من برای اسلحه هم یه سری کد نوشتم. اما برسی می کنم و اطلاع میدم و اگر سوالی بود همینجا مطرح میکنم. یک دنیا ممنون دوست خوب و مهربونم
پاسخ
#4
عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y
چی بگم
----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
#5
(18/11/1396، 07:00 صبح)ahmadreza59 نوشته است: عزیزم منظور تمام کدها نیست . منظور فقط اون کدی که دادی واسه اینکه رو دشمن بمونه هست x y

سلام دوستم، لطفا یه نگاه به این سورس بنداز، سوال رو داخل سورس گذاشتم :

http://s9.picofile.com/d/8318798034/ecd9...Tank_1.gmk
پاسخ
#6
سلام
چرا تو سورس اسم متقیرها رو شبیه اسم ابجکت ها میذاری
بهتره همیشه اول اسم اسپرایت و ابجکت ها رو به این شکل بذاری . این خیلی مهمه که تو کدها مشخص بشه ابجکت هست یا اسپرایت یا متقیر
spr_enemy
obj_enemy
enemy
ببین الان راحت مشخصه که کدوم ابجکت هست و کدوم اسپرایت و همینطور متقیر
من سورسو کمی درست کردم ولی حوصله نکردم تمام اسمها و متقیر ها رو اصلاح کنم . بهرحال مشکل فکر کنم حل شده ولی خودت برو همه رو اصلاح کن و از نو بساز
اینم لینک
http://s8.picofile.com/file/8318852876/Tank_2.rar.html
چی بگم
----------------------------------------------
خدایا شکرت

پاسخ
 سپاس شده توسط mehdiyg


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Question در نظر نگرفتن نزدیک ترین دشمن پشت دیوار (هوش مصنوعی) mehdiyg 3 182 25/11/1396، 12:28 عصر
آخرین ارسال: ahmadreza59
  ساخت دید برای دشمن sina2000 8 271 10/8/1396، 10:33 عصر
آخرین ارسال: sina2000
  شلیک به نزدیکترین دشمن . اینور دیوار sina2000 4 257 18/4/1396، 07:50 صبح
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  استفاده از قدرمطلق ladyship 3 323 21/2/1396، 01:04 صبح
آخرین ارسال: Milad_Hyper
  مسیر حرکت تیر دشمن مستقیم sina2000 8 637 7/12/1395، 01:27 صبح
آخرین ارسال: sina2000



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس