درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش گیم میکر واسه کسی که بازی نساخته
#1
این PDF رو خودم ساختم.
حتما کسانی دانلود کنن که اولین بازیشون رو میخوان با گیم میکر بسازن
تشکر یادتون نرهx(


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   gameMaker_sajjad3011.zip (اندازه: 1.96 MB / تعداد دفعات دریافت: 845)
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط wolfing ، Milad_Hyper ، bagher2g ، Majid ، mzr ، mohammadrezaamini ، aminblog76 ، qwerty13 ، REZA78 ، sheikhoo ، 7876 ، mehdi_htc ، King of Power ، Team6 ، Microsoft2 ، spark ، Shervin Akh ، yasa ، arix ، matin710 ، m.babayi574 ، amir719 ، hgv1380 ، gamevar ، moien1 ، sepehrk ، meysam0501 ، GM1998.Factory ، رهام ، pars_mh ، tmnttnmt ، mahdiaaabbb ، YASIN GIME ، علی تاتار
#2
ممنون
اگه به صورت مستقیم مقاله رو میذاشتی بهتر بود. teeth
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#3
چاکرم داش! ولی مستقیم یعنی چی؟ اگه منظورتون اینه که روی host های mediafire آپ کنم یه پ.خ بزن . چون احتمال دادم چیز خوبیه بهتره روی همین هاست بذارمش
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط Majid ، King of Power ، moien1
#4
خوب بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#5
یه چیزی بگم ناراحت نمیشید آقا سجاد؟
خدایی خیلی به گیم میکر توهین کردی همش گفتی چرت و پرتx(
متنفرم از این که هر کی میاد فقط با تحویل دادن یه مشت چرندیات بقیه رو گیج می کنه,l'
فلانی می گه گیم میکر خوبه یکی میگه کانسراکت خوبه یکی میگه fbs creator یکی می گه آنریل انجین 4 بابا مردیم بلاخره کدوم خوبه؟
من که رفتم سراغ یونیتی راه باز جاده دراز یا خراب می کنم یا موفق میشمsad
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#6
سلام
مرسی ممنون مثل همیشه عالی
Error 404
Pleas Try Later
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#7
شما با کرای انجین یک بازی بساز بعدش بذار توی انجمن ما نظر بدیم راجع به بازیت.همشون خوبن.منتها به شرط داشتن دانش و ابزارهای لازم.
در حال حاضر هم بیشترین آمار از آن یونیتی و آنریل هست.توی سه بعدی سازی هم مشکل اصلی ریگ(rig) هست.توی دو بعدی ریگ کاری نداره.مشکل بعدی هوش مصنوعی و ریگ هست که هم توی دو بعدی مطرح هست هم سه بعدی.اینا رو بلد باشید تازه کار می افته رو غلتک
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط moien1
#8
واقعا خوب بودن ولی از واژهی چرت و پرت زیاد استفاده شده بود lol
بزرگترین سودی که بازیسازی برا من داشته این بوده که تونستم یه بازی برا پسر داییم بسازم تا هر وقت اومد خونمون با هاش بازی کنه و رو اعصاب من راه نره lol lol
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011 ، Black wolf
#9
عالیه.مرسی دادا
پاسخ
 سپاس شده توسط sajjad3011
#10
گفتم اینجا ادامه بدم تا تاپیک ها درهم نشه.
ساخت بازی پلتفرم با گیم میکر (قسمت چهارم)
نویسنده: ناصر میرزایی
امیدوارم با مطالبی که در بخش های قبل بازی فرا گرفتید بازی های جالبی بسازید. اما هنوز هم می توان بازی را جالب تر کرد و توانایی های بیشتری به بازیکن اضافه کرد.
در این بخش امکان راه رفتن بر روی سطوح شیب دار، بالا و پایین رفتن از نردبان، و همچنین استفاده از نماها در گیم میکر را فرا خواهید گرفت.
امیدوارم با مطالبی که در بخش های قبل بازی فرا گرفتید بازی های جالبی بسازید. اما هنوز هم می توان بازی را جالب تر کرد و توانایی های بیشتری به بازیکن اضافه کرد.
در این بخش امکان راه رفتن بر روی سطوح شیب دار، بالا و پایین رفتن از نردبان، و همچنین استفاده از نماها در گیم میکر را فرا خواهید گرفت.
سطوح شیب دار
در این بخش می خواهم حرکت بر روی سطح شیب دار را به شما آموزش بدهم.
اول از همه نیاز به سپرایت سطح شیب دار داریم. در قسمت دوم یاد گرفتید که برای آبجکت سپرایتی ساده قرار دهید و از کاشی کاری برای ظاهر بازی استفاده نمایید. در اینجا نیز ابتدا 4 سپرایت زیر را برای آبجکت های سطح شیب دار در بازی ایجاد کنید:
resim
سپس آبجکتی به نام obj_Ramp بسازید، اما برای آن سپرایتی انتخاب نکنید. در گوشه سمت چپ پنجره ی آبجکت، گزینه ی Parent این آبجکت را obj_Block قرار دهید. با این کار تمامی متغیرها و رفتارهای آبجکت بلوک را به ارث می برد. برای مثال تمامی رویدادهایی که در آبجکت بلوک وجود دارد در این آبجکت هم اجرا خواهد شد. البته در حال حاضر آبجکت بلوک رویدادی ندارد. اما در آبجکت obj_Player رویداد برخورد با obj_Block وجود دارد؛ پس بازیکن در برخورد با obj_Ramp اگر رویداد برخورد با آن را نداشته باشد رویداد برخورد با obj_Block اجرا می شود.
البته این تنها استفاده ی ما از ارث بری نیست. خود آبجکت obj_Ramp هم قرار است Parent آبجکت های دیگری که سپرایت آن ها را در بالا دیدید بشود.
ابتدا چهار آبجکت با سپرایت هایی که در بالا دیدید بسازید. این ها همان سطوح شیب دار بازیمان هستند که نیاز به کدنویسی برای هرکدام می باشد. اما می توانید تنها برای آبجکت obj_Ramp کدنویسی کنید و این آبجکت ها رفتارشان را از آن ارث ببرند. پس والد هرکدامشان را obj_Ramp قرار دهید.
توجه نمایید که obj_Ramp از obj_Block ارث می برد و چهار آبجکت جدید از obj_Ramp، پس رفتارهای obj_Block به این چهار آبجکت نیز ارث می رسد!
خب، سطوح شیب دار را ایجاد کردیم. حال می بایست آن ها را در مرحله بازی قرار دهیم. می توانید همانند شکل زیر آن ها را قرار دهید و کاشی کاری را متناسب با آن تغییر دهید.

resim
بازی را اجرا کنید و نتیجه را ببینید.
می بینید که بازیکن به راحتی بر روی سطوح شیب دار می ایستد، اما نمی تواند از آن ها بالا برود. اضافه کردن این امکان ساده است.
به رویداد کلید راست بازیکن بروید. نوشته بودیم که اگر چهار پیسکل به سمت راست بازیکن آزاد بود به آن طرف برو، اما در برخورد با سطح شیب دار چهار پیکسل به سمت راست آزاد نمی باشد. اما همان طور که می بینید، اندکی بالاتر آن آزاد است. پس بازیکن می تواند به آن جا برود. در حال حاضر سپرایت های ما دارای شیب یکنواخت می باشد و اگر به صورت زوم شده به آن ها دقت کنید می بینید که علاوه بر چهار پیکسل به سمت راست می بایست دو پیکسل به سمت بالا برویم:

resim
پس کد ما به صورت زیر تغییر می کند:
resim
این کد ابتدا چک می کند که چهار پیکسل به سمت راست بازیکن آزاد باشد، اما اگر آزاد نبود چک می کند چهار پیکسل به سمت راست و دو پیکسل به سمت بالای آن آزاد هست یا خیر.
برای دکمه حرکت به چپ نیز کد جدید را بنویسید.
بازی را اجرا کنید و تغییرات را ببینید.
همان طور که می بینید، بازیکن از سطوح شیب دار بالا می رود.
اگر دقت کرده باشید، هنگام پایین آمدن از سطح شیب دار بازیکن با سقوط کردن حرکت می کند. اما ما می خواهیم با راه رفتن این کار را انجام دهد. پس باید همان طور که در بالا رفتن چک کردیم که علاوه بر چهار پیکسل به سمت راست، دو پیکسل به سمت بالا آزاد باشد، در این جا چک می کنیم که دو پیکسل به سمت پایین آزاد باشد و در عین حال پایین تر از آن آزاد نباشد.
کد دکمه حرکت به راست را به کد زیر تغییر دهید:
resim

برای دکمه ی حرکت به چپ نیز کد جدید را بنوسید.
بازی را اجرا کنید و نتیجه را ببینید.
افزودن نردبان به بازی
در این بخش قصد داریم نردبان و قابلیت بالا رفتن از آن را به بازی اضافه کنیم. بهتر است اول درک کنیم که کار با نردبان چگونه است. نردبان یا طناب یا هر وسیله ای که می خواهیم از طریق آن به بالا یا پایین برویم به این صورت است که اگر در تماس با آن باشیم، با زدن جهت بالا به سمت بالا و با زدن جهت پایین به سمت پایین حرکت می کنیم. همچنین هنگامی که از آن بالا رفتیم به دلیل جاذبه نباید سقوط کنیم، پس باید جاذبه و سرعت عمودی را صفر نماییم.
ابتدا آبجکتی به نام obj_Ladder ایجاد کنید و از سپرایتی ساده برای آن استفاده کنید. البته اگر نمی خواهید از کاشی کاری با پس زمینه ها استفاده کنید برای آبجکت سپرایتی مناسب انتخاب کنید.
ابتدا می خواهیم کد غیرفعال کردن سقوط را بنویسیم. به رویداد Step بازیکن بروید و در انتهای آن کد زیر را اضافه کنید:
resim
این کد چک می کند اگر بازیکن با نردبان در تماس بود جاذبه و سرعت عمودیش صفر شود و سپرایت آن به تصویر بالا رفتن از نردبان تغییر کند. تصویر آن را می توانید از اینجا دریافت کنید:
resim
حال می بایست کد دکمه بالا را تغییر دهیم:
resim
قبل از چک کردن آزاد نبودن زیر بازیکن برای پرش چک می کنیم که در محل نردبان قرار دارد؟ اگر قرار داشت در صورت آزاد بودن بالای بازیکن، به سمت بالا می رود.
برای دکمه ی جهت پایین نیز کد زیر را قرار دهید:

resim
بازی را اجرا کنید و از نردبان یا طناب بالا بروید.
عمل بالا رفتن انجام می شود اما انیمیشن بالا رفتن اجرا نمی شود. در حرکت به سمت چپ و راست چک کردیم که اگر دکمه ی چپ یا راست فشرده شده بود انیمیشن اجرا شود و در غیر این صورت متوقف شود. برای بالا و پایین رفتن از نردبان نیز می بایست این کار انجام شود.
برای این کار بخش Animate را در رویداد Step بازیکن به صورت زیر تغییر دهید:
resim
ظاهرا کد درست است اما مشکلی وجود دارد و آن هم مربوط به تفاوت تعداد فریم سپرایت هاست. توجه کنید که هنگام صعود از نردبان در رویداد Step ابتدا به دلیل آزاد بودن زیر کاربر سپرایت آن به پرش تغییر می کند و با رسیدن به کد مربوط به نردبان، سپرایت بازیکن به صعود تغییر می کند. این عمل در هر Step انجام می شود. به دلیل این که مقدار image_speed برابر 1 می باشد، در هر Step مقدار image_index یک واحد افزایش می یابد، اما چون سپرایت پرش که یک فریم دارد برای بازیکن انتخاب می شود، مقدار image_index تبدیل به صفر می شود. برای همین هنگام صعود از نردبان با وجود این که image_speed برابر 1 است، انیمیشنی مشاهده نمی کنیم، چون اندیس فریم بر روی اولین تصویر سپرایت باقی می ماند.
راه حلی که برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می کنم استفاده از یک متغیر کمکی می باشد. در تمامی کد به جای انتساب سپرایت جدید به متغیر sprite_index، آن را به متغیری دیگر، مثلا temp_sprite انتساب دهید. و در انتهای کد آن را به sprite_index انتقال دهید.

resim
حال بازی را اجرا کنید و مشاهده نمایید.
توجه نمایید در این قسمت بازی تغییری در Origins سپرایت های بازیکن انجام داده ام تا مشکلی دیگر که با نردبان دارد حل شود. Y-Origin را در تمامی سپرایت های بازیکن به عدد 32 که زیر پای سپرایت است تغییر دهید.
مشکل اینجا بود که y بازیکن در مختصات بالا سر آن بود و هنگامی که بالای سرش با نردبان تماس پیدا می کرد، با این که بدنش تماس نداشت، می توانست از نردبان بالا برود. همچنین، هنگامی که سرش با نردبان تماس نداشت، اما بدنش تماس داشت، در محل y بازیکن نردبانی نبود و بازیکن با وجود این که در ظاهر با نردبان تماس داشت، نمی توانست از آن صعود کند. برای همین y آن را به قسمت پای آن انتقال دادیم.
استفاده از نما در بازی
تا اینجای کار ما تمامی مرحله را در یک نما هنگام بازی مشاهده می کردیم، اما اگر بخواهیم فضای مرحله را گسترش بدهیم مطمئنا در پنجره ی بازی جا نمی شود. در این جا می توانیم تنها بخشی از مرحله را با استفاده از یک View نمایش دهیم و با حرکت بازیکن دوربین نیز به دنبال آن برود.
این عمل در گیم میکر بسیار ساده انجام می شود.
ابتدا مرحله بازی را از اندازه ی فعلی آن گسترده تر کنید. برای این کار به سربرگ settings در پنجره ی room بروید و عرض و ارتفاع بزرگتری برای مرحله انتخاب کنید.
در فضای جدید مرحله، آبجکت های جدید بچینید و کاشی کاری انجام دهید.
حال به سربرگ views بروید. گزینه ی Enable the use of Views را فعال نمایید. View 0 را انتخاب نمایید و گزینه ی Visible when room starts را فعال نمایید. حال شما یک نما برای اتاق فعال کرده اید.
اگر بخواهید این نما به دنبال بازیکن حرکت کند می بایست در قسمت Object following آبجکت بازیکن را انتخاب نمایید.
اگر توجه کنید، به طور پیشفرض مقدار Hbor و Vbor برابر 32 است. این به آن معنا می باشد که بازیکن می تواند تا 32 پیکسل به حاشیه های نما نزدیک شود، سپس نما شروع به حرکت کند. شما می توانید مقدار این دو را بیشتر نمایید. اگر مقدار آن ها را دقیقا نصف عرض و ارتفاع نما قرار دهید، بازیکن همیشه در وسط نما می باشد. همچنین توجه نمایید که نما هیچ گاه هنگام تعقیب بازیکن از محدوده ی اتاق خارج نمی شود.
این قسمت از آموزش نیز به پایان رسید.
resim
منبع اصلی:
منبع: http://www.makeagame.ir
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط m.babayi574 ، shervin_akh ، Milad_Hyper ، sir maker


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star آموزش رایگان پرداخت درون برنامه مارکت‌های ایرانی در گیم میکر استودیو با اکستنشن a3eman 20 4,020 17/2/1397، 10:56 عصر
آخرین ارسال: danialjahantigh
  کتاب آموزش کار با انجین فیزیک در گیم میکر استودیو MehdiMarzban 0 171 21/9/1396، 01:23 عصر
آخرین ارسال: MehdiMarzban
  آموزش ساختمان سازی برای بازی های استراتیژیک در گیم میکر + سورس mohammadali1375 31 17,167 15/9/1396، 12:09 عصر
آخرین ارسال: YASIN GIME
  آموزش گیم میکر استودیو"مبتدی تا پیشرفته" full-city 8 494 30/7/1396، 07:42 صبح
آخرین ارسال: full-city
  آموزش گیم میکر قسمت 5 (ویدئویی) aminblog76 6 2,313 19/4/1396، 09:49 عصر
آخرین ارسال: aminblog76



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس