درود مهمان گرامی! ثبت نام

ساخت بازی

امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش کامل Game Maker :Studio
#1
Thumbs Up 
سلام .
______________________________________________________________________________________________
از امروز می خوام آموزش های کامل Game Maker Studio رو بزارم که انشاالله به درد تازه کار ها و حتی حرفه ای هاش هم بخوره که از یه سری اسپم فارق بشیم.
______________________________________________________________________________________________
فقط :
  • اسپم ندید و هرکی هر سوالی داره PM بده و از ارسال پست هایی همچون عالیه ادامه بده و... خود داری کنید
  • اگه تو هر قسمت تعداد سپاس ها کمتر 5 از تا باشه ادامه نمی دم
___________________________________________________________________________________________
Game Maker Studio چیست؟
گیم میکر استادیو یا استودیو (Game Maker Studio) یک انجین بازی سازی است

که تخصص آن ساخت بازی های دو بعدی است اما سه بعدی هم درست می کتد.
آخرین نسخه ی گیم میکر استادیو خروجی های بسیار زیادی برای بیشتر پلتفرم ها می دهد.
از جمله:
اندروید،تایزن،ویندوز،آی او اس،مک و جدیداً اکس باکس و پلی استیشن
______________________________________________________________________________________
نصب Game Maker Studio:
گیم میکر استادیو رو از اینجا
یا از هر جا که دوست دارید بگیرید(لینک مستقیمه می تونید راحت دانلود کنید)
بعدش Next Next کنید و محل نصب رو دست کاری نکنید
______________________________________________________________________________________
وقتی برای اولین بار برنامه رو باز می کنید یه Yes و No میاد اون رو Yes بزنید ولی اگه اشتباه No زدید برید تو تب فایل Advance Use یا چنین چیزی رو بزنید
خوب محیط گیم میکر استادیو بطور پیش فرض اینطوریه
resim
اولین مشکل اون Compile Console هست که اون پایینه و این دست و پای شما رو می بنده
برای بستنش:
اول تب File رو باز کنید بعد Preferences رو باز کنید
resim
بعدش این دو تا تیکی که تو تصویر نشون دادم رو خاموش کنید
resim
حالا همه چیز آمادست که ما بازیسازی رو شروع کنیم
______________________________________________________________________________________
درس اول: بخش های مختلف گیم میکر استادیو
resim
قرمز : Tab ها در اون بخش قرار می گیرن که به ما امکانات جانبی رو می دن تا بتونیم از تمام امکانات استفاده کنیم بعدن تمام تب ها و گزینه هاشون رو توضیح می دم
زرد : آیکون لیست اونجا قرار میگیره و بسیاری از کارهای بازیسازی در اونجا انجام میشه و تقریباً یه قسمت ضروریه
خاکستری : کار های مربوط به خروجی و اینا...
آبی : فولدر های درختی هستن که یکی از مهم ترین بخش های گیم میکر استادیو هست و اگه نباشه کلاً نظم و ترتیب بهم میریزه
بعداً می گم که چرا بهشون می گن درختی
نارنجی : محوصه ی کاریه که همه ی پنجره های باز اونجه قرار میگیرن
خط سفید : با تکون دادن این می تونید فاصله ی محوطه ی کاری رو با بخش پوشه های درختی تنظیم کنید.
______________________________________________________________________________________
اگه عمر mwah و اینترنتم <da;اجازه بده بقیه آموزشاتم می زارم

گسترش انجمن با آموزشات کاربران و کنترل مدیران
پاسخ
 سپاس شده توسط seyed.ali ، game10000 ، sepehr1234 ، Pooya ، reza9322 ، aminblog76 ، Microsoft2 ، [Landa] ، sajjad3011 ، تور110 ، Ali360 ، Fear ، sega ، ffarzad ، NABOODGAR708
#2
زاستی دوستان پسورد اون Game Maker Studio اینه:
پسورد فايل فشرده : soft98.ir
خوب حالا که سپاس ها بیشتر از 5 تا شد من ادامه می دم
خوب تو این قسمت یه توضیحی می دیم درباره ی پنجره ی New Project صحبت کنیم.
____________________________________________________________________________________________________
وقتی شما هر بار Game Maker Studio رو باز کنید.
یه چنین صفحه ای ظاهر میشه.
resim
خوب این صفحه 9 تا تب داره که الان یکی یکی من توضیح می دم
تب welcome رو میبینید که یه سری از پروژه هایی که قبلا باز شده رو بهتون نشون می ده تا اینجا راحت بتونید انتخاب کنید.(در تصویر بالا میبینید)
تب بعدی تب Open می باشد teeth
resim
اگر به هر دلیلی پروژه ی شما داخل تب welcome نبود از اینجا باید واردش کنید.
تب New هم برای ساخت پروژه ی جدیده
resim
اگه بخواین یه پروژه ی جدید باز بشه می تونید
اول محل رو در Project Directory مشخص کنید پیشنهاد من اینه که یه جای مشخص باشه و هر پروژه یکجا نباشه wink
بعد اسم پروژه رو انتخاب کنید. هر چی باشه یه .gmx می خوره آخرش
resim
خوب تب بعدی Import هستش
resim
تب Import برای آوردن فایل های قدیمی Game maker به GMS استفاده میشه که من پیشنهاد می کنم مثلا فایل های GM8 رو با همون GM8 باز کنید چون با GMS دردسر داره
دانلود گیم میکر 8
پسورد :www.mjssite.tk
حالا من توضیح رو میدم اول فرمت فایلتون رو اینجا مشخص کنید
resim
بعد تو Import فایل محل رو مشخص کنید. اونوقت محلی که قراره اون پروژه تبدیل بشه به .gmx رو توی Project Directory مشخص کنید و اسم پروژه رو هم توی Project Name
resim
Release Note هم یه سری باگ هایی که تو نسخه های جدید اضافه شذه رو توضیح میده
تب های Demo و Tutorials هم یه سری بازی های پیش فرض و آومزشاینا داره که اگه خواستید یه نگاه بندازید
resim
resim
اون دوتا آخری هم که زیاد بدردمون نمی خوره(اصلا نیاز به آموزش نداره)
________________________________________________________________________________________________________________________________
تا آموزش بعدی <spam>
گسترش انجمن با آموزشات کاربران و کنترل مدیران
پاسخ
 سپاس شده توسط game10000 ، [Landa] ، sajjad3011 ، تور110 ، ali1379asadi ، sepehr1234 ، Ali360 ، meysam0501 ، shervin_akh ، sega ، NABOODGAR708
#3
حالا که سپاس ها 5 تا شد (اونم به زور) من باقی آموزش هارو میزارم که فکر نکنید من رفتم
____________________________________________________________________________________________________
دوستان من شرمنده اگه آموزشات دور میزنم ولی خوب هم دارم HTML5 یاد میگیرم هم آموزش می دم
____________________________________________________________________________________________________
خوب تو این بخش می خوام درباره ی عناصر بازی مورد استفاده در گیم میکر استادیو توضیح بدم
resim
همون طور که گفتم این بخش مال پوشه های درختیه
حالا چرا بهشون می گن درختی؟
اگه می خواید بدونید روی یکی از پوشه ها کلیک کنید و Shift + Insert رو بزنید.
اگه هنوز نگرفتید پیشنهاد می کنم که این عکس رو نگاه کنید
resim
پوشه های اصلی رو می گن تنه
پوشه هایی هم که داخل هر کدوم هست رو می گن شاخه و
برای ساختن این عناصر (برگ ها) ها باید از اینجا اقدام کنید
resim
یا اینکه روی هر پوشه ی اصلی کلیک کنید و Create ....... رو بزنید
resim
حالا عناصر :
اسپرایت Sprite : محیط گرافیکی هستش که کاراکتر ها و باتن ها و ... از اینجا وارد میشن
صدا Sound : تمام صدا ها از اینجا وارد میشن چه موسیقی متن چه صدای شلیک
پس زمینه Background : بک گراند ها و پس زمینه های مربوط به جا های مختلف بازی از اینجا وارد میشن
مسیر Patch : این مربوط به یک راهه که مثلا یه سرباز (دشمن) تو یه یه خط مشخص مثلا اینجوری : حرکت کنه
resim
اسکریپت Script : نوشتن یه اسکریپت به زبان GML یکه بعدا توضیح میدم و استفاده از اون در بازی

شیدر Shader : مربوط میشه به سه بعدی و اینا که من خیلی ازش سر در نمیارم دوستان علاقه دارن تحقیق کنن

فونت Font : وارد کردن یک فونت برای استفاده در بازی مثلا Arial دوستان این نکته رو داشته باشن که از فارسی پشتیبانی نمیشه

خط زمان Time Line : این مربوط میشه به زمان که مثلا کاربر میگه وقتی بازی شروع شد Time Line شماره ی 5 رو فعال کن و در تایم لاین تعریف میشه که بعد از 20 ثانیه در بسته شه

شئ Object : آبجکت ها عناصری هستن که به اسپرایت ها جون میدن و تعیین می کنن که دقیقا باید چه کاری انجام بشه و اون چی کار کنه مثلا در آبجکت تنظیم میشه که اگه کلید -> رو فشار داد آبجکت (همون اسپرایت که در آبجکت وارد شده) بره به سمته چپ

اتاق Room : در این بخش تمام عناصر دیگه سر هم میشن و یک مرحله یا یک بخش از بازی رو تشکیل میدن مثلا وقتی که شما 5 تا باتن تعریف کردی باید در روم اون ها رو کنار هم قرار بدی و سرهم کنی و بک گراندش رو بندازی و...

اینا عناصر خیلی کاربردی بودن که اگه یکیشون نباشه بازی ناقص میشه

خوب اینم آموزش این تاپیک تا آموزش بعد >spam; ندید wink
________________________________________________________________________________________________________________________________
تشکر ها کم باشه ادامه نمی دم
گسترش انجمن با آموزشات کاربران و کنترل مدیران
پاسخ
 سپاس شده توسط sepehr1234 ، mzr ، golshid ، Ali360 ، shervin_akh ، game10000 ، sega ، ArashDVP ، NABOODGAR708 ، *مهران*
#4
shy تشکر
ادامه بده من لازمش دارم اخهdepressed
پاسخ
#5
moaتشکر تشکز
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش استخوانبندی و ساخت یا ایجاد انیمیشن یا کارتون در anime studio sajjad3011 15 5,668 دیروز، 12:54 صبح
آخرین ارسال: qwerty13
  {آموزش} آموزش ساده و کامل پارسی نویسی در گیم میکر qwerty13 23 4,907 20/4/1395، 06:35 عصر
آخرین ارسال: kia007
  مجموعه آموزش های game creator 001 game10000 20 3,378 27/9/1394، 12:20 عصر
آخرین ارسال: game10000
  آموزش کامل anime studio 5.5 pro tfh1368 21 9,192 31/6/1393، 01:36 عصر
آخرین ارسال: tfh1368
  آموزش کامل تبدیل بازی‌های HTML5 به EXE mqt 1 1,041 8/4/1392، 03:13 عصر
آخرین ارسال: mqt



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان