درود مهمان گرامی! ثبت نام

آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس

امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
آموزش بلندر : مبتدی
#61
ساخت تونل در بلندر:
shift+A بزنید تا پنجره Add باز بشه.
یک سیلندر انتخاب کنید تا ایجاد بشه.
Tab بزنید تا به Edit mode بریم.
Z بزنید تا به مد سیمی wire بریم.
1 بزنید تا به نمای روبرو بریم.
5 بزنید تا به نمای دو بعدی(ارتوگرافیک بریم)(برای بازگشت به حالت پرسپکتیو بازم 5 می زنیم)
چند بار + رو بزنید تا zoom بشه.
A رو بزنید تا همه چیز از حالت انتخاب خارج بشه.
ctrl+tab زده و سپس روی حالت انتخاب راس ها بذارید.(vertex)
B بزنید و نصف سیلندر رو انتخاب و حذف کنید.(Delete و سپس vertices).
resim
دوباره Z می زنیم و به حالت غیر سیمی بر می گردیم.
5 می زنیم و از حالت ارتوگرافیک به حالت پرسپکتیو بازگشت می کنیم.
tab می زنیم و از Edit mode به Object mode سوئیچ می کنیم.
با راست کلیک ابجکت رو انتخاب می کنیم.
R و سپس Y زده و عدد منفی نود(-90) رو تایپ و enter می کنیم تا حول محور Y به اندازه ی زاویه ی 90 درجه به چپ بچرخه.
با کلید 4 و 6 و 8 و 2 می تونیم و همینطور اگه نیاز بود کلید ctrl می تونیم مدل رو بچرخونیم و از زاویه های مختلف صحنه بهش نگاه کنیم.
برای اینکه تونل بهتری بسازید می تونید با shift+D یک کپی از مدل ساخته شده بگیرید(D به معنی Duplicate هست) و با کلید S و حرکت ماوس مدل رو Scale کنید.
سپس در نمای wireframe (کلید Z) و همون کلید هایی که گفتم از زوایای مختلف بهش نگاه کنید و S و سپس X زده و طول تونل رو حول محور X با ماوس کوچک یا زیاد کنید تا دقیقا طول هر دو یکی باشه.
سپس با کلید shift و راست کلیک می تونید هر دو تا رو انتخاب کنید و با کلید ctrl+J اونا رو join و تبدیل به یک مش برای ویرایش کنید.
بعد از اون می تونید طبق آموزش های قبلی قسمت های لازم رو به هم متصل و پر کنید.
با کلید F بینشون پر میشه.
resim
(سوالی بود پ.خ)موفق باشید.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط Ali-reza8448 ، design
#62
ساخت انیمیشن موج آب یا اقیانوس در بلندر 2.75:
resim
بعضی اوقات نیاز دارید یک gif بسازید تا از فریم هاش در گیم میکر استادیو یا ... استفاده کنید.

البته برای یونیتی خودش سیستم ساخت فیزیک آب رو داره و به این نیاز نیست.

بلندر رو باز کنید.

shift+A بزنید و یک Plane رو Add کنید به صحنه.(ماوس دقیقا باید توی صحنه باشه تا عمل کنه)

و یک مدیفایر اقیانوس (ocean modifier) اضافه کنید.(نکته: ما فرض کردیم شما قبلا آموزشای بلندر رو بلدید. اگه بلد نیستید و چیزای مبتدی رو می خواید بگید تا لینک آموزش رو معرفی کنیم)

روی فریم 0 رفته و time از ocean رو روی 0 بذارید. و وقتی ماوس روشه i بزنید تا این فریم روی زمان ثبت بشه(i به مغنی insert هست)

روی فریم آخر برید و زمان رو روی 25 گذاشته و i بزنید تا فیزیک روی اون زمان ثبت بشه.


برای uv map و انداختن تکستچر اقیانوس هم می تویند توی صحنه tab بزنید و به Edit mode رفته و سپس u زده و unwrap کنید و سپس به uv edit رفته و یک تکستچر آب رو open image و uv map کنید.

اینم تکستچر آب:
http://www.digitaltoolsforarchitects.com...ea-map.jpg

نکته : یادتون نره یک لامپ خورشید(Sun lamp) بندازید روی آب تا بهتر دیده بشه تکستچر.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط ADEL ، design
#63
آموزش ساخت یک هرم مثلثی منظم در بلندر:

[تصویر: http://s9.picofile.com/file/8271831918/heram.jpg]

رسم شکل مخروطی مثل زیر:

resim
ابتدا ماوس باید حتما توی صحنه باشه.
shift+A بزنید.
mesh | circle
resim
resim

سپس Tab=Edit mode:
resim

F بزنید تا بیشنون رو پر کنه(Full یا Face):
resim

E یعنی Extrude به معنی توسعه یا بسط دادن:

resim


این الان رئوس انتخاب شده رو یک کپی زده ولی روشه نمیشه دید


E که زدیم اینتر می کنیم.


بعد S می زنیم برای اسکیل بود.


S=Scale تغییر مقیاس (ماوس رو بعدش حرکت می دیم کوچیک بشه):
resim

G=Grab و جابجایی با ماوس(یا بگیر اون خط ابی محور z بیار بالا):
resim

باز نوکش رو می خوای تیز تر کنی S می زنی برای scale.
باز می تونی G بزنی حرکت بدی بیاریش بالا تر نوکشو.
G بعد Z بعد ماوس رو حرکت می دی،در راستای محور Z فقط میاره بالا و پایین:


resim
تموم شد Tab می زنیم و به object mode میریم بعد space می زنیم یه محل تایپ باز میشه. فرمان export obj می زنیم تو لیست میاره انتخاب می کنیم تا با فرمت obj اکسپورت بشه به خروجی و بتونید توی unity یا سیار گیم انجین های بازیسازی استفادش کنید.
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
 سپاس شده توسط ADEL
#64
چسباندن دو face به هم. تبدیل دو face به یک face در بلندر
کلید F هم برای پر کردن به کار می ره هم اگه دو یا چند face انتخاب کنید F بزنید یکی می کنه.
resim
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#65
حذف نقاط سرگردان در بلندر/حذف نقاط بیخود مدل در بلندر


حذف نقاط سرگردان روی هوا:
ابتدا کل راس ها انتخاب کنید بعدش space بزنید تایپ کنید delete loose  و از لیست گزینه ای که میاره انتخاب کنید. نقاط بیخود حذف می شه.


حذف نقاط بیخود/حذف نقاط سرگردان روی Edge ها:
ابتدا در Edit mode همه ی رئوس رو با A انتخاب سپس space بزنید و تایپ کنید  Dissolve سپس از لیست گزینه ی Limited Dissolve انتخاب کنید.



resim


[تصویر: http://s8.picofile.com/file/8313129192/l...sslove.jpg]
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#66
نمایش کلید فشرده شده در بلندر
فیلم آموزشی تو تلگرام ببینید: ده مگ
https://t.me/gameoverblog/17387
resim
اسکریپت مربوط رو از سایت اصلی اینجا دانلود و در بلندر ایمپورت کنید بعد فعال کنید.
https://wiki.blender.org/index.php/Exten...tatus_Tool
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ
#67
مشکل قرار گیری صحیح تکستچر یو وی مپ شده روی مدل پس از انتقال از بلندر به یونیتی

آموزش صحیح یو وی مپ
آموزش صحیح uv map
رفع مشکل انتقال مدل یو وی مپ شده از بلندر به یونیتی
آموزش صحیح یو وی مپ

نکته: سعی کنید کل تکستچر رو بندازید توی یک فایل jpg . سپس قسمت های مختلف مدل رو جدا کنید بعدش unwrap کنید و تکستچر بدید. نه اینکه اول آنرپ بعدش جدا.
نکته 2: برای جدا سازی  قسمت های مختلف رو انتخاب کنید در edit mode و سپس p بزنید و selection . تا اون قسمت از مدل جدا بشه و یک مش دیگه محسوب بشه.
resim
تو یونیتی تکستچر رو بکشید روی قسمت های جدا خودش تشخیص می ده هر بخش از عکس رو می اندازه رو مدل:
resim
تخصص:بیسواد،نوب،نادان
https://cafebazaar.ir/app/ir.s.s.hek.nokh/?l=fa
https://telegram.me/gameoverblog
بیشتر از آنچه برای موفق بودن تلاش می کنی برای با ارزش بودن تلاش کن.آلبرت انیشتین.




پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش بازی سازی با بلندر مبتدی تا پیشرفته obydan 3 1,869 7/4/1395، 11:33 صبح
آخرین ارسال: king-games
  آموزش دنبال کردن مسیر منحنی توسط یک شی مکعب در بلندر step by step cube follow curve p sajjad3011 0 1,393 3/3/1394، 06:48 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  آموزش ساخت فنر یا سیم تلفن در بلندر sajjad3011 10 4,048 25/5/1393، 02:15 عصر
آخرین ارسال: sajjad3011
  انیمیت کردن زنجیر در بلندر sajjad3011 0 1,334 16/4/1393، 04:56 صبح
آخرین ارسال: sajjad3011
  آموزش بازی سازی با بلندر علی۵۰۰ 9 3,639 5/12/1392، 09:09 عصر
آخرین ارسال: علی۵۰۰



کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
آموزش ساخت بازی با C# آموزش پروژه محور یونیتی Unity آموزش ساخت بازی حدس تصویر
آموزش مدل سازی در Maya آموزش یونیتی Unity- ساخت منو آموزش گنجینه برنامه نویسی اندروید
آموزش مدل سازی با 3Ds Max آموزش متحرک سازی با Unity آموزش گرافیک کامپیوتری با OpenGL
آموزش متحرک سازی در 3Ds Max مجموعه آموزش های ساخت بازی آموزش ساخت بازی در ویژوال بیسیک
● آموزش های رایگان ● تبلیغات دیجیتال هوشمند ● استخدام در فرادرس